Nürburgring Nordschleife 2007

Gestart door Emiel, 30-12-2006 23:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Johann

-D©©©L-

Leuk verhaal johann, en goed te lezen dat de eerste resultaten bemoedigend zijn.  :eusa_clap:
Is de achterbumper spoiler van de 1e serie body kit niks voor jou ? (gewoon voor de looks)
Zit de onderplaat in het subframe er al/nog in ?
Misschien kan die je ook nog helpen de boel wat naar beneden te trekken ?

JCviggen

Zal ik ook maar de belevenenissen vanuit mijn perspectief neertypen :)

Zaterdag was er een ander turbinehuis met grotere doorlaat op de turbo gezet. Dit zou (veel) meer vermogen moeten leveren bij hoge toeren dan het huis dat er tot dan op had gezeten. De operatie verliep niet vlekkeloos maar wel successvol waardoor gisteren eigenlijk de eerste goede test was, wat ruimte liet voor onvoorziene problemen.

Rond half 8 gingen we weg bij Eugene in Merkelbeek, en ondanks vrij veel verkeer schoot het lekker op. Ongeveer halfweg in Duitsland moest ik vertragen voor trager verkeer en kwam er met hoge snelheid een nieuwe Porsche 997 aanzetten. Leuk! Het verkeer voor me klaarde plots op en het gas ging er op rond 140 in de 4. De Porsche was iets verrast en viel meteen een meter of 30 achter me, maar bleef daar wel hangen. Bij 240 kmh op de teller en nog steeds 1.25 kg/cm³ druk op de Blitz display hing de 997 nog steeds zo ver achter, hij was nog niks dichterbij gekomen  :eusa_dance: helaas schoot op dat ogenblik nog steeds met het gas vol beneden een drukslang los...wat vast een indrukwekkende vlam richting Porsche opleverde, maar mij met het probleem opzadelde naar de pechstrook te komen voordat we over een naderend viaduct moesten. Dat ging gelukkig goed, en na 1 minuut op de pechstrook kon de 850 weer rijden tot aan de volgende parking waar we alles nog eens naliepen. Even later komt er toch wel geen verbouwde nieuwe 335i (turbo) opzetten...4dikke pijpen achterin....zou de slang houden ? Volgas alweer tot een 210 kmh, hij liep weg...niet te houden dat ding! Liep wel maar één wagenlengte weg dus was niet echt enorm, maar wat een power dat ding...toen ging dezelfde drukslang weer los  :eusa_wall:

Even later aan de Ring was Emiel zo vriendelijk een paar slangklemmen te lenen uit zijn indrukwekkende collectie  :eusa_clap: en was het euvel verholpen. Daarna gingen we meteen maar voor een rondje want iedereen had wel een shakedown te doen. Emiel met z'n nieuwe remmetjes, Johann met zn hele auto, en ik met de remmen en de turbo. Het ging rustigaan, en het voelde helemaal niet lekker omdat er een knakkend geluid uit m'n voortrein kwam bij hard insturen...

Terug op de parking bleek de veerpootbrug niet helemaal vast te zitten, en eens vastgezet was elk onheilspellend geluid verdwenen! :)
De jongens hadden blijkbaar al meteen honger want iedereen zat al aan de worst met pommes aan het tankstation dus gingen Eugene en ik ook die kant maar uit. Het smaakte érg lekker moet ik zeggen, en had meteen zin in een rondje na de lunch. Johann wou ook weer en Emiel en Ray gingen spotten bij Brünnchen. Eugene haalde de camera van stal, en samen met de SDM gingen we de baan op. De snelheid zat meteen goed en het rondje ging erg lekker. De turbo is nu in één woord bruut....je moet'm wel wat meer toeren geven want onder de 4000 is er niet teveel thuis. Maar eens ie gaat dan is het onvermoeibaar...pleurt iedere keer weer naar het einde van de toerenteller zonder dat hij te kennen geeft een volgende versnelling te winnen. Heel, héél erg sterk. Maar ik moet er nog aan wennen want hier en daar ging ik een bocht in met te weinig toeren, andere bochten had ik dan wel weer een versnelling hoger kunnen aanhouden.

Maar het was leuk! Het verkeer kostte tijd maar ging goed aan de kant. Er werd gisteren professioneel gereden vond ik, maar het ging allemaal erg hard...gelukkig geen zware ongevallen. Dit rondje werd dus gefilmd en dat zet ik later nog online.

Na die ronde was eigenlijk de meeste energie wel weer uit m'n lijf gereden, maar om af te sluiten nog een rondje om het af te leren. Er wilde nog een jonge belg mee en die zetten we dan maar op de achterbank omdat Eugene er ook al in zat :) Hoewel ik eigenlijk van plan was om te gaan "cruisen" ging het toch alweer erg hard aan het begin, Porsches pesten...net na kesselchen was echter plots alle druk weg en hoorde ik de lucht zo onder de kap uitkomen als ik op het gas ging, dus rondje verder afgewerkt aan een slakkengangetje. Ging verder wel goed want de slangen zaten nog "tegen" elkaar waardoor de wagen goed rijdbaar bleef bij lage toeren. Ik hoorde later dat na het rondje de jonge belg nog ziek is geweest aan het tankstation en het zelf mocht opruimen van de uitbater....oops...

Slang weer provisoir vast gezet voor de terugweg, en genietend van de dag naar huis gereden met de prachtige SDM en bRutus in de buurt. Wat klonk dat GLT-tje lekker zeg toen Johann een keertje voorbijblies...dan hoor je de ITBs goed  ;D

Film komt later, hier zijn wat fotos die Eugene heeft geschoten! http://www.greenringer.net/gallery/Nordschleife30April07/index.html

Bedankt iedereen voor alweer een prachtige mini-meet!!!!
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Marc was er ook ;)

Voordeel van als laatste het verhaal typen is dat er weinig over blijft om toe te voegen ;)

Ik was dus niet met de eigen auto helaas, de meeste zijn wel bekend met mijn velgen (luxe/niet passend) probleem. Het ziet er naar uit dat dit de komende week al ver is opgelost en dus de volgende hoop ik er weer gewoon bij te zijn.

Zondag avond nog even een rondje gedaan met het nieuwe Turbinehuis van JC. Niet te geloven, waar de 15G stopt wordt deze pas echt wakker. Je wordt letterlijk afgeschoten wanneer je bij 4000rpm op het gas duwt. Enige reden om te schakelen is de toerenbegrenzer. Hij zou onvermoeibaar doortrekken tot langs de 7000.... Ben erg benieuwd hoe die het gaat doen wanneer de chip is aangepast 8)

Het was een erg leuke dag, maar uiteraard weer zo rood als een kreeft.

Foto's zijn verrassend goed gelukt, camera maakt veel goed van wat ik fout doe.

Volgend project je is iets maken zodat de filmcamera in de auto kan worden vastgezet....

If it's not blown, it sucks...

viking_in_shorts

Citaat van: Eugene op 01-05-2007 11:38:07
Volgend project je is iets maken zodat de filmcamera in de auto kan worden vastgezet....

.. heb ooit de resultaten van een project gezien waar iemand een statief had vastgemaakt in zijn auto. 1 (statief-) been naar achteren op de achterbank, en de andere twee benen achter de stoelen vastgemaakt. Resultaat waren zeer mooie nacht-foto's.

Eugene

Citaat van: viking_in_shorts op 01-05-2007 12:21:12

.. heb ooit de resultaten van een project gezien waar iemand een statief had vastgemaakt in zijn auto. 1 (statief-) been naar achteren op de achterbank, en de andere twee benen achter de stoelen vastgemaakt. Resultaat waren zeer mooie nacht-foto's.

Probleem is dat het niet opvallend mag, aangezien je niet mag filmen op de ring. Ik was aan het denken aan een constructie die makkelijk vast was te maken aan/bij de zonneklep. Alles is beter dan de cam zelf vasthouden namelijk.

mehn

Zoiets? Is een overblijfsel van de bevestiging van het navigatiescherm. De bijbehorende beugel ligt achterin ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: Eugene op 01-05-2007 12:43:53
Citaat van: viking_in_shorts op 01-05-2007 12:21:12

Probleem is dat het niet opvallend mag, aangezien je niet mag filmen op de ring. Ik was aan het denken aan een constructie die makkelijk vast was te maken aan/bij de zonneklep. Alles is beter dan de cam zelf vasthouden namelijk.

Aangezien ik er nog nooit ben geweest, had ik daar geen rekening mee gehouden.
Misschien een tomtom zuignap?  (of een ander soort navigatie-systeem bevestiging)

Eugene

Citaat van: mehn op 01-05-2007 12:52:03

Zoiets? Is een overblijfsel van de bevestiging van het navigatiescherm. De bijbehorende beugel ligt achterin ;D

Dat zou ik wel kunnen gebruiken ja 8)

Navigatie zuignap is ook nog een idee :)

Johann

Turbobiker

Jan, wat heb jij nu voor onderstel? Hij hangt namelijk wel heeeeel erg...

Mooie verhalen ook :eusa_dance:

(ik mis alleen die van Emiel nog :eusa_think: )
De Tussenpaus

Joachim1

Ziet en klinkt erg aantrekkelijk daar bij onze buurtjes,toch ook maar een x die kant op dan  :eusa_doh:

Wel mooi dat de SDM al aardig zijn werk doet  :eusa_clap:

BenC70ES

Citaat van: Turbobiker op 01-05-2007 19:41:29
Jan, wat heb jij nu voor onderstel? Hij hangt namelijk wel heeeeel erg...

Als ik me goed herinner Koni's met orginele T-5R veren... en QBM endlinks

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Joachim1

Lijkt mij toch echt een stukje tiefer dan de T5R veertjes?

Emiel

Citaat van: Turbobiker op 01-05-2007 19:41:29
Mooie verhalen ook :eusa_dance:

(ik mis alleen die van Emiel nog :eusa_think: )

Citaat van: Emiel op 30-04-2007 22:07:02
He-le-maal te gek!

Wat een dag, morgen meer....

:eusa_eh:

Goed...daar gaan we dan, op aandringen van Lars....

Iets minder vroeg op deze keer. Na het verjaardagsfeestje van Ray daar maar blijven slapen. Ideaal, scheelt 200 kilometer. 6.45 wekker + 1 maal snooze.
7.55 bij de Texaco in SquareMountains. En weer puur toeval, JD kwam er net aan. JD kwijtgeraakt (of JD ons) net het eerste deel door Duitsland (binnendoor). Hij had al het verkeer mee en ik had alle fossielen voor me rijden... :eusa_doh:
Na 5 minuten 240 gereden te hebben kwam ie in beeld  ;D. Rond half 11 aanwezig am Ring...en wie staat er met de kap open :evil:? Moesten de enige echte FurnessCar slangklemmen aan te pas komen.

Spoedig eerste rondje gereden met Ray dabei. Spoedig kwam SDM in beeld. Even genoten van het moment van de ontmaagding van de GLT. Mijn rondje was niet bijster snel, wel lekker.

Eerste ronde was heel erg wennen aan de remmen en de massa's grip van de Corsa's. Je rijd zoveel relaxter als je weet dat de remmen in staat zijn om 1600+kg binnen no-time stil te zetten. Gewoon meer rust in de auto (+ bestuurder). 1 enkele keer de ABS erin, no biggie. De maximale remkracht van een Volvo klauw is nog geeneens de helft van de remkracht van een bRambo klauw. Het hapt....en daarna gaat ie doorbijten, echt ongelofelijk. Aanrijden SX, even gas liften voor de bump, door de knik met gas erop. Rempedaal naar beneden en voor je het weet je je met je bakkes tegen je stuur (hitlersnorretje met Volvo afdruk erin) Dit had ik eerder moeten doen!
De Pirelli Corsa's zijn echt banden apart. Steilstrecke omhoog was altijd drama qua grip, nu heel relaxt in de 3, relaxt het gas erop en het leurt naar boven, zero wielspin!  :eusa_clap: We hadden verwacht dat de kont er maar bij zou hangen met zoveel grip voor, maar dat viel reuze mee. Één keer (2de ronde) bij AF sprong ie even weg, maar dat was keurig op te vangen met een dot gas.

Het was al rond 12en dus lunchtijd. 1Ste currywurst voor die dag, mit pommes. Daarna naar het stofzooitje bij Brünnchen gegaan samen met Ray. Hij met de videocamera, ik met Canon EOS 400D. Poos baansluiting, 1 GSXR Suzuki minder. En dan wachten...in het zonnetje... ;D
Jan kwam natuurlijk met een hoop spektakel aanvliegen, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven  ;D. Johann niet lang daarna, helemaal super om SDM te zien rijden, pas na 6 maanden sleutelen. Met de vele andere auto's om hem heen viel het geluid een beetje tegen, maar heb al ergens gelezen dat het in Fuchsrorhe schitterend (hamerend) klonk. Daarna nog een keer JD langs zien komen.

Toen het cluppie compleet was, besloot ik maar ns een rondje te gaan rijden, alleen. Heb dus de hele baan tegen mezelf aan moeten ouwehoeren....saai! Rondje ging wel lekker maar niet super. Raar verkeer, juist op het punt waar de posse stond moest ik terug naar de 2 omdat een fokking Panda met racestrepen net op de racelijn kwam, toen ik hem voorbijging. Niet veel later bij Planzgarten 1 bijna een biker over de auto, die eerst aan de kant ging en toen de bocht te krap vond worden, dus besloot om het comfort van het Volvo voorscherm te gaan testen. Helaas voor hem zat ik al op de veel te hoge curb net na de jump. Wel nog ff een M5 voorbij gestoken.

Afkoelrondje ging via Brünnchen, waar Eugene en Jan aan het genieten waren van 40+graden Sprite. Even Johann langs zien komen, en toen terug naar de tankstelle voor een currywurst. Ik was helemaal gaar (erg slecht geslapen afgelopen week), na de wurst en wat Spa ging het wat beter. Tja...nog een ronde doen dan? Toch maar wel... ;D

Achter Jan aangereden richting poortjes. Op de rotonde stapte het slachtoffer van 'geen project' in. Dus Jan ergens achter me gelaten en door de drukslang niet achterop zien komen. Dit was de lekkerste ronde die ik er ooit gereden heb. Niet zo snel als vorig jaar een keer samen met Alex, maar dit klopte helemaal, instuurpunten, grip...alleen die rempunten moet ik toch iets verder gaan leggen... :eusa_doh: ;D
Ray genoot ook zichtbaar  :D.

Terugreis ging voorspoedig, bij Johann nog de foto's van de camera gehaald, even een hapje gegeten in Delden en toen terug naar Nijkerk.

bRutus heeft het dus heel erg goed gedaan al zeg ik hetzelf.

Foto's? Zat, maar geen webspace... :) ;)