Nieuwe Bosch bobine: maar toch twijfelachtig.

Gestart door Misha, 16-12-2006 11:46:17

Vorige topic - Volgende topic

cornelia

-D©©©L-

Wat is het artikelnummer van de penbobines ?

cornelia

-D©©©L-

Citaat van: cornelia op 29-07-2017 17:11:07
Ze hebben allemaal nr 9125601

Dat lijkt wel goed, originele zelfs ?!

Bestaat het probleem ook bij 100% benzinebedrijf ?

cornelia

Nu komt het mooiste
Ik heb mijn oude bobines erin gedaan
En mijn storing is weg.
Maar bobine 3 en 4 is kapot daarom heb ik er nieuwe ingezet
Dus bij de nieuwe bobines krijg ik storing en bij
De oude waar er 2 kapot zijn niet

V 70 .   Met 5 penbobines

KIM

Je zou eigenlijk de weerstand eens moeten meten van de oude en de nieuwe.
Het lijkt alsof de zelfdiagnose met een dergelijk verschil niet overweg kan en daarom een foutcode zet, terwijl het systeem zelf er prima mee kan omgaan.

-D©©©L-

Had denso niet juist een feedback signaal nodig dat bosch niet gebruikt ?

KIM

Die mogelijkheid bestaat maar waar haal je die info vandaan...

Heeft Volvo Denso bobines toegepast in de classic?

haasje

bobines weet ik niet, maar de sensors etc wel. Mijn auto is ook een volledige denso auto (S80 my2000), volgens mij zijn de laatste classics (in ieder geval de N/A modellen) ook allemaal denso auto's

KIM

Klopt ja N/A zijn inderdaad Denso.

Maar deze hebben kennelijk wel het goede typenummer.

haasje

ik heb hier nog wel een paar reserve bobines liggen, zal even kijken welk merk het is.

Edit: gezien het tijdstip kan ik nu niet meer kijken (herrie), indien nodig kan ik morgen wel even kijken.

-D©©©L-

Citaat van: haasje op 30-07-2017 23:00:54
bobines weet ik niet, maar de sensors etc wel. Mijn auto is ook een volledige denso auto (S80 my2000), volgens mij zijn de laatste classics (in ieder geval de N/A modellen) ook allemaal denso auto's
Voor de NA modellen klopt dat zeker.  

ik zou in genoemde MY2000 wagen met B5244SG bobines met nummer 30713416 verwachten.

Cornelia, wil je eens wat meer woorden spenderen aan wat informatie ? Welk exact merk en nummer zijn de oude en de nieuwe bobines ?
Het kan geen kwaad om met alle beschikbare info te komen zonder dat er 2 keer om gevraagd moet worden.

cornelia

De oude bobine
Volvo
9125601
6680
Germany 99W071  3 keer .   09W234  1 keer.   02W065  1 keer.

De nieuwe staan niks op de bovenkant is zwart.
Ik heb ze uit Duitsland via autodoc.
Ik bestelde ze met het serienr van de oude en keek naar de oenr of dat voor de v70 classic was.
Gisteren reden wij op de snelweg en hij begon weer op 4 cil te lopen na een paar min voelde je hem weer goed lopen als een zonnetje.
Net weer gereden en doet precies het zelfde als gister nu deden 2 bobines het niet .
2 oude ingezet en ja normaal lopen maar de motormanagement lampje gaat na resetten uit en daarna weer aan.

cornelia

De nieuwe zijn merk magneti marelli.
Zelfde nr 9125601
Ook voor de volvo v70 bi fuel

-D©©©L-

Citaat van: cornelia op 31-07-2017 21:13:37
De nieuwe zijn merk magneti marelli.
Zelfde nr 9125601
Ook voor de volvo v70 bi fuel

Ik heb het vermoeden dat jou ECU het controle signaal (ik meen pin 3) van de bobines nodig heeft, je zou moeten meten of de Magnetie Marallie bobines dit signaal
genereren.