Dashboardkastje gaat niet meer open...

Gestart door denkweb, 07-12-2002 21:54:54

Vorige topic - Volgende topic

Boy

Nou, ik heb nog een filmpje gevonden van een gozer die het wel op een hele slimme manier doet. Binnen een minuut heeft hij het klepje open....Mij is het niet gelukt. Het stukje verenstaal is bij mij te breed. het is de truck om het stukje verenstaal in de opening van het slotje te krijgen, zodat de pal weggedrukt wordt. Ik ga nog eens op zoek naar een smaller stukje verenstaal. Kijk en bewonder  :)
https://www.youtube.com/watch?v=KagoaQpEdGA

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

CharlieFox

Citaat van: CharlieFox op 07-03-2014 14:38:22
Nou, ik was dus ook de pineut. Overigens tijdens de zomervakantie al, maar was te lui om er wat aan te doen. Totdat het rijden zonder tomtom me zo de keel begon uit te hangen, dat dat nét het zetje was wat ik nodig had. Zie pica. Pieletje is afgebroken, zoals ook in sommige voorgaande posts.

Mijn werkwijze: Gaatje geboord van slechts 2 mm. Inderdaad gewoon het midden pakken en 16 mm vanaf bovenzijde genomen. Voor het boren eerst met de punt van een stanley mes een miniscuul kruisje gesneden in de sky lederen stof (kan je het naderhand dicht plakken). Boren iets schuin omlaag onder een hoek van 10 graden of zo. Al tijdens het boren sprong het deurtje uit de lock!

Ik ga er binnenkort een holpijpje in vrotten (ik hoop voor de volgende zomervakantie) en dan zal het vast wel weer werken. Dat gaatje is nu al nauwelijks te zien, laat staan als ik het "kruisje" naderhand heb dichtgeplakt.

Dankzij het forum was dit peanuts  :eusa_clap:  Ander (serieus) probleem zie ander topic ...  :-\

http://i161.photobucket.com/albums/t220/close4u/Pieletje_zpsd284cacf.jpg

Pure procrastinatie! Ik ben soms echt heel erg. In de zomer van 2013 zat het dashboard kastje vast. Ruim een jaar geleden had ik de oplossing al en hoe ik het zou doen. Voor de genoemde zomervakantie is het niet gelukt. Reden: We konden voordelige last minutes boeken en gingen met het vliegtuig. Dit jaar gaan we weer naar Spanje en moet de Volvo werken. Een jaar lang tegen een krakkemikkig dashboardklastje aangekeken en nu eindelijk het spul gerepareerd. Want we gaan op vakantie ...

Hier ging het om. Borgpennetje van 2mm ingeboord en 5mm uit laten steken. De rest is loos, maar zit niet in de weg.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Chris S.D.

Citaat van: Ludo op 06-09-2008 18:03:37
ja hoor, is los verkrijgbaar.
op pagina 2 staat een afbeelding in het bericht van Lekkerrr. (waar nr14 staat)
onderdeelnummer is 6801383.
Ook  ik was aan de beurt en met de duidelijke uitleg eerder in dit topic van Elianmars e.e.a. weten te demonteren. Het welbekende palletje was ook bij mij afgebroken. De oplossing met dat schroefje indraaien was bijna voltooid totdat het andere palletje afbrak (iets met iets te enthousiast vijlen).

Op dus naar de dealer om bovenstaand artikelnummer te bestellen, maar die meldde mij dat dit niet meer leverbaar is. Optie is om naar de sloop te gaan en daar een exemplaar te halen en wederom te voorzien v.e. schroefje. Maar wellicht dat iemand nog een andere suggestie heeft ?

mehn

Hey Chris! Heb jij de 850 nog steeds? Lang niet meer gezien ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Chris S.D.

Jazeker Maikel, pas 10 jaar....dus kan nog ff mee.  ;D

Yanko

Sinds vandaag (26 januari) ook dit probleem.
Gisteren het kastje gewoon dicht gedaan en vanmorgen?
NIETS!!
Ga dus ook maar een gaatje boren.  ;D

arjenT5R

Citaat van: Yanko op 26-01-2018 13:32:50
NIETS!!

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Boor nou geen gaatje man... dat zie je altijd
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 26-01-2018 13:58:50
NIETS!!
Ga dus ook maar een gaatje boren.  ;D

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

En is ook helemaal niet nodig.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.msg325663.html#msg325663

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 26-01-2018 15:21:57
Citaat van: arjenT5R op 26-01-2018 13:58:50
NIETS!!

En is ook helemaal niet nodig.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.msg325663.html#msg325663

Copy paste m ff hierheen dan mars, kleine moeite groot plezier ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!