Weer geen vonk!

Gestart door Rik-t5, 26-12-2006 21:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rik-t5

Hoi,

Heb weer een poos perfect gereden met m'n volvo, maar nou doet hij het ineens weer niet. (voor de zoveelste keer)
Blijkt dus dat de vonk weer ontbreekt.
Heb geprobeerd hem uit te lezen zoals staat beschreven, maar op één of andere manier lukte dit alleen met de ABS. De rest van de aansluitingen doet het lampje niks op.
Bij het uitlezen van de ABS kwamen er twee storingen te voorschijn. Na deze gereset te hebben heb ik de auto gestart en liep hij weer.(rara hoe kan dat?  ???)
Nadat dat ik de auto weer had uitgezet startte ik hem nog een paar keer en sloeg hij ook gewoon aan. In deze periode bromde de stationaire regelaar constant, ook met de sleutel uit het contactslot.
Nou komt het vreemde: Toen ik de achterdeur open deed om iets te pakken, stopte het brommen, maar wou hij ook ineens niet meer aanslaan. Hierna heb ik er een andere stationaire regelaar opgezet, maar dit veranderde ook niks.
Ik heb ondertussen de volgende onderdelen al vervangen:
-bobine
-nokkenassensor
-krukassensor
-stationaire regelaar uitgewisseld
-bougiekabels
-bobinekabel
-verdelerkap
-rotor

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Groetjes Rik

reneetje

Soms een auto met startonderbreking?

Mocht dit zo wezen , probeer dan eens te starten met zekering nummer 6  eruit!!
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Rik-t5

Hoi reneetje,

De auto heeft geen startonderbreking.
Gaat trouwens om een 94'er 850 T5.

Groetjes Rik

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

als je de sleutel draait naar stand II (dus niet doorstarten) hoor je de benzinepomp dan zoemen?.

Rik-t5

Auto heeft wel centrale vergrendeling en de benzinepomp hoor je ook zoemen als je hem op contact zet.

groetjes rik

reneetje

Trek die zekering 6 er eens uit  , dan werkt je cv niet meer en je binnenverlichting ook niet , en start dan eens.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Stationairregeelaar blijft idd zoemen nadat je de sleutel uit contact haalt, dat is normaal.


Gr ;)

vin850

Wel eens aan je computer gedacht, je eindtrap kan in de computer zitten.

Gr Vins
Bedenk goed wat je met je laatste Volvo doet

Rik-t5

Dat van dat zoemen en de deur openen is dan denk ik pruur toeval geweest. Zoemt de stationaire regelaar alleen als de motor heeft gelopen?
Want ik hoor hem niet nadat ik heb geprobeerd de motor te starten.
Zekering 6 is er uit gehaald. Eerst leekt het erop dat dit het probleem was, want met verwijderde zekering deed hij het weer.
Alleen na een poosje deede hij het weer niet, met of zonder zekering.

@vin850: Hoe bedoel je dat precies? (vervanging van de computer?)

groetjes rik

thuur

Citaat van: Rik-t5 op 27-12-2006 20:47:39
Dat van dat zoemen en de deur openen is dan denk ik pruur toeval geweest. Zoemt de stationaire regelaar alleen als de motor heeft gelopen?
Want ik hoor hem niet nadat ik heb geprobeerd de motor te starten.

Klopt.

Misschien kun je de benzinedruk eens (laten) meten?


Gr :-\

Rik-t5

Is misschien een idee, maar benzine heb ik wel in mis alleen weer de vonk.

groetjes rik

reneetje

Heb je soms wel dat driehoek kastje aan je A- stijl, en geen afstandbediening?
Of  een knipper ledje in het midden op je dashboard?

Het heeft dus duidelijk te maken met je cv/startonderbreker gedeelte, het feest begon toch ook met het openen van een deur?

Dat gedeelte (oa. de contacten van deur open/dicht) goed nakijken, want dit alles duidt op een slecht contact in dit gedeelte van je wagen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Rik-t5

Ik heb geen driehoekig kastje aan mijn A-stijl hangen, maar ook geen afstandsbediening.
Ik heb een ledje rechts naast de verlichtingsschakelaar zitten, maar deze doet niets.
Maar hij zou dan toch moeten willen lopen als ik zekering 6 eruit haal? Want dat helpt namelijk ook niet.
Het feest is niet begonnen met het openen van een deur, maar hij is er zo spontaan ineens mee opgehouden.
Op een gegeven moment toen ik de abs had gereset deed hij het weer, maar toen ik (zonder lopende motor) de linker achter deur opendeed stopte de stationaire regelaar met zoemen en wou hij ook niet meer lopen.

groetjes rik

Rik-t5

Wie kan mij trouwens vertellen wat de foutcode 2-1-2 is in aansluiting b5.

groetjes rik