Heb toch een teleurstelling...mogelijk een deceptie!

Gestart door Frans 50, 15-12-2006 01:03:14

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Hallo forum, vandaag mijn 850 estate BJ 1995 op gehaald bij de garage... een dag eerder dan gepland spannend.
Ik was vol lof over deze auto tot het moment dat ik bij zaak de auto onder een lantarenpaal parkeerde.
Een collega wees mij op wat rare plekjes langs de dakrail...rechts Mmmmm.
Aan de linker kant van de auto niets te zien... punt gaaf.

Nu om een lang verhaal kort te maken... over de volledige lengte van de dakrail (goot) zit er roest onder de lak.
Ik maar denken dat deze Volvo's niet of nauwelijks roesten.
Hoe langer ik kijk hoe groter de deceptie....morgen eerst maar even bij een carrosserie bedrijf langs en vragen of deze roestvorming terminaal is.
Zo ja dan met dat ding ASAP (As Soon As Posible) naar de garage en met het verzoek de hele deal weer om te draaien... dus ik m'n oude auto en hij deze weer ... jammer van alle overschrijvingen maar het zei zo.
sjips happens   ook bij mij. :(
Stom dat ik het niet eerder heb gezien .... verder is ie punt gaaf... alleen niet langs de dakrail. Het is ook geen klein beetje, het is een baantje van +/- 2 a 3 mm breed en van voor tot achter..   :eusa_think:
Er zitten by the way geen roofrails op deze auto... zo te zien ook nooit gezeten.

Misschien dat een van jullie dit fenomeen eerder gezien heeft... maar door de bank genomen heb ik een slecht gevoel bij auto's die op of aan het dak roest hebben.

Ik heb nu 30Km gereden... en daar is niets mis mee... hij loopt als een zonnetje.   
Maar eens afwachten wat ik morgen te horen krijg.... voorlopig ben ik niet blij... snif :'(.

Frans...

Gmid

Uhm.. terug naar de garage? Lijkt me het eerste wat je moet doen.. voor je naar een spuiter, hersteller of een ander gaat.

Of heb je m 'zo meenemen, zonder garantie' gekocht?
Volvo C30 '12

Frans 50

Citaat van: Gmid op 15-12-2006 01:04:39
Uhm.. terug naar de garage?

Of heb je m 'zo meenemen, zonder garantie' gekocht?

Nee met een maand garantie.... gelukkig...!

Gmid

Mooi toch, morgenochtend meteen terug en vragen om een oplossing. Misschien heeft hij contacten met een schadehersteller dat hij het relatief goedkoop op zijn kosten kan laten repareren. En anders de hele transactie maar terug zien te draaien.
Volvo C30 '12

thuur

Roest is toch echt onbekend op onze roffels. Enige puntje is de achterklep (sedan: waar middenplaat de achterkant raakt, Estate: lasnaad linksonder zijkant) en soms bij een dorpel waar deze te strak tegen de carrosserie zit. En wel eens bij een metalen open dak, het dakkie kan blaasjes vertonen waar het rubber zit.

Alle overige roest komt voort uit slecht gerepareerde schade.. Ik zou eerst informeren naar het schade verleden. Wellicht een klungelige montage van dakrails door een vorige eigenaar?

Gr :-\

Frans 50

Citaat van: thuur op 15-12-2006 01:09:28
Roest is toch echt onbekend op onze roffels. Enige puntje is de achterklep (sedan: waar middenplaat de achterkant raakt, Estate: lasnaad linksonder zijkant) en soms bij een dorpel waar deze te strak tegen de carrosserie zit. En wel eens bij een metalen open dak, het dakkie kan blaasjes vertonen waar het rubber zit.

Alle overige roest komt voort uit slecht gerepareerde schade.. Ik zou eerst informeren naar het schade verleden. Wellicht een klungelige montage van dakrails door een vorige eigenaar?
Gr :-\

Hoi Thuur....
Was ook vreselijk balen... eigenlijk heb ik hem op het moment helemaal zitten.... De bodem e.d heb ik wel goed bekeken en dat zag er goed uit. Nu wordt je gelijk heel kritisch... en vindt je ook nog een plekje op het benzine dekseltje... goed daar kan ik mee leven. hij is perslot van rekening 11 jaar oud. Of ie schade heeft gehad is niet echt te zien... maar dat zal een leek ook niet zo snel door hebben. En ik ben een LEEK... duidelijk!
Ik zal de raad van jullie opvolgen en eerst naar de garage gaan en kijken wat ie zegt... anders jammer... verder kijken naar een beter (ander) roffeltje..

thuur

Zolang er geen stukken uit vallen is het makkelijk te repareren. Kaalschuren en opnieuw lakken.

Op je benzinedeksel zal een kleine schade zijn (ala steenslag) waar nooit iets aan gedaan is.

Gr ;)

Frans 50

Citaat van: thuur op 15-12-2006 01:27:01
Zolang er geen stukken uit vallen is het makkelijk te repareren. Kaalschuren en opnieuw lakken.

Op je benzinedeksel zal een kleine schade zijn (ala steenslag) waar nooit iets aan gedaan is.
Gr ;)

Ja prima maar dan wel op zijn kosten.... ik bedoel het was nu ook weer niet bepaald een super koopje... 3950... 265.000Km...
Ik zie wel hoe het lopen gaat eerst maar eens naar bed en dan in mijn middag pauze naar de garage... is 2 min. bij mijn werk vandaan.

Groeten

PS.
Thuur, voor zover ik het beoordelen kan hebben er nooit roofrails op gezeten...!

Frans 50

Citaat van: Frans49 op 15-12-2006 01:36:02
Citaat van: thuur op 15-12-2006 01:27:01

Gr ;)

Ja prima maar dan wel op zijn kosten.... ik bedoel het was nu ook weer niet bepaald een super koopje... 3950... 265.000Km...
Ik zie wel hoe het lopen gaat eerst maar eens naar bed en dan in mijn middag pauze naar de garage... is 2 min. bij mijn werk vandaan.

Groeten

PS.
Thuur, voor zover ik het beoordelen kan hebben er nooit roofrails op gezeten...!

Zo was er al vroeg bij... ben gelijk (08:00) naar de garage gereden, de eigenaar was er nog niet die zou rond 10:00 aanwezig zijn maar de bedrijfsleider was er wel.. Die werd ook niet erg vrolijk van deze aanblik!
Af gesproken dat ik rond de klok van 10:00 gebeld zal worden. Ik heb hem duidelijk te kennnen gegeven dat dit opgelost moet worden of anders de zaak maar weer om draaien... en ik mij eigen auto (in geruilde) weer.
Wordt vervolgd..........

M a r c

3950 voor een estate is niet écht heel duur hoor.... die kms zeggen niks en roesten doen ze niet, dus die roest die je hebt is van een slecht herstelde schade of van iemand die iets raars met de montage van die rails heeft gedaan....

de bodem checken? 850's rotten niet!  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ief

Spannend Frans, maar het lijkt me dat jullie (jij en de garage) hier wel uit kunnen komen, toch?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

MUKKES

Citaat van: Frans49 op 15-12-2006 01:03:14
Er zitten by the way geen roofrails op deze auto... zo te zien ook nooit gezeten.

Frans...

hier maak ik uit op dat er geen rails op de auto zit,

zal dus toch minder kwalitatief schade herstel zijn......

FelixB

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 15-12-2006 08:57:28
Spannend Frans, maar het lijkt me dat jullie (jij en de garage) hier wel uit kunnen komen, toch?

Anders voor 'gedeelde kosten' een onafhankelijke Dekra- of ANWB-keuring.
Stél dat de roffel verder goed is, heb je er toch nog een goede auto aan.
Kop op!
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Frans, heb je misschien een fotootje van de roest?

Dat praat wat makkelijker ;)

Gr 8)

Jimbo