Chassis nummer echt nodig?

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 20-12-2006 14:12:51

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: DCCCL op 20-12-2006 16:23:48
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 20-12-2006 16:20:09
Maar een schakelaar voor een 850 is toch een schakelaar voor een 850 ?
Het enige wat dan nog rest is ie (de 850) van voor of na de facelift.

Welke facelift ?  1994 of 1995

past allebei.  ;)

fearless

Chassis nr. er bij is makkelijk, maar kenteken is meestal al genoeg. De meeste dingen waar jij naar vraagt kunnen ze gewoon opzoeken op bouwjaar en type auto. Is zelfs geen chassis nr. voor nodig.

M a r c

Waar gaat dit nou over  ???  Geef die man gewoon het VIN en iedereen blij en je hebt snel antwoord op je vragen.... BIj het ziekenhuis moet je ook altijd je polisnummer geven en bij de belastingdienst je Sofi-nr. Dus what's the f.... problem?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: M a r c op 20-12-2006 20:04:04
en bij de belastingdienst je Sofi-nr.

:eusa_naughty:
die kennen jouw nummer beter dan jijzelf.  :evil:

Estate 2.3 Turbo

Daar gaat het helemaal niet over Marc
Het verbaasd me gewoon dat een simpele vraag benatwoorden kennelijk niet kan bij een dealer
En als we nergen seen probleem over maken kunnen we dit forum ook wel opheffen dan valt er niks meer te vragen

M a r c

Ik vind dit echt geen probleem... de dealer zoekt in VIDA aan de hand van jouw chassisnr alle data en onderdelen op. Het gaat er hier nu eigenlijk meer over dat je geen zin hebt om het VIN op te zoeken en door te gevenĀ  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 21-12-2006 09:26:58
Ik vind dit echt geen probleem... de dealer zoekt in VIDA aan de hand van jouw chassisnr alle data en onderdelen op. Het gaat er hier nu eigenlijk meer over dat je geen zin hebt om het VIN op te zoeken en door te gevenĀ  ;)

Normaal gesproken is het geen probleem, juist makkelijker. Ben ik volledig met je eens. Maarrr..
De trend is wel dat er zo langzamerhand bijna niets meer onder VIN kan. Je moet dus echt de VIN van een auto hebben om bepaalde delen te kunnen bestellen. Voorbeeld zijn de 19T turbo of de 850R koppeling set.
Je komt dan bij de dealer met de nummers die al jaren in je hoofd zitten, resp. 8601693 en 272218..  ;D , en gooit die nummers over de balie.. Vervolgens komt de vraag "Wat is de VIN van uw auto?".......

Bij mijn Volvo dealer heb ik hier geen problemen mee, ze kennen me ook wel langer als vandaag en desnoods mag ik de delen zelf in VIDA opzoeken maar bij het Datsun project waarbij ik delen van 6 verschillende types Datsun/Nissan gebruikt heb moest ik dus keer op keer een VIN nummer hebben.. De balie bitch kon helemaal niet anders werken vertelde hij mij. Na lang drammen bleek dit ook wel mee te vallen maar ik denk dat het in de toekomst wel steeds moeilijker gaat worden.