Nürburgring Nordschleife 2007

Gestart door Emiel, 30-12-2006 23:06:23

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Geluidsvoorschriften... Maximaal is 95 DB toegestaan (Dempertje of 3 erbij dus)

Verandering van de wagenhoogte. verlaging moet er opnieuw gekeurd worden.  (Terug naar XC850 tijdperk?)

De werking van het ABS bij andere remmen moet door rij-tests worden gekeurd. (keurmeester rijd een rondje mee?)

(Kuip)stoel: De inbouwhoogte en het ontwerp van de stoel mogen het zicht van de bestuurder niet beinvloeden. De stoel moet in afstand en hoogte verstelbaar zijn.   :eusa_doh:

Voor de rest valt het idd wel mee...

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: Eugene op 21-11-2007 23:33:20
...
De werking van het ABS bij andere remmen moet door rij-tests worden gekeurd. (keurmeester rijd een rondje mee?)
...

Dan vallen een hoop Volvo's tussen 1995 en 2005 af ;D

Gr 8)

FGG

Citaat van: Turbobiker op 21-11-2007 21:25:26
Het zal een middel zijn om de meest extreme gevallen te weren. (denk aan wrakken, slecht getunede wagens, oude racewagens met een halve straat-toelating)

Denk niet dat er voor vrijwel ieder van ons iets aan de hand is.

Ik denk idd dat dit het geval is.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

R o b

rs

Ik ken toch een paar jongens die met serieus opgebouwde (geen afgetrapte hokken) auto's de toegang geweigerd zijn door de tüv mannen. Reeds in 2007...

Door bijv. rolkooi en kuipstoelen.

Emiel

Ziet er goed uit!

Citaat van: nurbrugring.nl forumE-mail 1:

Geachte heer Klootwijk,

Het is zeker niet vereist / wenselijk, dat bij de TF met een serie-auto een TUV keuring erbij moet.

Met betrekking tot Ringtools: Zoals reeds meerdere malen vanuit de GmbH is duidelijk gemaakt, gaat het bij de Touristfahrten om gewone openbare weg en niet iets bijzonders.

Als er technische veranderingen aan toegelaten / goedgekeurde (buitenlandse) auto's zijn doorgevoerd, moeten zij geoorloofd / toelaatbaar zijn. Als er meerdere verandering zijn doorgevoerd, is een bewijs ervan zeer aanbevelenswaardig. Daarom ben in contact met de GmbH.

Er wordt over nagedacht om bijeenkomsten voor buitenlandse auto's te organiseren, waarin over technische veranderingen duidelijkheid wordt verschaft en dat daarvoor een bewijs / goedkeuring voor de Nordschleife voor gemaakt wordt. Heb over dit punt nog wat geduld. Neem hierover in 2-3 weken nog even contact met me op.

Het draait bij het rijden om de Nordschleife om de exploitant: de GmbH. Zij leggen de regels voor het rijden op de baan vast. Deze staan ook in elk kaartje / ticket beschreven. Daaraan moet elke gebruiker zich houden. Als er verscherpte eisen komen, moet iedereen zich daaraan houden.

Ik hoop u hiermee verder geholpen te hebben.

Mit freundlichen grüßen

Dipl. Ing. (FH) Markus Schäfer
Prüfstellenleiter TP Mayen
DMSB Sachverständiger

E-mail 2:

M.b.t. tot mijn eerste e-mail:

Zolang een auto geen enkel gevaar (te laag, te hoge DB, aanlopende wielen, gordels niet correct bevestigd) voor zichzelf en anderen vormt, mag hij op de Nordschleife rijden. Een bijzondere keuring is niet noodzakelijk.

Mit freundlichen Grüßen

Dipl. Ing. (FH) Markus Schäfer

Arjan T4

Heb het allemaal even doorgelezen. Maar als ik me niet vergis veranderd er voor ons weinig als ik de laatste post van Emiel bekijk (of ik moet er naast zitten).

Eugene

Citaat van: Arjan T4 op 22-11-2007 23:08:23
Heb het allemaal even doorgelezen. Maar als ik me niet vergis veranderd er voor ons weinig als ik de laatste post van Emiel bekijk (of ik moet er naast zitten).

Voor ons niet, voor jou wel... je hebt een x40 met NL kenteken:

CiteerZolang een auto geen enkel gevaar voor zichzelf en anderen vormt

:P

Emiel

Dus Eugien...blijf maar weg... :eusa_whistle:

Turbobiker

Citaat van: Emiel op 22-11-2007 23:33:20
Dus Eugien...blijf maar weg... :eusa_whistle:

Auto zal het probleem niet zijn...
De Tussenpaus

Eugene

Arjan T4

Citaat van: Eugene op 22-11-2007 23:32:45
Voor ons niet, voor jou wel... je hebt een x40 met NL kenteken:

Voor jullie veranderd er niks, voor mij wel?? Hoe dat zo? Neem aan dat jullie wagens ook op NL kenteken staan.

Snellebaksteen

Das nou die typische 850 humor, blijft lastig voor niet-roffelaars  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Arjan T4

Bedankt baksteen  :eusa_think:

Komt dus op het volgende neer;
1) Ik heb een "Carisma"  :eusa_shhh:
2) X40 Rijders kunnen niet rijden   :eusa_doh:

HaRdCoRe-WeZ

Klopt  ;D

GEINTJE!

Ben benieuwd in hoeverre ze idd gaan controleren...