piepende s70 met rammelkleppen

Gestart door lelijk hoofd, 18-12-2006 09:44:19

Vorige topic - Volgende topic

lelijk hoofd

Hallo beste forummers,
ik heb vorige week een s70 uit 97 gekocht met 166000 km op de klok. De auto heeft de NAP en alle beurten zijn keurig afgestempeld door de dealer tot 160000 km. Ik heb alleen een paar vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Wanneer ik de motor start dan hoor je als het raam of de deur open staat een soort fluitend geluid. Ik denk zelf aan een riem ofzo. Verder vind ik dat de kleppen erg veel geluid maken, ook als hij warm is. Het blok zelf is veel luidruchtiger dan mijn vorige 850. Is daar iets aan te doen of moet ik meteen aan een koprevisie denken.... Hij verbruikt verder totaal geen olie ( tenminste na 500 km staat hij op exact hetzelfde peil) En dan last but not least, af en toe begint het ABS lampje spontaan te branden, om daarna gewoon weer uit te gaan. Nu hoorde ik dat het vaker gebeurde bij deze auto's en dat er een breukje in de printplaat kan zitten. Klopt dat?? Alvast bedankt voor jullie reacties, groet Sander

Schnappi

lelijk hoofd

er ligt een 2.5 10v met 144 pk in. Maar kan dat er dan wat mee te maken hebben :eusa_think:

Misha

Citaat van: lelijk hoofd op 18-12-2006 15:52:14
er ligt een 2.5 10v met 144 pk in. Maar kan dat er dan wat mee te maken hebben :eusa_think:
Ja, want als er een elektromotor inlag, dan waren het waarschijnlijk niet de kleppen.

Ik denk dat mensen willen weten of het een Turbo is, of een Diesel, of een 20 klepper ? Dat maakt het helpen iets eenvoudiger.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

lelijk hoofd

zoals dus gezegd een 2.5 liter 10v zonder turbo.....

lelijk hoofd

Oh ja, een benzine versie.... :eusa_shifty:

Misha

abs controller kan defekt zijn, idd meestal te solderen..
maar dat is zo niet te zeggen, het kan natuurlijk ook een sensor zijn..

Even laten uitlezen, deze auto heeft OBD-2 en geen diagnostestekker /tool voorin zitten.
En dan ben je toch bij een garage: die kan je ook vertellen wat er tikt. Want dat kan ook nogal wat zijn. In beginsel zal je auto hydraulische stoters hebben, want 1997. Echt afstellen komt er dus niet aan te pas.

Suc6

django

vriend van mij had dat ook met dat abs lampje toen waren de sensoren vervuilt kwestie van schoonmaken
Drive Fast Life is Short

Misha

Citaat van: django op 19-12-2006 21:41:43
vriend van mij had dat ook met dat abs lampje toen waren de sensoren vervuilt kwestie van schoonmaken
Ja, het hoeft ook zeker niet de computer te zijn. Maar een beetje goede dealer kan dat aan de aard van de foutmeldingen wel zien..

En bij mijn dealer ! is het denk ik voordeliger om de controller te laten fixen dan alle sensoren te reinigen, dus dan kan je weer beter de controller defect hebben !

django

mits je het poetsen zelf doet
Drive Fast Life is Short

lelijk hoofd

Ok mensen,
bedankt voor de reacties wat betreft de sensor. Nu nog het getik onder de motor kap, het lijkt bij de injectoren of klepstoters weg te komen.... rarara
moet ik al bang worden dat de motor er binnenkort onderuit donderd??? Of valt het allemaal wel mee? Als de motorklep dicht is kun je ghet van buiten nauwelijks horen, alleen als de klep open staat en dan zowel bij warme als koude motor. Verder hoor ik nog steeds een fluitend geluid als de motor loopt. maar dat zal wel een riem zijn toch????
Ik heb 13 januari een afspraak gemaakt bij auto en emotie in westbroek, deze kerel is volvo gek en heeft me met mijn 850 ook erg goed geholpen. Hij zegt dat hij wel een trucje heeft voor het lawaai onder de kap.....
groet sander

)()()sT

Citaat van: lelijk hoofd op 20-12-2006 07:56:53
Als de motorklep dicht is kun je het van buiten nauwelijks horen, alleen als de klep open staat en dan zowel bij warme als koude motor

Als je het met dichte kap nauwelijks hoort zijn het volgens mij gewoon de injectoren die tikken en dat is volkomen normaal ;) :)

Citaat van: lelijk hoofd op 20-12-2006 07:56:53
Verder hoor ik nog steeds een fluitend geluid als de motor loopt. maar dat zal wel een riem zijn toch????

Dat is iets in bij de multiriem denk ik. Ik had het begin dit jaar na vervanging ook nog steeds, nu hoor ik bij de koude start ook de riem of spanrol geluid maken  ::)
Wat ik ook bij het koude weer had begin dit jaar was een fluitend druklager, maar dat heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gehoord.
166.000 km is doorgaans nogal "vroeg" voor een koppeling/lager die aan vervanging toe is....

jberg

vooral als ie koud is hoor je de hydrolische klepstoters goed, ze moeten zich vullen met olie, dit moet na max. een half minuutje wel afzakken

t truukje wat ik ken is een beetje versnellingsbakolie bij de motorolie ingooien dan word t wel minder

)()()sT

Hmmm... bij de mijne hoor je de kleppen bijna helemaal niet, alleen als je de kap open doet...

Bij de zilvere hoor je ze vanaf een kilometer afstand  :eusa_boohoo: en dat duurt meer dan 5 minuten (met dank aan meerdere korte ritjes ;))

Taranis

Ik heb er 1 bij die tikt altijd, warm of koud maakt geen drol uit. Zit aan vervanging te denken...  ::)