850 2.5 20v aut kopen?

Gestart door JoostG, 17-12-2006 03:14:56

Vorige topic - Volgende topic

JoostG

Beste Volvorijders.

Sinds jaar en dag ben ik al fan van Volvo, waarbij de gele 850 t5 mijn hebbeding was.(wellicht door de volvogarage waarbij hij altijd buitenstond bij mij in de buurt)

Nu heb ik besloten mijn eigen auto van de hand te doen en opzoek te gaan naar een goede volvo als tussentijdse auto voordat ik over 2 jaar een echt mooie wil kopen.

Na even zoeken stuitte ik op een bordeaurode 850 estate 2.5 20v automaat met lpg uit 92. De eigenaar geeft aan dat er 284000 op de teller staat, maar kleppen en distributieriem zijn vervangen bij 250000.

Ik heb inmiddels al ruim enkele uren op het forum zitten spitten om meer kennis te vergaren, maar toch zou ik jullie graag willen vragen wat nu specifieke punten zijn om op te letten.

Ik ben nu Mini(classic)rijder en deze auto's hebben altijd wel bepaalde punten. Heeft de Volvo deze ook(of stel ik nu een domme vraag :eusa_shifty:)
Alvast bedankt!

Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

-D©©©L-

Daarvoor staat in dit zelfde board ("Algemeen") een speciaal topic.

Aankooptips "The Topic;D

HJ850

Citaat van: JoostG op 17-12-2006 03:14:56
Na even zoeken stuitte ik op een bordeaurode 850 estate 2.5 20v automaat met lpg uit 92. De eigenaar geeft aan dat er 284000 op de teller staat, maar kleppen en distributieriem zijn vervangen bij 250000.

1992 met LPG en maar zo weinig km's?
Check km's!  En sinds wanneer ie LPG heeft. Je rijdt niet LPG i.c.m. weinig km's

Verder goede motorkeuze i.m.h.o. en Estate is gewilt. Deze kleur moet je van houden. En zie verder The Topic.

Nunki

Een estate uit '92? Waarschijnlijk '93 dan?
Wel grappig van een mini meteen naar een maxi. Wel uitkijken met inparkeren!  ;D
Succes met je keuze en remember: er staan er heel wat op internet.

mehn

waarbij de gele 850 t5 mijn hebbeding was

Da's dan een Cream Yellow T-5R neem ik aan ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: HJ850 op 17-12-2006 06:50:28

1992 met LPG en maar zo weinig km's?
Check km's! En sinds wanneer ie LPG heeft. Je rijdt niet LPG i.c.m. weinig km's

Verder goede motorkeuze i.m.h.o. en Estate is gewilt. Deze kleur moet je van houden. En zie verder The Topic.

Wat is er mis met bordeauxrood ???

En de kleppen vervangen zeg je? Hij bedoelt zeker de spanrollen :eusa_think:

Blijf vooral spitten op het forum ;D

Gr 8)

Frans Harkema

Citaat van: mehn op 17-12-2006 10:00:54
waarbij de gele 850 t5 mijn hebbeding was

Da's dan een Cream Baby Puke Yellow T-5R neem ik aan ;D

:eusa_whistle:

JoostG

Hahah klopt. Dat topic had ik ff over het hoofdgezien, maar zie inmiddels dat er een nieuw topic is aangemaakt.

Bedoelde idd die cream yellow. Wat een auto!

De auto waar ik morgen naar ga kijken heeft vanaf 83.000 een lpg tank gekregen.  Remmen vervangen bij 250000, startmotor bij 265000 km. Verder zijn de nieuwe distributieriem+ kleppen vervangen bij 270000.  Zal eens nagaan hoe dat zit met de spanrollen. Al ga ik daar wel vanuit.

Verder is NAP+dealeronderhouden tot 200000. Daarna bij andere garage. lpgtank wordt 2 keer per jaar gereinigd.

Van mini naar maxi is idd wel erg grappig. Van koekblik naar tank zeg ik maar :)

Ik heb zeker goed gezocht en daar kwam deze toch wbt prijs, km's en gedane reparaties wel erg goed uit.

gr joost

JoostG

Trouwens is idd een sedan. Was ff in de war.
(Bij mini heb je dat niet he :) )

Snellebaksteen

Tuurlijk wel, daar bestaat toch ook een clubman estate uitvoering van?? Dan is die ander dus een sedan,  :eusa_think:  Hmmm, misschien is hatchback een betere benaming in het geval van een Mini.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JoostG

Hahah je hebt helemaal gelijk. Echter is dat dus altijd een "clubman estate"
Bij de andere types hebben we het dan over "Vannetjes"

trouwens inmiddels nog weer meer info over de auto.

Naast distributieriem zijn ook spanrollers, kleppen en kop vervangen. Alles dealer onderhouden.

JoostG

Nou hij is gekocht hoor. Wat rijdt dat heerlijk zeg!!

Nunki

Citaat van: JoostG op 19-12-2006 19:24:34
Nou hij is gekocht hoor. Wat rijdt dat heerlijk zeg!!

Gefeliciteerd met je snelle aankoop! Ben benieuwd naar je foto's  8)
Geniet ervan!

Gr. Joost

Kris

Gefeliciteerd met je aanschaf. De eerste de beste zullen we dan maar zeggen..

Blijf bij mij knagen dat de kleppen zijn vervangen?? Dat vraagt mijns inziens toch om enige uitleg om bij die kilometerstand tot een dergelijke reparatie te komen ???

Kris
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!

Misha

Citaat van: Kris op 19-12-2006 21:36:33
Gefeliciteerd met je aanschaf. De eerste de beste zullen we dan maar zeggen..

Blijf bij mij knagen dat de kleppen zijn vervangen?? Dat vraagt mijns inziens toch om enige uitleg om bij die kilometerstand tot een dergelijke reparatie te komen ???

Kris
Wellicht riem geknapt en klep krom ? Distr.Riem is bij zelfde stand gedaan
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het