Turtle color wax... heeft iemand ervaring

Gestart door Frans 50, 24-12-2006 00:48:51

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Ik heb een rode 850 estate, hij is nu nog redelijk op kleur.. vlak voor dat ik hem gekocht heb is hij nog bij een poets bedrijf geweest.
Om hem / haar nu bij te houden heb ik bij Halfords een bus Turtle kleur was gekocht.
Heeft een van jullie hier al ervaringen mee... ik zelf ben van nature niet echt een poets mannetje... maar heb toch wel de intentie deze auto wat bij te willen houden... zodat ik straks niet met een rood krijtje aan het toeren ben.
Je weet wel ... zo vale bleke oranje auto...
Ik heb op de motorkap een aantal krassen zal voor de gein een paar foto's maken van voor en na de behandeling... alleen even wachten tot het kwik wat gestegen is zo rond de 10 Celcius.

@®-

Ik heb het ook en gebruik al jaren Turtle wax maar ik zweer bij de Original met het sponsje uit het bakje.

Het is leuk voor heel even, maar na een week heeft het geen effect meer.

Gmid

Inderdaad sowieso voor behandeling even wachten tot het kwik boven de tien graden is (en de lak van de auto ook (!!)). Anders zijn de middeltjes onmogelijk aan te brengen.

Wat betreft turtle kleur wax, hoor ik verschillende verhalen over. De meeste verhalen toch niet al te positief.

Als je niet echt een poetsert bent, maar toch graag wilt beginnen is dit waarschijnlijk wel wat voor je :

Meguiars Color X.

Dit is een lak cleaner, een lak polish, en een wax in één. Vooral voor de diepe kleuren als rood is het erg geschikt om mee te beginnen. Een prachtige diepe rode kleur, en een heerlijke glans. Tegelijk een goede beschermlaag.
Volvo C30 '12

Frans 50

Citaat van: @®- op 24-12-2006 00:53:02
Ik heb het ook en gebruik al jaren Turtle wax maar ik zweer bij de Original met het sponsje uit het bakje.

Volgens de verpakking zou het diverse was beurten moeten kunnen overleven..
Orginele uit een bakje met een sponsje... ook van Turtle??? en kleurwas... ?
zo te zien heb jij een metalic lak of zie ik dat niet goed!... daar zit toch wel behoorlijk verschil in lijkt me... jou lak is afgesloten met een transparante deklaag... dus zal colorwax niet veel uithalen.

Frans 50

Citaat van: Gmid op 24-12-2006 00:56:10
Inderdaad sowieso voor behandeling even wachten tot het kwik boven de tien graden is (en de lak van de auto ook (!!)). Anders zijn de middeltjes onmogelijk aan te brengen.

Wat betreft turtle kleur wax, hoor ik verschillende verhalen over. De meeste verhalen toch niet al te positief.

Als je niet echt een poetsert bent, maar toch graag wilt beginnen is dit waarschijnlijk wel wat voor je :

Meguiars Color X.

Dit is een lak cleaner, een lak polish, en een wax in één. Vooral voor de diepe kleuren als rood is het erg geschikt om mee te beginnen. Een prachtige diepe rode kleur, en een heerlijke glans. Tegelijk een goede beschermlaag.

Ik lees polish... dat houdt in dat dit dan ook gelijk een schuur middel is??? Ik heb gekeken bij Halfords of ze Meguiars hadden maar daar hebben ze alleen maar Turtle en iets van Valma en hun eigen merk...
Ik heb ooit een witte 440 gehad en die met  Valma witte colorwax behandeld maar vondt dat niet echt een succes...

Gmid

Meguiars hebben ze bij de meesta "automat" dealers.. en anders kun je ff op www.meguiars.nl kijken waar ze het verkopen.

Meguiars polish is geen echt schuurmiddel. Dit is meer een olie om de porien in de lak te vullen, en daardoor een diepere glans te geven.
Volvo C30 '12

@®-

Citaat van: Frans49 op 24-12-2006 00:57:49

zo te zien heb jij een metalic lak of zie ik dat niet goed!... daar zit toch wel behoorlijk verschil in lijkt me... jou lak is afgesloten met een transparante deklaag... dus zal colorwax niet veel uithalen.

Wat ik van een spuiter heb gehoort is dat een uni rood altijd mat is van zichzelf na het spuiten, en dat deze daarna ook een blanke lak laag mee krijgt.
In dat geval zou het dus niet moeten uitmaken, en anders zou ik het niet weten. Ik vindt het bij mij in ieder geval niet beter dan

Frans 50

Citaat van: Gmid op 24-12-2006 01:05:52
Meguiars hebben ze bij de meesta "automat" dealers.. en anders kun je ff op www.meguiars.nl kijken waar ze het verkopen.

Meguiars polish is geen echt schuurmiddel. Dit is meer een olie om de porien in de lak te vullen, en daardoor een diepere glans te geven.

De dichts bij zijnde verkoop punten zijn in Lichtenvoorde... en daar hebben ze geen Color X... ik zal ze woensdag eens bellen... van de Halfords heb ik de bon nog... Anders de Turtle wax eerst op maken... qua oppervlak moet dat geen probleem zijn... nu nog lente... 15 graden... ha ha .

Frans 50

Citaat van: @®- op 24-12-2006 01:08:39
Citaat van: Frans49 op 24-12-2006 00:57:49

Wat ik van een spuiter heb gehoort is dat een uni rood altijd mat is van zichzelf na het spuiten, en dat deze daarna ook een blanke lak laag mee krijgt.
In dat geval zou het dus niet moeten uitmaken, en anders zou ik het niet weten. Ik vindt het bij mij in ieder geval niet beter dan

De rode lak op mijn 850 is zeker niet afgesloten met een blanke lak laag... (jammer) By the way er is net wat spuit werk gedaan aan mijn auto ook deze is niet af gedekt met blanke lak laag.

Esveldt

reginald

Vroeger gebruikte ik altijd turtle wax. Ben nu al een paar jaar aan de autoglym. Dit is geweldig spul. Binnen een half uur de hele auto in en uitgepoetst. Wel is mijn ervaring om dit meerdere malen per jaar te doen. Ook kleine krassen worden weggewerkt. Ook is mijn ervaring, hoe vaker ik peots hoe mooier hij wordt. Autoglym koop je bij de betere automaterialen winkel.
Veel succes. Laat je ervaring eens horen.
Reginald

HJ850

'Turtle is troep'. Brokkelt, veel te hard, veel residu.
Kan ik mij ook herinnenren van vroeger.
Daarom nooit op mijn Volvo gebruikt, maar gelijk betere spullen genomen.

Gebruik nu C-Wax (Spectrum), wat dacht ik een teflon gebaseerd spul is. Glanst lekker, maar wel paar keer per jaar opnieuw doen.

Maar voor wat betreft rode kleur bijwerken heb ik geen ervaring, alleen gister wel een totaal verbleekte rode 850 sedan zien rijden.

pwassink

Citaat van: HJ850 op 31-12-2006 11:17:18

Gebruik nu C-Wax (Spectrum), wat dacht ik een teflon gebaseerd spul is. Glanst lekker, maar wel paar keer per jaar opnieuw doen.

Brrr, teflon

Nu maar hopen dat je nooit schade krijgt, met die teflon troep
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Citaat van: reginald op 31-12-2006 10:55:35
Ben nu al een paar jaar aan de autoglym. Dit is geweldig spul. Binnen een half uur de hele auto in en uitgepoetst.

een week of 4 geleden heb ik die ook gebruikt, had ooit een paar kleine potjes gekregen van RoyV70R.   :evil:
de andere die ik had bewerkte zicht niet zo goed door de koude buitentemperatuur denk ik.
autoglym deed dat wel.
best wel tevreden over het resultaat.

Frans 50

Citaat van: Ludo op 31-12-2006 11:40:21
Citaat van: reginald op 31-12-2006 10:55:35
Ben nu al een paar jaar aan de autoglym. Dit is geweldig spul. Binnen een half uur de hele auto in en uitgepoetst.

een week of 4 geleden heb ik die ook gebruikt, had ooit een paar kleine potjes gekregen van RoyV70R. :evil:
de andere die ik had bewerkte zicht niet zo goed door de koude buitentemperatuur denk ik.
autoglym deed dat wel.
best wel tevreden over het resultaat.

Ben door het weer nog niet aan het proberen geweest... maar gezien de replies zijn is er dus weinig ervaringen met Turtle color wax.. zodra het wat warmer wordt zal ik mijn ervaring posten.