Geen project

Gestart door JCviggen, 24-12-2006 14:53:52

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: JCviggen op 24-12-2006 21:39:22
Citaat van: Vulk op 24-12-2006 21:38:14
Mooi, ziet er echt af uit. Enneuh, die 19T zal er ooit wel nog komen.

Denk t niet  ;D Zou een stap terug zijn

Verdorie, alweer een kemel geschoten. :D

Eugene

Citaat van: JCviggen op 24-12-2006 21:39:22
Denk t niet ;D Zou een stap terug zijn

Citaat van: Johann op 24-12-2006 15:34:21
Hopen dat dit er een is van 1 stap terug, 2 voorwaards Jan! :eusa_clap:

;D

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

Waarom hoor je dit toch enkel langs de buitenkant  :-\

Right click, save as Supersprint Supersound ;)

0-160 ook nog even vanuit stilstand (geen grip op vochtig asfalt) en 0.9 bar.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Klinkt heel mooi Jan, en de rest zoals ik al gezegd heb ziet er ook heel goed uit  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Klinkt echt super Jan! Kan niet wachten om er weer een keer achteraan te rijden... :eusa_shifty:

Rayman

Citaat van: Emiel op 25-12-2006 15:49:26
Klinkt echt super Jan! Kan niet wachten om er weer een keer achteraan te rijden... :eusa_shifty:

Je weet toch wel dat hij katloos rijdt? ;D

@ JC: Wauw...Dat klinkt mooi! Klinkt erg gemeen  :evil:

Zippo

Jan, knap werk!! ;D
Het geluid is, is, is, is erg geil!  :eusa_clap:

Mooi gedaan met de intercoolerrrrrr  8)

Vulk

Verdorie, ik krijg die filmpjes niet gedownload.

Ik geloof zo ook wel dat het hard gaat. ;)

johan283

Mooi project.......goed werk  :eusa_clap:

JCviggen

Zal ik nog eens een update doen na al die maanden....?

Er is heel wat veranderd en het doel komt in zicht. De ruwe kantjes moeten er nog van af maar dan zijn we er, 3 jaar na aankoop van de T-5R.

De .48 A/R hotside is vervangen door een .63 A/R variant. Dit was een dure klus voor iets wat op papier niks lijkt, maar als je de oude behuizing met de nieuwe vergelijkt qua formaat wordt wel duidelijk dat er een verschil is...

daarna moest de &$@!!# wastegate worden vervangen door iets wat meer "up to the job" was :

De auto liep zo al erg strak, maar de druk controleren met de Blitz DSBC bleef lastig omdat de instellingen die ik nodig had eigenlijk niet voorhanden waren in dit apparaat. Van een amerikaan voor weinig een Apex'i AVC-R gekocht dan maar die er pas gisteren in is gekomen. Super ding, kan je alles mee. Inbouwen in't interieur is een no-no gezien de blauwe display en het formaat, dus is ie beetje weggemoffeld. Ik kan'm nog in het handschoenkastje leggen als ik dat wens.

Onder de kap. Nu mét degelijke slangklemmen zodat ik Emiel niet zo lastig moet vallen aan de Ring  :eusa_whistle: Dank aan wepster om kraagjes aan de buizen te lassen!

Iedereen hier weet denk ik wel hoe erg ik heb gesukkeld met de remmen op de Nürburgring. Onlangs kwam er de mogelijkheid om dit te veranderen, en dat is dan ook gebeurd :

Tegelijk hiermee stond de KW Variant 2 schroefveerset al in bestelling om de wegligging respectabeler te maken. Heb geen fotos genomen van de install, maar je ziet wel dat ie lager ligt  ;D

Er staat ook nog een Sparco Pro2000 klaar in de coulissen (in Eugene z'n tuin meer bepaald) maar deze zit er nog niet in. Weet ook niet of ik voor degelijks gebruik de hele tijd in dat ding wil zitten. Ik vond't super zitten maar of het ook meer dan een uur aan een stuk lekker zit moet ik nog achter gaan komen.

Wat is er nu nog te doen dan? Eerst en vooral een paar onderhoudszaakjes. Rechtse draagarm heeft speling op de QBM bussen, de linker aandrijfas heeft een beschadigde ABS krans door een stukgelopen lager aan de Ring vorige week. Uitlaat hangt nog niet goed. Heb ook olielekje aan de olieretour omdat de pakking beschadigd is.

Dan iets fundamenteler is de ECU software nog niet perfect. Dat zal op korte termijn hopelijk nog flink worden verbeterd want er is nog veel ruimte voor verbetering denk ik. Dat gezegd levert de motor nu al een hele slok vermogen. Bovenin loopt hij eindeloos door met deze turbo opzet. Rond 5000rpm zit er enkel een dikke dip die de acceleratie cijfers wat negatief beinvloed. Het duurt nu wel tot 4000rpm voordat de turbo er echt in hakt, maar hij rijdt erg gewillig in deellast bij lage toeren. Wat er nog ontbreekt is eigenlijk een LSD, maar ik betwijfel dat dit er ooit in zal komen. Ik voel het niet meer aan als een echt gemis op de Nürburgring en ik kan de kosten en al het werk er rond niet echt goedpraten voor mezelf. Maar we zien wel ;)

Volgende week nog even op de bank in Goes tussen een hoop Renaultjes  ;D Dan zie ik wel wat er zoal is bijgekomen op de voorwielen.

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: JCviggen op 24-06-2007 16:51:54

Volgende week nog even op de bank in Goes tussen een hoop Reneaultjes  ;D Dan zie ik wel wat er zoal is bijgekomen op de voorwielen.

Ik ben benieuwd, Jan!  8)

Welke dag ga je er heen?

Eugene

Citaat van: JCviggen op 24-06-2007 16:51:54
Wat er nog ontbreekt is eigenlijk een LSD, maar ik betwijfel dat dit er ooit in zal komen. Ik voel het niet meer aan als een echt gemis op de Nürburgring en ik kan de kosten en al het werk er rond niet echt goedpraten voor mezelf. Maar we zien wel ;)

:P

Dat ding heeft tot nu toe heel wat zweet, ergernis en bloed gekost (in volgorde van hoeveelheid) maar nu het allemaal op z'n plaats zit en werkt is het de moeite echt meer dan waard geweest  :eusa_dance:

Heel leerzaam project, want dankzij die turbonetics werd voor mij de keuze voor de 19T wel erg makkelijk ;D

Bijna klaar, maarja... daar blijft het natuurlijk ook bij. Die "bijna" zal nooit verdwijnen  :eusa_wall:

BenC70ES

Hangt mooi laag nu  8)  en die remmen zijn ook  :eusa_drool:

Ik ben benieuwd naar het vermogen... Geen schrik voor kromme drijfstangen of kunnen die het wel aan zo hoog in de toeren?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 24-06-2007 17:12:01
Ik ben benieuwd naar het vermogen... Geen schrik voor kromme drijfstangen of kunnen die het wel aan zo hoog in de toeren?

Dat is het mooie van die turbo, die levert bovenin z'n vermogen, daar waar de drijfstangen niet echt meer een probleem zijn. Spoelt ook redelijk laat op, volle druk vanaf ~4000rpm, maar wel zonder problemen tot 7000+rpm vasthouden  :o

Joachim1

Staat 5000toeren  ::)