[FORUM-MEETING] Meeting Brabant

Gestart door M a r c, 24-12-2006 15:28:43

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Met pijn in m'n hart (figuurlijk) moet ik afzeggen. Heb me er erg op verheugd maar vanwege ziekenhuisopname zal ik er hoogstwaarschijnlijk niet bij zijn.

Hoop dat jullie veel beter weer hebben dan vandaag!

groeten, Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Om ff alle vragenstellers de wind uit de zeilen te nemen al vasténkele antwoorden.

Ongeveer 3 jaar geleden kreeg ik n.a.v. een pre-operatief ondezoek (liesbreuk) te horen dat er een onregelmatigheid was gevonden in m'n hartfilm. Bij de cardioloog bleek dat ik een aangeboren hartafwijking had. Hoefde verder niets aan te gebeuren. Toen werden nog geen 25% van de mensen met die afwijking geopereerd. Tegenwoordig is dat percentage veel hoger.

Het bleek dat ik een WPW syndroom had.
Bij een WPW (Wolff-Parkinson-White) syndroom bestaat er een extra verbinding tussen boezem (atrium) en kamer (ventrikel), gelegen in de klepring van het hart. Deze extra verbinding bestaat uit een kleine spierbundel. Over deze bundel wordt de elektrische prikkel vanuit de boezem sneller voortgeleid naar de hartkamer dan via de normale verbinding, de zogenaamde AV-knoop. Deze AV knoop is als het ware een beveiliging die zorgt dat een te snelle hartslag niet in de hartkamer terecht komt. Bij een WPW syndroom kan een te snelle hartslag (300+) (als die extra verbinding wordt gebruikt) ongeremd in de hartkamer terecht komen. En om met de woorden van mijn huidige cardioloog te spreken: binnen 10 seconden is het dan gebeurt. (einde oefening!)

Dit was afgelopen herfst voor mij reden om nog eens een cardioloog op te zoeken. Na allerlei onderzoeken kreeg ik 2 weken geleden te horen dat ik toch onder het mes moet. Wachtlijst minimaal 3 maanden! Vandaag nog eens AZM gebeld of ze een indicatie konden geven van de wachtijd. Antwoord: hoezo wachttijd; er staat hier spoedopname, 25 januari ben ik aan de beurt. Dit is even in het kort wat er aan de hand is. Ik hoop achteraf te kunnen zeggen dat de wachttijd nog het ergste was.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Hmmmm...

Op zich positief dat je nu al geholpen kan worden!
Heel veel sterkte dan volgende week en houd ons op de hoogte voor zover je vanuit het ziekenhuis kan "forummen" ;)

Sterkt!

Niek

Veel sterkte volgende week! Heb je enig idee hoe lang je in het ziekenhuis moet verblijven?
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

M a r c

Succes joh! Zal wel een ingrijpende operatie worden?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Da's niet niks zeg. Sterkte!

Die te snelle hartslagen worden die alleen doorgegeven bij te zware belasting (sporten ofzo) of kan dat altijd gebeuren?

If it's not blown, it sucks...

Clapton

Zo zie je maar dat gezondheid een belangrijk goed is maar even een duwtje in de rug, lees eens het Blog van Animal dan kan je zien wat je met doorzettingsvermogen én geloof in eigen kunnen weer relatief snel kan bereiken.

hou ons op de hoogte of mag je geen laptop mee nemen in het ziekehuis ?

Domaso

@ Niek: 25 jan opname, 26 jan operatie en als alles goed is 27 jan naar huis.

@ Marc: ong. 15 jaar geleden was het nog een open hart operatie geworden. Tegenwoordig met een katheder via de lies. Duur: enkele uren. Risico's liggen vooral onderweg op de loer: met de katheder kan al vlug op de verkeerde plaats iets door geprikt worden. Er staat sowieso een tweede cardioloog + team standby voor het geval dat.

@ Eugene: Ik heb tot nu toe geen last gehad van hartkloppingen of andere onregelmatigheden. Ben sinds 3 maanden aan het fitnessen. Kan net zo goed daar mis gaan als thuis voor de buis.

@ Clapton: ik heb geen laptop.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Clapton

Effe 1 huren voor een paar dagen is niet zo duur

MarcoV

Sterkte met je operatie en hopelijk weer snel op de been.

MarcoV

ief

Gut, géén V70 meer, nu mag ik niet meer komen zeker? :eusa_eh:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Philip850

sterkte!

En ik ben erbij!!!

Groetjes Philip
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Domaso

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 19-01-2007 14:24:20

Je hebt ook alle pech! ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Maar natuuuurlijk wel, alleen kom ik je niet halen  ;D

(of heb je al vervangend vervoer)

mehn

Zolang je je account niet verwijderd zoals de vorige keer, lijkt het me geen probleem  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: