Foutcode ecc

Gestart door ThijsRrrr, 20-12-2006 20:04:46

Vorige topic - Volgende topic

ThijsRrrr

Bij mij gaan de lampje eens in de zovel tijd knipperen. Ben van de week bij de dealer geweest om de foutcodes uit te lezen. Deze gaf aan dat de ventilator motor niet goed loopt. Tevens gaat het lambda lampje branden. Bij het uilezen van de codes gaf hij ook nog aan EFI 311 rijsnelheidsensor en EFI 123 motor temperatuur sensor.

Kan iemand mij uitleggen wat ik hieraan kan doen, of wat het is. Het eigenlijk niet zo'n trek in dure reparaties al het niet nodig is

thuur

Die 123 heb ik ook gehad. Geen idee wat ik er mee moet, Volvomonteur wist het ook even niet ;D

Zolang de ECC prima werkt: niets doen ;)

Gr 8)

Jeroentjuh

Je topic noem je "Foutcode's ECC" maar je plaats foutcode's die niet van de ECC zijn?  :eusa_think:

Van een zwaar lopende kachelmotor kunnen je ECC lampjes ook gaan knipperen, dan heb je meestal foutcode ECC-411.......

EFI is brandstofsysteem  ;)
123 - Motortemp.signaal ontbreekt of is onjuist.
     ff de thermostaat en evt. de temp.sensor ff vervangen.....
311 - Snelheidssignaal ontbreekt.
     werkt je snelheidsmeter wel? Zoja gewoon wissen die code....

thuur

Oh ja... 122 was de temp. foutcode die ik had :eusa_doh:

Gr :-[

ThijsRrrr

Kan het dan zo zijn dat door het ontbreken van de motertemp gegevens de ecc ook niet goed werk. De auto wordt namelijk heel moeilijk warm als je hem op automaat zet, zet je de blower aan op de ruiten dan wordt het wel warm.

Jeroentjuh

Citaat van: ThijsRrrr op 21-12-2006 11:33:16
Kan het dan zo zijn dat door het ontbreken van de motertemp gegevens de ecc ook niet goed werk. De auto wordt namelijk heel moeilijk warm als je hem op automaat zet, zet je de blower aan op de ruiten dan wordt het wel warm.

Gewoon ff thermostaat  en temp. sensor vervangen, als de thermostaat open blijft staan wordt je kachel ook niet zo snel warm.......
Je kan ook ff de temp. sensor/fan van het interieur schoonmaken, die zit links naast je ecc paneel, klein roostertje. Vaak zit de fan die erachter zit helemaal vol stof.......

ThijsRrrr

Heb volgende week toch vakantie, dan ga ik de interieur sensor wel eens schoon blazen. Mocht dat niet lukken dan moet ik de thermostaat en tem sensor vervangen. Is dit iets wat ik makkelijk zelf kan doen? Ben Namelijk niet zo handig met auto's.

In ieder gaval bedankt voor de reactie's en ik laat wel weten hoet het afloopt

Jeroentjuh

Citaat van: ThijsRrrr op 21-12-2006 20:55:17
Heb volgende week toch vakantie, dan ga ik de interieur sensor wel eens schoon blazen. Mocht dat niet lukken dan moet ik de thermostaat en tem sensor vervangen. Is dit iets wat ik makkelijk zelf kan doen? Ben Namelijk niet zo handig met auto's.

In ieder gaval bedankt voor de reactie's en ik laat wel weten hoet het afloopt

Ik zou de thermostaat ook gewoon vervangen, daar gaat je lambda lampje ook van branden. Is niet zoveel werk......

sampie31

heb ook een storing in mijn systeem heb gisteren zelf thermostaat vervangen 15 min werk incl ontluchten.

19,75 orgineel volvo  nu word mijn kachel snel weer warm maar aan 1 kant en dat is bijrijderskant
bestuurderskant blijft lauw wat kan dit zijn?  :eusa_doh:

kachelradiateur is al vervangen 15000km geleden heb een ecc systeem met tiptoesten

mehn

Citaat van: sampie31 op 29-12-2006 18:07:43
heb een ecc systeem met tiptoesten

Tiptoetsen...hmm is dat niet dat Deltamil controlepaneel?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: sampie31 op 29-12-2006 18:07:43
heb ook een storing in mijn systeem heb gisteren zelf thermostaat vervangen 15 min werk incl ontluchten.

19,75 orgineel volvo nu word mijn kachel snel weer warm maar aan 1 kant en dat is bijrijderskant
bestuurderskant blijft lauw wat kan dit zijn? :eusa_doh:

kachelradiateur is al vervangen 15000km geleden heb een ecc systeem met tiptoesten

Ik denk toch dat er nog een luchtbel in zit. Kachel beide kanten op max. temp., dop van koelwaterreservoir eraf en motor starten. Lekker laten pruttelen totdat alle lucht eruit is. Anders nog even helpen door in de diverse slangen te knijpen.

M'n V70 heeft zeker een kwartier moeten draaien voordat alle lucht eruit was. Na een paar honderd km kon ik weer een liter bijvullen ;)

Gr 8)