Elec. antenne stuk, dit onderdeel los te krijgen ??

Gestart door SvenB, 15-12-2006 21:15:42

Vorige topic - Volgende topic

SvenB

Hallo,

De electrische antenne van mijn S70 uit '98 is stuk. Het buisje is een klein beetje geknikt geweest en komt dus niet meer uit. Alleen met groot geweld is er nog wat beweging in te krijgen. De motor enz. is allemaal nog wel goed.

Weet iemand of het onderdeel op onderstaande foto los te krijgen is ???

vrgr Sven.

SvenB

Vandaag toch maar een universele Hirschmann antenne opgehaald bij de halfords. Van de Hirschmann antenne heb ik het chromen dopje afgehaald en deze vervangen door de orginele zwarte van de S70. Hierdoor past het orginele afdekplaatje (wat je van buiten ziet) er weer op. Na een beetje knutselen en opvullen met ringetjes zit ie er prefect in en zie je van buiten niet dat er een imitatie in zit.

vrgr, Sven.

Emiel

Citaat van: SvenB op 15-12-2006 21:15:42

Ja, is los te krijgen

elianmars

Citaat van: Emiel op 17-12-2006 12:30:46
Citaat van: SvenB op 15-12-2006 21:15:42

Ja, is los te krijgen

Te laat!  :eusa_naughty:

Emiel

Rayman

Hoe zit dat trouwens met vrieskou en als dat ding vastgevroren zit...Lijkt me een uitdaging als je in de ochtend de radio moet aanzetten...

???
Dark Side of the Force is German

Racingbrick

sjips,had ik daar ook maar aan gedacht...
Ik rij nu met een ronde.. ik heb die ouwe helemaal weggeflikkerd, die was echt totaal rot na 12 jaar.
Slechts 1 telecoopje kwam nog omhoog.
een halve bus WD40 kon hem ook niet meer redden...

Racingbrick

Citaat van: Rayman op 17-12-2006 12:45:15
Hoe zit dat trouwens met vrieskou en als dat ding vastgevroren zit...Lijkt me een uitdaging als je in de ochtend de radio moet aanzetten...

???

Ooit 230.000 km met een Hirschmann rond gereden, WD 40 en blijft het magische woord...
Als je dat trouw gebruikt, antenne schoonmaken na inspuiten met WD40 en dan weer inspuiten blijft hij eeuwig goed, en heb je geen last vast vastvriezen.

Rayman

Citaat van: Racingbrick op 17-12-2006 12:49:08
Citaat van: Rayman op 17-12-2006 12:45:15

???

Ooit 230.000 km met een Hirschmann rond gereden, WD 40 en blijft het magische woord...
Als je dat trouw gebruikt, antenne schoonmaken na inspuiten met WD40 en dan weer inspuiten blijft hij eeuwig goed, en heb je geen last vast vastvriezen.

WD40? Ik heb eens gelezen hier dat dit voor het electrische motortje niet al te lekker zou zijn...Heb de antennespriet nu dan ook met siliconenspray ingevet.
Dark Side of the Force is German

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

reneetje

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 17-12-2006 12:52:36
Ideaal die raamantennes.... :eusa_whistle:

Wat doet zo'n raamantenne nog bij een barst in de ruit (als de barst door de ruitantenne loopt.) ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 17-12-2006 13:21:04

Wat doet zo'n raamantenne nog bij een barst in de ruit (als de barst door de ruitantenne loopt.) ???

Niet veel, voor zover ik weet is de LA ruit van een estate gehard glas  ;)

ief

Lijkt me dat je dan ff je ruitje laat vervangen.... :eusa_doh:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

reneetje

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 17-12-2006 13:36:39

Lijkt me dat je dan ff je ruitje laat vervangen.... :eusa_doh:

Dat vraag ik niet.....

Dit is overigens niet aan de hand bij de volvo maar bij de caddy, waar Pouw (VW dealer) en ik nogal van mening over verschillen.....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)