GLT nokkenassen?

Gestart door Joachim1, 30-12-2006 12:55:19

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Een uitlaat nokkenas dus, precies wat je nodig hebt !
Succes ermee ...
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Turbo-Geek

Citaat van: NinaPaul op 19-09-2011 21:46:11
Citaat van: Turbo-Geek op 19-09-2011 21:12:02
Een hoop mensen hebben totaal GEEN idee wat een Skyline echt is en wat kan en niet kan.
Een hoop 2FTF magie en stoere borrelpraat op feestjes en dat pikt men op en zo heb je een soort van cult status.
FF flashen die ECU en er zitten bakken pk's bij, niets is minder waar.

Een standaard R32/33/en sommige 34's zijn alles behalve supersnel. Vaak maar 280Pk (wet in Japan !) en een hoop gewicht (niet zelden dik 1500-1600KG !).
Het is waar dat het standaard blok wel wat kan hebben maar geloof niet de fabeltjes van zonder problemen 800pk aankunnen want dat is de grootste onzin.
Kijk eens naar de Skyline van Kevin Go (Pro imports), 1 van de snellere Skylines in NL met bewezen prestaties (het merendeel heeft Internet Pk's) en kijk eens naar zijn spec list.
Juist ja, ook de gehele internals aangepakt en nog maar weinig originele zaken aanwezig.

Het tunen van een Skyline kost goud geld en je zit dus niet met ff chippen aan 500 pk. Nogmaals, verdiep je er eens in.

Geen van die stellingen heb ik geopperd.
Een skyline (net als alle andere jap meuk) is idd begrenst op 280pk (286). (heb helemaal niets over een skyline aangehaald)
Ik heb nooit beweerd dat je met een laptop zo even dikke pk's erbij haalt. Ik heb enkel verteld dat je met een laptop weldegelijk IETS kunt doen zoals bijvoorbeeld het kiezen van een ecu (wanneer er 2 zijn geprogrammeerd, bv. circuit en dagelijks) of chippen, fijn tunen.
Geen enkel blok kan zomaar 3 keer het vermogen aan dat hij "normaal" levert, heb dit ook nooit beweerd.
Elke tuning die 3 a 4 keer het vermogen extra wil, kost goud geld, welk merk dan ook.

Ik zie niet in waar ik me in moet verdiepen? geen van jouw stellingen heb ik ooit geopperd.
Maar het chippen van een auto is mogelijk met een laptop. Ook het omzeilen van fabrieks instellingen ed.
Heeft niets met to fast to furious te maken, is gewoon realiteit.

Goed lezen, is bedoeld jegens degene die de uitspraken deed, en dat was jij niet dus snap idd niet waarom je je aangesproken voelt.
Het was bedoeld voor Volvo Classic, die riep wat wat nergens op sloeg en totaal verkeerde info is, welliswaar off topic maar vond toch dat ik moest reageren.

Het spijt me.

V70 classic

Info kwam iegenlijk uit een docu over een US drift team.
Die gingen met een paar costum auto's de strijd aan met de gevestigde orde oa in skylines

Maar goed liegen zij doe ik het ook.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Turbo-Geek

Citaat van: V70 classic op 20-09-2011 20:37:20
Info kwam iegenlijk uit een docu over een US drift team.
Die gingen met een paar costum auto's de strijd aan met de gevestigde orde oa in skylines

Maar goed liegen zij doe ik het ook.

Grts

Ombouw naar RWD is heel normaal voor die disipline ....
Niets is wat het lijkt, welkom in de tuning wereld !

Mooi voorbeeld:

http://youtu.be/NRBdpYTV7ho

Kijk vooral vanaf 57 seconden naar de Subaru Impreza die na de Skyline de rotonde neemt, dat is pas driften  :eusa_whistle:

Maar, wel 100% RWD ombouw en zelfs een RB26DETT (Skyline motor) erin ... Nogmaals, niets is wat het lijkt.