De toekomst van het forum

Gestart door Ben, 31-12-2006 17:19:25

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Citaat van: Clapton op 31-12-2006 17:52:29
En waar praat je over qua kosten ? ik denk dat iedereen daar nieuwsgierig naar is. En een andere vraag: wat bedoel je met eigenaar van het forum, heb je het gekocht ?

Kosten van de server  afhankelijk van de configuratie. Kosten van het jaarlijks onderhoud nog niet bekend
En ja, ik heb alle domeinen in eigendom.

En wat sponsors betreft. Op dit moment zijn de eigenaar van de servers en mijn eigen zakgeld de enige sponsors.

daytonawim

forum ruimte en band  breedte heb ik ook zat denk ik

2gb ruimte en 40gb data verkeer per maand

ik zit bij lycos

kan je daar iets  mee?

Jur

Citaat van: Ben XC70 op 31-12-2006 18:00:10
En waar praat je over qua kosten ? ik denk dat iedereen daar nieuwsgierig naar is. En een andere vraag: wat bedoel je met eigenaar van het forum, heb je het gekocht ?

Kosten van de server  afhankelijk van de configuratie. Kosten van het jaarlijks onderhoud nog niet bekend

En wat sponsors betreft. Op dit moment is de eigenaar van de servers en mijn eigen zakgeld de enige sponsors.

En de hosting?

Ben

Citaat van: Jur op 31-12-2006 18:05:29
Citaat van: Ben XC70 op 31-12-2006 18:00:10

Kosten van de server afhankelijk van de configuratie. Kosten van het jaarlijks onderhoud nog niet bekend.

En wat sponsors betreft. Op dit moment is de eigenaar van de servers en mijn eigen zakgeld de enige sponsors.

En de hosting?

Hosting moet inderdaad ook betaald worden.

Deze brainstormsessie is de basis voor verdere actie. Dus hoe meer input hoe beter.

MUKKES

Citaat van: Claudia op 31-12-2006 17:57:31
Citaat van: Jeroentjuh op 31-12-2006 17:55:37
Sponsors zoeken.....

Sponsors :eusa_shifty:
Krijgen we dan eerst een pagina reclame voor we het forum op kunnen?
Dan liever zelf mee betalen.
Lijkt me toch met zoveel leden dat dat niet in de papieren hoeft te lopen......

betaal liever paar euries dan dat ik tegen banners aanloop,

Ben, het lijkt me dat jij enig inzicht heb op het aantal actieve leden, zo moet het voor jou toch ogelijk zijn om aan te geven wat voor bedragen het om gaat, bijv, per persoon per jaar?

ik kan me idd wel voorstellen dat de betalende leden het dan op prijs stellen dat er een stukje op het forum is alleen voor betalende leden....

naar mijn mening kan een ieder voor zichzelf besluiten of hij/zij hier geld aan uit zou willen geven of niet

BenC70ES

Ik zeg ook sponsors...  :) (of terug koppelen aan de 850 club?...)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Er een betaald forum van maken lijkt me een slecht idee omdat je dan niet iedereen bereikt.
Reclamebanners vind ik ook niks, daar wordt het forum alleen maar trager van. Ik ben eerlijk gezegd blij dat we daar vanaf zijn.

Ik zou het in de hoek van sponsoren/donateurs zoeken al dan niet met een afgeschermd hoekje voor die personen. Al zou ik zo niet meteen weten wat daar dan in besproken zou moeten worden ;)

Ik heb zelf al vaker aangegeven dat ik wel een financiele bijdrage wil doen, vooral om van die banners af te komen die we "in het verleden" hadden, en ik ken nog zeker 3 leden waarvan ik weet dat die daar ook zo over denken. Mijn aanbod blijft staan als daardoor banners wegblijven.

Als ik het goed begrijp zijn de technische kosten helemaal niet zo hoog en de hosting zal je ook wel niet failliet aan gaan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

HJ850

Reclame banners lijkt mij vreselijk.

Betalen best, maar dan lijkt mij dat alleen efficient i.v.m. administratie als het gelijk opgaat met Volvo850 club lidmaatschap.

Daarbij, en dan bekijk ik het van gebruikerskant, ga ik dus niet 2x betalen, en volvo 850 club én forum.
Dus wat mij betreft, als gratis hosting en oude server niet meer kunnen, dan koppelen aan volvo850 club.

Nadeel is dan wel dat je dan minder mensen bereikt. Wellicht gaat er waardevolle kennis weg.

Overigens vindt ik het forum qua snelheid prima zo. Waarom verandering nodig??

Hajo

Barry_C70

sponsors and banners aren't as bad as some of you seem to think. If you have banner blockers and you don't have to see them, check out SwedeSpeed.com, it works fine there. You could even have individual forums sponsored.

I think members paying is a bad idea, the whole point of a forum is to keep it an open place for people to dicuss and share, if you start charging people will will discuss and share less.

Besides, who's to determine if a person who posts 10 posts a day should pay the same as someone who posts once a day!

thuur

Waarom niet beide?

Een kleine eenmalige bijdrage (Gold Member ;D met toegang tot extra hoekje) en een VASTE (idd geen drukke valse Google-) banners voor de lopende kosten.

Maar een forum heeft grote kracht in laagdrempelige toegang, da's idd een ding om niet te vergeten!

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 31-12-2006 18:50:13
(Gold Member ;D met toegang tot extra hoekje)

spannend, een eigen hoekje.  :evil:

FGG

Het idee van banners lijkt me niet zo lekker. Een kleine bijdrage per jaar moet kunnen, lijkt me. Misschien is dat afgesloten deel voor betalende leden dan een optie om zo ook verdere instroom te behouden. Wanneer bij binnenkomst van nieuwe leden al direct betaald moet worden dan lijkt me de drempel iets te hoog worden.
Alleen wat Maikel al zegt: welk gedeelte wordt dan het gedeelte voor de betalende leden?
Hoe zit 't met leden binnen 1 huishouden?

Overigens vind ik 0000 tot 0000 euro niet veel voor een hosting-server. Wat voor configuratie praten we over?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Sponsors kan op zich wel, mits niet te "prominent" aanwezig..
Ik erger me daar vaak aan, ook aan bakfietsen (srry Ben.. :eusa_whistle:)

Een tabje, dit forum is mede mogelijk dankzij bijdragen van ...  zou ook best kunnen.
En als de leden daar dan ook af en toe naar kijken en er actief wat mee doen maakt dat de drempel er
wat aan te spenderen voor een ondernemer alleen maar lager.

Weet niet of Ben dit forum ook als zakelijk behandelt maar met een BTW bon is het handiger om eenmalig
een wat forser bedrag te geven, al dan niet "voor het leven".  Ook als kleine al dan niet vvd stemmende
ondernemer kan dat dan op zich "voordelig" zijn, en daar hebben we er een stel van hier..

Gesloten maken van het board werkt averechts qua bereikbaarheid, maar zou de leesbaarheid vanwege een sterk gereduceerde hoeveelheid berichten zeker verbeteren!  :eusa_think:
(overigens van deze kant niks dan lof tegen de heren moderators, die doen meer dan prima werk!)  :eusa_clap:

Omgekeerd zou ik als bedrijf best wat voor dit forum overhebben, maar voel mij dus totaal niet genoodzaakt
bij te dragen aan een van de andere fora, denk dat daar een "gevoelig" punt ligt bij meer potentiele investeerders overigens.

Als laatste spreek niet over beheerkosten. 
Dit wekt alleen meer vraagtekens op, eenieder die iets met IT doet weet en zoniet kan en mag van mij
en of andere mensen aannemen dat het bij een provider hosten van een volledig eigen server aan
electra, koeling, infra en backup + de niet onaanzienlijke data-verkeerskosten alleen al een hele hoop geld kost. 
'T  is niet t server beheer wat die kostenpost maakt.  :eusa_snooty:

just my 2cts..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Aeolus

Wat dacht je van een server huren? Is wellicht voordeliger!