Colomba,s spuiten??

Gestart door Maarten, 25-12-2006 23:30:30

Vorige topic - Volgende topic

Maarten

Ik wil graag mijn 16" Colomba velgen een donkerder uiterlijk geven , wie adviseerd mij???
OOOH ja mijn V70 is Olive Green

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Ludo

Maarten, wil je het werk uitbesteden of ga je het zelf doen?.

als je het zelf wil doen, kijk dan alvast eens in dit topic van Armin: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=11553.msg286366#msg286366

Racingbrick

Breng ze naar een poedercoatbedrijf, en zoek daar een Ralkleur van jouw keuze.

elianmars

Laten coaten, of laten spuiten.

Ik was voor het spuiten van mijn Titans 50 euro per velg kwijt. Zien er super uit.

Ben eerst zelf bezig geweest, maar dat werd helemaal niks..... :-[

@®-

Citaat van: elianmars op 27-12-2006 10:42:23

Ik was voor het spuiten van mijn Titans 50 euro per velg kwijt. Zien er super uit.

Kleur niet naar je zin, of druipers van alle kanten?

elianmars

Citaat van: @®- op 27-12-2006 10:44:36
Citaat van: elianmars op 27-12-2006 10:42:23

Kleur niet naar je zin, of druipers van alle kanten?

Ik kreeg het gewoon niet mooi met een spuitbus. In ieder geval niet mooi genoeg naar mijn zin.

Het waren trouwens mijn Columba's die ik zelf wilde spuiten (zijn later gecoat). De Titans durfde ik zelf helemaal niet aan te beginnen....

ief

Het is echt heel goed zelf te doen, mits je het maar op de juiste manier doet natuurlijk. Onderstaande velgen zijn nu een tint donkerder dan de staandaard RAL kleur, echter niet zo donker als bv. Graphite Columba's.

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

Zo op het eerste gezicht zijn die Perfo's te mat. Zo kreeg ik ze dus ook. Zelfs nadat ik er met transparant lak overheen ging. Vond het gewoon niet mooi.
Ik had voor een fortuin aan spuitbusjes gekocht. Ik weet wel dat ik de volgende keer niet meer ga tobben voor die 50 euro per velg. Dan gaan ze ook nog eventjes de oven in om lekker hard te worden.

En wat is dan de juiste manier, Ivo? Misschien ook wel handig om te vertellen voor degenen die toch de velgen zelf willen gaan spuiten.

@®-

Citaat van: elianmars op 27-12-2006 10:54:54
Zo op het eerste gezicht zijn die Perfo's te mat. Zo kreeg ik ze dus ook. Zelfs nadat ik er met transparant overheen ging. Vond het gewoon niet mooi.
Soms komt dat voor als je er te licht overheen spuit met blanke lak.

Dit kan je weer oplossen door eerst met waterproof schuurpapier (en dan de fijnste korrel) het groffe weg te schuren, en daarna met een polijstpoets het mooi op te poetsen/polijsten.
Dat met dat schuurpapier hoeft niet altijd als het niet al te mat is.

ief

Citaat van: elianmars op 27-12-2006 10:54:54

En wat is dan de juiste manier, Ivo? Misschien ook wel handig om te vertellen voor degenen die toch de velgen zelf willen gaan spuiten.
Als er behoefte is aan uitleg over hoe ik de velgen spuit, dan ben ik bereikbaar via PB. Ben met je eens Marcel dat veel soorten spuitbus vernis een redelijk matte uitwerking heeft. Persoonlijk vind ik te veel hooglans weer niet mooi, dus dat blijft een kwestie van smaak.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

pwassink

Kan ook vanwege kou zijn, dat matteren.

Heel veel synthetische autolakken hebben de "bijwerking" wanneer je alles lekker op temperatuur hebt dus verf en het te spuiten object om in ca de eerste 4 uur na laatste laag minstens dezelfde temp aan te houden. Als dat niet gebeurt kunnen ze mat uitslaan en das zonde van alle werk. dus spuiten klaar, lamp uit maar niet de kachel kan ook schelen ..

just my 2 cts ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 27-12-2006 11:18:37
Kan ook vanwege kou zijn, dat matteren.

Heel veel synthetische autolakken hebben de "bijwerking" wanneer je alles lekker op temperatuur hebt dus verf en het te spuiten object om in ca de eerste 4 uur na laatste laag minstens dezelfde temp aan te houden. Als dat niet gebeurt kunnen ze mat uitslaan en das zonde van alle werk. dus spuiten klaar, lamp uit maar niet de kachel kan ook schelen ..

just my 2 cts ..

Ik heb alles in een verwarmde ruimte gedaan, maar ik was gewoon niet tevreden over het resultaat.

Maar goed, velgen spuiten is gewoon niet aan mij besteed  :eusa_shhh:

Maarten

Welk kleur Ral-nummer hebben de Graphite Columba's?? en heeft iemand er een foto van??
En wat is bv het kleur -nummer van Titans?
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

elianmars

mehn

Citaat van: Maarten op 27-12-2006 12:16:28
Welk kleur Ral-nummer hebben de Graphite Columba's??

Is geen RAL kleur.

Er bestaan 2 kleuren Grafiet:

De laatste is heeft dezelfde kleur als de Titan

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: