Dashboardkastje gaat niet meer open...

Gestart door denkweb, 07-12-2002 21:54:54

Vorige topic - Volgende topic

Ronald21

CarolineB

Ik heb de auto gekregen met bouwpakket dashboardkastje, was bijna de koopafbreker voor mijn man dat ze het niet gemaakt hadden. Dus ik rij sinds 23aug met een open dashboardkastje, dat is niet erg natuurlijk maar als ik er nu niets aan ga doen, is dat over een jaar nog zo ben ik bang.

Dus net even zitten te kijken met o.a. het fotoverslag van Elianmars erbij, maar ik geloof dat ik toch maar voor de magneten optie ga. De Elianmars methode wordt me toch te veel gepruts.
Morgen is even in de schuur kijken daar liggen vast wel magneten.

nbohemen

Bij mij was het ook van de ene op de andere dag raak. Inderdaad dat kleine pieltje afgebroken.
Heb de Elianmars methode gebruikt want een gaatje in de klep ging me wat ver. Het is redelijk gepriegel maar het lukt uiteindelijk wel.

jrkalf

Hier nog eentje. Mooie uitleg ElianMars!

Ik kreeg hem echter niet fatsoenlijk los dus het heeft me wat schroefpunten op het dashkastje zelf gekost.
Het klepje was wel helemaal in orde. Dus even op zoek naar een nieuw dashboardkastbakje voor een 95'er met airbag zodat ik alle schroefpunten weer heb. Verder is alles gefixt :)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ronald21

Citaat van: CarolineB op 09-09-2011 20:37:46
Ik heb de auto gekregen met bouwpakket dashboardkastje, was bijna de koopafbreker voor mijn man dat ze het niet gemaakt hadden. Dus ik rij sinds 23aug met een open dashboardkastje, dat is niet erg natuurlijk maar als ik er nu niets aan ga doen, is dat over een jaar nog zo ben ik bang.

Dus net even zitten te kijken met o.a. het fotoverslag van Elianmars erbij, maar ik geloof dat ik toch maar voor de magneten optie ga. De Elianmars methode wordt me toch te veel gepruts.

en werkt perfect , zelfs met kinderen  ;D

CarolineB

Citaat van: Ronald21 op 08-02-2012 21:18:06
Citaat van: CarolineB op 09-09-2011 20:37:46

en werkt perfect , zelfs met kinderen  ;D
Moet bekennen dat het klepje er weer in zit, maar de magneten nog steeds niet. :-[
Maar zo'n plastik ding voorop je dashboard om je mobiel op te kleven, werkt best wel goed om de klep dicht te houden. :eusa_shhh:

nootje

Ook ik ben toegetreden tot de gilde van het niet te openen  dashbordkastje, ga morgen maar eens kijken met welke manier ik deze eens open ga krijgen.  ;)

lange

ja hoor ik was gister ook aan de beurt. via de gaatjes metode en uiteraagd ff goed inlezen een gatje geboord van 2 mm ff met het boortje vroeten. binnen twee minuten open. ff een schroefje op de plek van het nokje.en geregeld 20 minutjes hobbien en hij doet het weer
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

norbertlourijsen

Ja hoor, ook bij mij wil sinds deze week het klepje niet meer open. Eerst denk je nog dat er misschien iets tussen zit, maar hij gaat dus echt niet meer open. Vanavond dit hele topic op het forum doorgelezen en er is in ieder geval hoop dat ik hem weer open krijg. Morgen ga ik ermee aan de slag en ik ga een gaatje boren. Ik zal eerst een klein sneetje maken in de bekleding zodat ik het straks weer mooi dicht kan lijmen. Ik ben benieuwd.

Met een klein boortje heb ik een gaatje geboord. Met een dun schroevedraaiertje daardoor zitten duwen en ja hoor, het klepje sprong open. Het binnenwerk opengeschroefd, en bij mij was niet het gietijzeren palletje afgebroken, maar juist het asje. Daar viel niks meer aan te repareren
Bij de Volvo dealer een nieuw binnenwerk gekocht. Dit geplaatst en alles werkt weer perfect. En dat geboorde gaatje is zó klein dat het helemaal niet opvalt.

Douwe

Ik heb een keer een ijzeren stripje op maat gebogen zodat mijn buurman op de camping zijn dashboardklep weer open kon krijgen.
Je hoeft dan niet te boren, en krijgt het klepje zonder schade open.
Als voorbeeld/maatvoering hebben we mijn dashboardklep gebruikt.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

olaf ovlov

ook ik zegt :eusa_wall: de gek....... Zaag :eusa_doh: ertussen "pikje" gemaakt van schroefje en voila hij doet het weer...... maar dan  :eusa_whistle: nog het haakje!!!!
bij de dealer :eusa_think: of de sloop.......... leuk :eusa_dance: zo'n topic zoveel mensen zoveel w.....

CharlieFox

Nou, ik was dus ook de pineut. Overigens tijdens de zomervakantie al, maar was te lui om er wat aan te doen. Totdat het rijden zonder tomtom me zo de keel begon uit te hangen, dat dat nét het zetje was wat ik nodig had. Zie pica. Pieletje is afgebroken, zoals ook in sommige voorgaande posts.

Mijn werkwijze: Gaatje geboord van slechts 2 mm. Inderdaad gewoon het midden pakken en 16 mm vanaf bovenzijde genomen. Voor het boren eerst met de punt van een stanley mes een miniscuul kruisje gesneden in de sky lederen stof (kan je het naderhand dicht plakken). Boren iets schuin omlaag onder een hoek van 10 graden of zo. Al tijdens het boren sprong het deurtje uit de lock!

Ik ga er binnenkort een holpijpje in vrotten (ik hoop voor de volgende zomervakantie) en dan zal het vast wel weer werken. Dat gaatje is nu al nauwelijks te zien, laat staan als ik het "kruisje" naderhand heb dichtgeplakt.

Dankzij het forum was dit peanuts  :eusa_clap:  Ander (serieus) probleem zie ander topic ...  :-\

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

Ardi

Ik heb nog een tip. Wij hebben in de T5 ook een onwillig kastje. Dat zat sinds de aankoop een half jaar geleden op dicht en is nooit open geweest. Gisteren vond zoonlief (3 jaar) het nodig om een flinke schop tegen het kastje te geven vanuit zijn kinderzitje (terwijl moeders met een kokende motor thuis probeerde te komen) en het kastje was open.

Het slotje werkt nog.. En toen zag ik dit topic.. Dat had ik dus een half jaar eerder moeten zien..

Gr.

Ardi
Volvo C70 Cabriolet 1999
Volvo 850 TDI 1996

bebe66

Gisteravond uit wezen eten, en toen we terugkwamen wilde mijn vouw de caravan sleutel en slagboomsleutel uit het dashboardkastje pakken.
Helaas, die ging opeens niet meer open.....

Daar sta je dan in het donker, en je kunt je huisje niet binnen.

Eerst een half uur met beleid geprobeerd het kastje open te krijgen, maar dat lukte dus niet.
Toen maar met hamer en schroevendraaier (had ik in de auto liggen) de boel kapot geslagen, zodat we het klepje konden openbuigen en de sleutels pakken. :(

Inmiddels alle tips op het forum gelezen; dit gaat me geen tweede keer gebeuren.

Nu ben ik dus op zoek naar een compleet vervangend klepje in het zwart.

Iemand?

Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

Morph4us

Nondeknetter. Gaatje geboord, heel veel pielen maar krijg hem niet open. 2e gaatje geboord: weer niet. Geen geduld meer, dus dat wordt de hamer zodra ik een vervang exmplaar heb gevonden.

Heeft er iemand een vervangend exemplaar in het beige / creme te koop?