toerental varieert op benzine

Gestart door Peer ke, 18-12-2006 18:24:15

Vorige topic - Volgende topic

Peer ke

Mijn 850 vertoont een raar probleem. Normaal gesproken rij ik op gas maar laast moest ik noodgedwongen op benzine. Als de motor start (altijd op benz) loopt ie mooi stationair en hij schakelt snel naar gas. Als ik echter doorrij op benzine zwabbert het toerental in rust van 1000 naar 350, hij lijkt te zoeken  ??? het lamda lampje knippert soms even maar blijft niet branden. Op gas niets aan de hand al vermoed ik dat ie heel rijk staat (rij  1:7,5 als ik mijn best doe). Mij gasinstallatie wordt overigens niet door de lamdasonde aangestuurd. Ik kan geen vacuumlek ontdekken. Volgens mij lekt het inlaatspruitstuk iets maar nogmaals op gas geen probleem. Iemand enig idee. ik verdenk de stappenmotor of een of andere sensor. De TPS sensor en stappenmotor heb ik al eens schoongemaakt evenals het gasklephuis. Hoe kan ik de stappenmotor doormeten?

Ludo

is die inlaatspruitstuk pakking nog niet vernieuwd?.
alle kleine lekkages, ook vacuum doen het stationair toerental schommelen.

Peer ke

Nee ludo die zit er nog steeds op. ik lees toch ook iets over een vacuumslang op het inlaat spruitstuk die moeilijk te zien is wellicht de boosdoener? Waar ik ik dat ding vinden ik heb verschillende post gelezen maar wordt er geen wijs uit ???

Ludo

Citaat van: Peer ke op 18-12-2006 18:45:29
ik lees toch ook iets over een vacuumslang op het inlaat spruitstuk die moeilijk te zien is wellicht de boosdoener? Waar ik ik dat ding vinden ik heb verschillende post gelezen maar wordt er geen wijs uit ???

je bedoeld deze?:

Peer ke

Ja dat denk ik als deze niet zichtbaar is tenminste. Ik heb verder alle zichtbare slangen en knietjes gecheckt!

Ludo

hij is wel zichbaar maar zit niet op alle motoren.  ;D

FGG

Het probleem is vergelijkbaar met mijn probleem: op LPG prima lopen, op benzine schommelen tussen 300 en 1000 toeren, tegen het afslaan aan. 3 januari gaat ie voor een grote beurt. Als daar iets uitkomt laat ik 't even weten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Peer ke

Heel graag. Idd op LPG perfect op benzine pet. Heb jij dit beruchte slangetje al eens gecheckt?

FGG

Citaat van: Peer ke op 18-12-2006 19:58:29
Heel graag. Idd op LPG perfect op benzine pet. Heb jij dit beruchte slangetje al eens gecheckt?

Nope. Thuur heeft 'm een keer vlot nageluisterd op een vacuumlek maar kon ff nix vinden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

scania164

Hallo
Trek de min op de accu eens een 15 min los zodat de ecu gereset word,dit kan wel eens helpen.

Chris

Peer ke

Heb ik van het weekend gedaan toen ik de verlichting achter de klokken heb gefixt, haalt niets uit helaas!

Peer ke

Twee dagen liggen malen en ik verdenk de lamda sonde. Op gas wordt ie gebypassed. Is dit ding door te meten, hij zit op de uitluitbuis maar das wel lastig meten.

Peer

scania164

Peer ke

Vanalles wat, verdamper van BRC meen ik, kleppen van Valtec, tank van Stako. Maar op gas is ie oke.

alfredgeel

zoek eens op " benzinedrukregelaar "