demonteren kmtellerunit V70

Gestart door Remko, 17-12-2006 10:47:46

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: CeeBee op 18-12-2006 21:41:59
Hij weet als het goed is hoe hij het complete dahboard moet verwijderen om een lekke verdamper te vervangen. ;D

Misschien kan hij dan gelijk de tellerunit demonteren.  :eusa_shifty:

CeeBee

Ja, maar dan misschien beter om alleen IN de auto te schroeven 8)
V70N 2.5T AWD

Remko

Citaat van: elianmars op 18-12-2006 21:31:04
Citaat van: LBP V70R AWD op 18-12-2006 18:40:49
dank allen voor deze interessante discussie :angel: :angel:

Nu is 't de vraag of je er wel iets aan hebt......  ;D

;D ;D
Ik ga maar voor de optievan JBerg

Brambo67

Nu zijn we natuurlijk allemaal zeer geïnteresseerd waartoe deze 'vingeroefening' gaat leiden...
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Remko

moet even een lampje vervangen :eusa_think: :eusa_think:

HanV70

Als je de bovenkant van het dasboard uit de stalen rand onder de voorruit kunt trekken, dan hoeven de 4 schroeven niet los.

Echter om beschadiging te voorkomen, de beweeglijkheid groter wordt en het los halen van de pasagiersairback te vermijden, zou ik het wel doen.

De luchtroostertjes kun je er feitelijk zo uittrekken.
Haynes geeft aan, een dun plat voorwerp tussen de rand en het dasboard te stekken, met afdekking tegen beschadiging van een stukje karton of i.d. en deze zo naar voren te halen.

jberg

wat een maf gedoe, stalen randen lostrekken enzo met mesjes en karton

luchtroosters (ook die zijruitblazer aan bestuurderskant) eruithalen (niet met mes er tussen!!!)
dashboardkastje losdraaien, alle torx er uit, stekkertje van de airbag eruit en eraf met t bovenblad.
10 min werk

ik heb de luchtroosters er met 2 grote schroeven uitgehaald, ff naar binnen kijken, dan zie je 2 metalen stripjes vertikaal lopen, met de schroefdraadkant van de schroeven de stripjes naar elkaar buigen en dan tegelijkertijd naar je toe  halen dan vallen de er zo uit

het raamblazertje kun je er zo uit wurmen

sterkte

HanV70

Kun je nu wel of niet de afdekplaat dashboard uit de stalen rand trekken?

jberg

wel, hij schuift gewoon in gleuf, klemt niet , bovendien is die strip van plastic

gr jw

HanV70

Bedankt voor het normale antwoord. Een monteur  bij de volvo garage gaf mij vandaag het zelfde antwoord.
Bespaart dus een hoop werk in de toekomst.
Had destijds bij het demonteren van het hele dashboard niet gemerkt, dat je ze kon scheiden.

Remko

Vandaag aan het klussen geweest en alles is weer oke

Thnx voor jullie support en goede adviezen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

kcie

Citaat van: jberg op 19-12-2006 22:45:40

luchtroosters (ook die zijruitblazer aan bestuurderskant) eruithalen (niet met mes er tussen!!!)
dashboardkastje losdraaien, alle torx er uit, stekkertje van de airbag eruit en eraf met t bovenblad.
10 min werk

ik heb de luchtroosters er met 2 grote schroeven uitgehaald, ff naar binnen kijken, dan zie je 2 metalen stripjes vertikaal lopen, met de schroefdraadkant van de schroeven de stripjes naar elkaar buigen en dan tegelijkertijd naar je toe  halen dan vallen de er zo uit

HanV70 zei:
Citaat van: HanV70 op 17-12-2006 12:57:24

Binnen bij dasboard.

1. Luchtroosters verwijderen (kunnen voorzichtig met b.v. een mes naar voren geduwd worden.
2. zijluchtrooster verwijderen en luidsprekerroosters.

Inderdaad NIET met een mes er tussen wurmen, maar wat ook gemakkelijk gaat is :
neem een  stevig stukje ijzer / lasdraad, buig deze voor ongeveer een halve centimeter haaks om. haak het lasdraadje achter bovengenoemde ijzerenstripjes in het luchtrooster en trek vervolgen gewoon het rooster naar buiten. Zo weet je zeker dat de kans op beschadigen erg klein is.
Warning! This message contains hidden bugs!

V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100