Nieuwe Bosch bobine: maar toch twijfelachtig.

Gestart door Misha, 16-12-2006 11:46:17

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Heb gisteren een nieuwe Bosch-bobine/weerstand unit gekocht en geplaatst: maar vanochtend viel het op dat het ding tikt.. aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!
Om getikt van te worden.
Wat onderzoek op dit forum levert wat tegenstrijdigheden op: De een zegt dat het tikken normaal is en hoort, en de ander beweert dat dit absoluut niet de bedoeling is.

Wat is waar ? Ik zie gelukkig geen grote vonkbogen lopen, dus wellicht is het intern getik, maar wil het gewoon even zeker weten.

Groet,
Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Racingbrick

Tja, de mijne begint ook door te slaan, Ludo zag het gelukkig...
Lopen doet ie nu nog goed,maar ik ga er zeker een MSD opzetten.
Volgens Thuur zijn zelfs de originele (OEM) van Bosch geen topmodellen welke men gebruikt voor Volvo.
Zeker op LPG zijn die dingen twijfelachtig op termijn.

Roy V70R

Heb je de bedrading wel goed vastzitten, want anders gaat ie ook tikken. (wakkelcontact)
Zou er anders mee teruggaan, want hij hoort echt niet te tikken. :eusa_snooty:

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Markbakker

Hier precies hetzelfde probleem, gisteren een nieuwe bobine geplaatst van Bosch en nu ging ik vanochtend mijn koelvloeistofniveau even checken omdat ik dat gisteren ook vervangen heb. En toen hoorde ik dat de bobine enorm tikt, de oude had dat helemaal niet, kabel gecontroleerd maar deze zit gewoon netjes, de kabels had ik vorig jaar allemaal al vervangen. Slaan ook geen vonken ergens naartoe kan hem ook gewoon vastpakken zonder dat ik wat voel. Wat moet ik nu doen? vragen om een nieuwe?

Ries van de Zilverschuit

Bij Mister-Auto heb ik tot twee maal toe er een omgeruild omdat hij ook fors tikte, wat de oude inderdaad ook niet deed. De derde deed het weer en toen heb ik maar gelaten voor wat het was. Verder nooit problemen gehad. Ik rij er nu al weer een jaar of vier mee. Weet eigenlijk niet of hij nog steeds tikt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

clk-p

Mijn nieuwe Bosch tikt ook..
Als dit probleem/aandoening? Bij meerdere voorkomt lijkt het mij normaal. Loopt er niets minder om iig.

Markbakker

Okee top! Ik had heel soms last van een licht schokje en de oude bobine was wat wit uitgeslagen aan de zijkant, nu met de nieuwe erin geen schokje meer gehad. Laat hem dus lekker zitten.

Benny850

Ik heb een bougicord bobine en die doet het ook prima.

cornelia

Wie weet het bij mij komt steeds code
P0350 tot p0355.
Bobines vernieuwd kabels zijn goed
Bougies vernieuwd
En ik krijg die code er maar niet uit
Verder loopt de motor goed
Wie weet raad

arjenT5R

Citaat van: cornelia op 29-07-2017 12:30:10
Wie weet het bij mij komt steeds code
P0350 tot p0355.
Bobines vernieuwd kabels zijn goed
Bougies vernieuwd
En ik krijg die code er maar niet uit
Verder loopt de motor goed
Wie weet raad

Loopt ie verder wel gewoon goed?
Waar lees je mee uit en reset je mee?

Heb je verder nog meer codes?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelia

Hij loopt goed en distributie staat op tijd
Ik meet met een obd2 meter die ik geleend
Heb van de volvo dealer
En verder heb ik geen codes

arjenT5R

Zijn de codes na reset ook echt weg? En na hoe lang komen ze weer terug?

Je hebt een MY 2000 auto begrijp ik? Is misschien wijs om m eens aan vida te hangen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelia

De codes komen na het wissen na 3 sec weer terug
Want dan brand de motormanagement lampje weer

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 29-07-2017 14:52:54
Zijn de codes na reset ook echt weg? En na hoe lang komen ze weer terug?

Je hebt een MY 2000 auto begrijp ik? Is misschien wijs om m eens aan vida te hangen?

Volgens mij zelfs een originele Bi-Fuel Aardgas/Benzine.  Het verhaal is dus nog niet helemaal compleet.  De kabels zijn vermoedelijk de kabels naar de COP modules.
Cornelia heeft het wel verwarrend gemaakt door aan te haken bij een vraag over een technisch totaal ander onstekingsprobleem.

cornelia

Ja orginele bi feul aardgas uit 3/ 2000