Weer geen vonk!

Gestart door Rik-t5, 26-12-2006 21:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

#15
Citaat van: Rik-t5 op 29-12-2006 18:01:36
Wie kan mij trouwens vertellen wat de foutcode 2-1-2 is in aansluiting b5.

groetjes rik


B5 is SRS
Het lijkt er op dat bij 2-1-2 een breuk in de kabel van je stuurairbag zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rik-t5

maar moet dan het airbag lampje ook niet blijven branden?

thuur

Citaat van: Rik-t5 op 29-12-2006 19:31:15
maar moet dan het airbag lampje ook niet blijven branden?

De lampjes branden doorgaans als de storing permanent (dan wel nog steeds aanwezig) is. Ooit het stuur vervangen?


Gr ;)

Rik-t5

Nee, naar mijn weten is het stuur nog nooit vervangen.
Ik heb trouwens geprobeerd om die foutcode te wissen, maar dat lukt niet.
Ga zometeen eerst de temperatuursensor vervangen.
Ik had namelijk een paar keer de storing dat de sensortijd van de motortemperatuur een keer te lang en een keer te kort was.
En als ik deze dan wiste liep de motor weer en kon ik hem ook gewoon uitzetten en opnieuw starten.
Pas als de motor weer was afgekoeld wou de motor niet meer aanslaan.
Zodra ik meer weet laat ik het wel horen.

groetjes Rik

MUKKES

Zo als je t verteld klinkt `t inderdaad alsof het ermee te maken heb, ben benieuwd!!!

Roger B.

Ik heb een 2.5 20v (zonder turbo dus) en heb al een tijdje af en toe startproblemen.

vorige week was het nog mooier, startte wel, maar moest nog even iets pakken binnen... toen ik binnen was hoorde ik de brom verstommen.... de motor was afgeslagen.... en niet meer starten he..

natuurlijk ben je alleen als zoiets gebeurd, dus erg veel meten TIJDENS het starten kun je niet... tweede kerstdag even met een vriend onder de kap gedoken (nadat ik vrijdags al de startblokkering eruit geramd had om dat uit te sluiten)

bobine kabel bij massa en starten --> geen vonk
tussen de bobine en de transistor zitten een rode en een blauwe draad, daar meten met led-tester...
ingeschakeld contact --> beiden spanning (led aan)
tijdens starten --> de rode continu spanning (led blijft gelijk van sterkte branden)
                        --> de blauwe pulserende spanning (je zit de sterkte van het ledje varieren)

conclusie: bobine defect --> nieuwe gehaald bij Bosch dienst hier in Bocholt (duitsland) drie uur later zou ie binnen zijn...

Ding opgehaald --> ingebouwd en TOPPIE hij loopt weer als vanouds.... Kost effe 163 euri maar ja, als ie dan weer goed is.....

(alleen door vele starten startmotor waarschijnlijk naar de haaien geholpen (loopt soms net nog ff na als motor aanspringt))

Misschien dat bij jou dit ook het probleem is ? Ik had GEEN foutcodes in de OBD staan.

Rik-t5

Ik heb de nieuwe temperatuursensor erop zitten, maar dit maakt dus geen verschil.
Hij blijft nog wel de foutcode houden van die sensortijd van de temperatuursensor.
Wanneer ik deze wis is hij weg, maar zodra ik de auto opnieuw op het contact zet is die foutcode weer terug.
Ik krijg nu helemaal geen contact meer met aansluiting A2 om de foutcodes uit te lezen.
Ook wil de motor nu helemaal niet meer aanslaan, ook niet na het wissen van foutcodes.
Begin er steeds minder van te snappen.

Bobine is het zeker weten niet, want daar zit al een nieuwe op.
Ik heb deze ook al uitgewisseld met eentje van de sloop waar ik al eerder tijdelijk mee heb gereden.
Mijn startmotor loopt ook soms effe door naardat de motor is aangeslagen.
Dit doet hij al vanaf het begin dat ik hem heb.

Wie heeft nog meer ideeen???

groetjes rik

Roger B.

gezien je problemen met het OBD zou ik eens gaan zoeken in het motormanagement, te beginnen bij de massa-aansluitingen hiervan.

thuur

Als de auto wel loopt, doet de temp. meter op het dashboard het dan?

Stekker van de temp.sensor was ook mooi schoon?

Motortemp. signaal:
Citaat van: Vadis
De frequentiemeter moet bij koude motor (motortemperatuur 20 °C) ca. 50 Hz aanwijzen en bij warme motor (motortemperatuur 80 °C) ca. 25 Hz.

Massapunten ook schoon?


Gr :-\

Rik-t5

Motortemperatuur wordt wel goed aangegeven.
Toen hij eenmaal liep heb ik hem namelijk warm laten draaien.
Nadat ik hem had uitgezet heb ik steeds geprobeerd om hem te starten, maar toen hij eenmaal was afgekoeld wilde hij niet meer aanslaan.
Die massa-aansluitingen, zitten die gewoon bij de computers onder de motorkap? of ook nog ergens anders?

groetjes rik

Racingbrick

Ik zou alle massapunten schoonschuren, accu, die strip bij de koplampen,startmotor massa kabel, alle wat je tegenkomt aan mogelijke massa problemen.
Heel lullig voor je, dat je al dat gekloot hebt...
Mogelijk zal het wel een lullig dingetje zijn.
Wissel eventueel een ECU uit met iemand, als je een automaat hebt wil ik wel de mijne ter beschikking stellen.

Rik-t5

Bedankt voor het aanbod, maar jammer genoeg heb ik een handgeschakelde bak.
Zal morgen dan wel alle massapunten langs gaan om op te schuren.
Hoop dat dat dan nog verschil maakt.
Heb de auto nog maar 6 maand en hij is er al meerdere keren mee opgehouden en heb er jammer genoeg al verscheidene euro's in moeten stoppen.

groetjes rik

Rik-t5

Nou, heb de volvo weggebracht naar de dealer.
Heb er namelijk geen tijd meer voor om het euvel te vinden.
Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.

groetjes rik

Rik-t5

Heb de auto een paar dagen terug van een dealer en alles blijkt weer goed te wezen.
Bleek dat de stekkeraansluitingen bij het relais, dat boven de intercooler(de rechter van voren bekeken) zit, niet goed waren.
Ze hebben hier de kabels aan elkaar gesoldeerd en hij deed het weer.
Ikke dus weer blij!
Tot nu toe doet hij het dus nog steeds perfect.

groetjes rik

elianmars

#29
Volgens mij heb ik deze oorzaak vandaag ook nog in een ander draadje gelezen.

Toch maar goed in de gaten gaan houden dus......


Edit: hier het soortgelijk probleem: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=16744.0