hanger voor een colbertje

Gestart door ovipetje, 25-12-2006 15:00:56

Vorige topic - Volgende topic

ovipetje

Ik heb een vraag,

Voor mijn werk ben ik regelmatig in pak op pad, echter wil ik mijn colbertje dan netjes phangen achter mijn stoel.

Nu heb ik zo'n kledinghanger voor aan de stoel gekregen, te bevestigen aan de hoofdsteun, echter kan ik mijn hoofdsteun niet los krijgen.

Ik denk nu dus dat deze niet te verwijderen is.... ik heb een V70 uit 2000, model tot 2000.. zijn hier speciale kledinghangers voor te krijgen?

Er is vast wel iemand die dit weet

Ivo

oldostofjas

Ik heb zo'n hangertje die je over de hoofdsteun heen schuift, maar dat staat niet zo mooi en je zit er ook met je hoofd tegenaan.

Volgens mij kan die hoofdsteun wel los, maar dan vraag ik me nog af of zo'n kledinghaakje er dan tussen past.
There is no place like 127.0.0.1

Derks

Citaat van: Emiel op 15-06-2006 20:46:13
Als je achterin gaat zitten en je voelt langs de rugleuning, dan voel je 2 plekken zitten. Ongeveer 8 cm onder de hoofdsteun, die 2 plekken moet je tegelijk indrukken(beetje mazzel voel je een knak). Als het goed is kan je dan de hoofdsteun omhoog tillen, als dat niet kan iets meer geweld gebruiken. Als het dan nog niet lukt heb je pech.... ;D

...Dan zijn de kunststof pennen waarmee de hoofdsteun in de stoel vastzit lam, dan zou je de bekleding van de rugleuning moeten verwijderen..

gr derks

Roy V70R

Citaat van: Derks op 25-12-2006 23:52:36
Citaat van: Emiel op 15-06-2006 20:46:13
Als je achterin gaat zitten en je voelt langs de rugleuning, dan voel je 2 plekken zitten. Ongeveer 8 cm onder de hoofdsteun, die 2 plekken moet je tegelijk indrukken(beetje mazzel voel je een knak). Als het goed is kan je dan de hoofdsteun omhoog tillen, als dat niet kan iets meer geweld gebruiken. Als het dan nog niet lukt heb je pech.... ;D

...Dan zijn de kunststof pennen waarmee de hoofdsteun in de stoel vastzit lam, dan zou je de bekleding van de rugleuning moeten verwijderen..

gr derks

Als je `m zo gaat monteren dan past waarschijnlijk de hoofdsteun niet meer op de stoel, omdat dan de hanger eronder zit.
Koop bij een winkel voor auto-onderdelen er èèn van Service Best.
Deze heeft er èèn in het programma die  voor elke hoofdsteun passend is, omdat deze  namelijk tussen de hoofdsteun stijlen komt  in plaats van eronder.

Kijk even op www.carpoint.nl en zoek op kledinghanger.
Artikelnummer is 05.234.52

Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

)()()sT

Question:

Tegenwoordig moet ik voor mijn werk vaker de deur uit, netjes gekleed dus.
Nu kreukt een jasje enorm als je ermee in de auto zit, dus ik was eens aan het kijken naar een kleerhanger achter de hoofdsteun.
Uiteraard passen die dingen niet op een hoofdsteun van een Volvo (de enige haken die ik kan vinden zijn te monteren aan de stalen "pootjes" onder de hoofdsteun van andere merken).

Er rijden toch zat mensen zakelijk met een Volvo, waar kan ik zo'n passend ding opduikelen?

;)

thuur

Ik heb gewoon een conventionele klerehanger aan de plafond handgreep achter de bestuurder hangen. Werkt perfect.

Gr ;)

Rai

Citaat van: )()()sT op 10-10-2007 21:08:54
Er rijden toch zat mensen zakelijk met een Volvo, waar kan ik zo'n passend ding opduikelen?
Klinkt misschien raar (of eigenwijs), maar ik hang mijn jasje gewoon aan het haakje bij de handgreep.

Ben

Volvo heeft vanaf een bepaald moment een klein knopje aan de hoofdsteun van de passagier gemonteerd.
Dat knopje is speciaal voor het ophangen van je jasje.
Voordeel is dat je er gewoon bij kunt als je op je plek zit  :eusa_whistle:
en dat boefjes er niet zo makkelijk bijkunnen wanneer ze de deur opentrekken.

)()()sT

Citaat van: thuur op 10-10-2007 21:13:31
Ik heb gewoon een conventionele klerehanger aan de plafond handgreep achter de bestuurder hangen. Werkt perfect.

Gr ;)

Dat kan idd. ook.
Maar.... zijn er eigenlijk van die dingen voor te krijgen (uit nieuwsgierigheid)?

;)

Ben

Citaat van: )()()sT op 10-10-2007 21:19:03
Citaat van: thuur op 10-10-2007 21:13:31

Gr ;)

Dat kan idd. ook.
Maar.... zijn er eigenlijk van die dingen voor te krijgen (uit nieuwsgierigheid)?

;)

Ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.
Het zou me niets verbazen als Volvo ze gewoon niet in het porgramma wil hebben om veiligheidsredenen.
Als je achter zo'n ding zit en de auto krijgt een aanrijding hap je lekker in dat stuk staal. :eusa_sick:

KMvrtr

Schop!

Ik zit met dezelfde vraag als Joost.
Heeft iemand inmiddels nog een leuke oplossing bedacht voor het netjes ophangen van een jasje in een 850?

Freakybaby

Jep. Ik leg hem meestal gewoon op de achterbank.

Rijden met jasje aan kan ik al helemaal niet  :eusa_whistle: veel te weinig bewegingsvrijheid
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

daytonawim

Ik zag vandaag een mannetje rijden in een V70, die had een soort beugel/klem
over de hoofdsteun zitten ( verder nette houten uitvoering)

Maar zal wel niet van te hard materiaal zijn, anders ben je na een aanrijding echt niet happy

thuur

Wat in een Estate ook gaat is het jasje plat leggen op de rolhoes.

Gr :D

Freakybaby

Citaat van: thuur op 08-07-2008 23:32:10
Wat in een Estate ook gaat is het jasje plat leggen op de rolhoes.

Gr :D

Gaat in elke 850. Als je de armsteun opgeklapt hebt past een jasje makkelijk op de achterbank.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn