Goede ervaren Volvo monteur gezocht

Gestart door Walvo, 01-01-2007 20:50:02

Vorige topic - Volgende topic

Walvo

Beste lezers,

Ik weet niet of dit bij de juiste rubriek terecht komt, maar ik kan het niet via de zoekfunctie vinden.

Ik zoek een goede ervaren Volvo-monteur, die tijd kan en wil vrijmaken om mijn 850 T5 uit 1994 grondig wil inspecteren.
Naar de dealer brengen kost me waarschijnlijk honderden Euro's meer.

De km-stand is 277.000.
De distributieriem (+ ringen aan de rechterkant) en waterpomp zijn 3.000 km geleden ontvangen.
Ik heb de volgende punten, die ik heel graag verholpen wil hebben;
- koppeling gaat erg zwaar (waarschijnlijk tegelijk vervangen met de bekende keerring). Auto verbruikt welliswaar nauwelijks olie.
- de turbo werkt niet zoals dat moet. De meter slaat ook nauwelijks uit.
- lambdalampje brandt, maar dat ligt waarschijnlijk aan de turbo of de slangen daarvan. Kan ook komen omdat ik er weer een origineel luchtfilter in heb gezet (???).
- bij het schakelen blijven de toeren erg lang hoog hangen. Dit is moeilijk op te vangen met de koppeling.
- bij het schakelen en het remmen hokt de auto een beetje. Oorzaak zou ik niet weten, maar ik denk aan motorrubbers/-steunen, remrubbers (?).
- Er lijkt iets te rammelen/schuiven in de motor. Het lijkt of er een knikker rolt. Als de auto uitgezet wordt gaat dit nog zo'n 10 seconden door (????).
- Bij het sturen naar links loopt er iets aan.
- Verder zou ik graag de armsteunen, ashoesjes e.d. gecontroleerd hebben.

De echte monteur ziet natuurlijk meteen dat ik er geen kaas van heb gegeten.
De auto rijdt beter dan bovenstaande doet vermoeden, maar ik wil hem graag 100% hebben en deze euvels laten verhelpen.

Wie kan mij een grove prijsindicatie geven om bovenstaande op te lossen/bekijken (ik weet dat het natuurlijk een paar honderd Euro kan schelen).
Wie kan en wil mijn 850 eens onder de loep nemen en heeft ook evt. de benodigde onderdelen en tijd?
Ik wil hem heel graag binnen 2 maanden in topconditie hebben als de opgegeven prijzen mij bevallen.
Ik wil hem uiteraard graag nog jaaaaaren rijden.

Ik woon in de provincie Utrecht.

Reacties graag naar walraved@hotmail.com

Alvast bedankt voor de tijd en moeite,

Daniƫl
2.3 T5 estate '94 (kleur 412)

Turbobiker

850 clublid worden en op een sleuteldag langs komen. Genoeg ervaring bij de club...

(maar dat duurt nog een paar maandjes :eusa_think: )
De Tussenpaus

Jeroentjuh

Geen garantie? Je heb de auto toch pas?

Walvo

Ik heb de auto in augustus particulier gekocht.
Sommige mankementjes waren mij bekend, maar nam ik erbij.
De turbo is het later slecht gaan doen.
Helaas geen garantie, maar daar heb ik destijds rekening mee gehouden bij de aankoop.
Ik wist dat er nog e.e.a. aan zat te komen en heb ondertussen dus een volvospaarpotje gekweekt.

Walvo

Wachten op de sleuteldag duurt me toch te lang. Ik wil hem uiteraard liefst morgen weer op-en-top hebben. Wil daar inderdaad wel eens aanwezig zijn, nadat ik lid ben geworden.

Jeroentjuh

Zitten de vaccuum slangetjes van de TCV wel goed? Slangetjes ook allemaal heel? Foutcode's?

Walvo

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om code's uit te lezen.
Ik zal zelf een poging doen te zien en voelen of de slangetjes goed zitten en/of heel zijn.
Best lastig, denk ik, als je geen brug hebt.

Ludo

Citaat van: Walvo op 01-01-2007 22:29:12
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om code's uit te lezen.

jawel hoor, in ditzelfde board staat bovenaan een topic OBD-I uitlezen en resetten.
daarin staat beschreven hoe je dat doet.

paul-r

Daniel ik stuur je een mail. Groet, Paul

Philip850

mochten er meer monteurs hier naar sleutelwerk zoeken, hou ik me ook aanbevolen. zie topic olieverbruik!  :eusa_dance:

groetjes Philip
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

FGG

Ik heb zelf de beschikking over een doorgewinterde ex-Volvo-monteur (jaren bij Thom de Jong) gewerkt. Hij werkt momenteel bij een universeel garagebedrijf waar mijn 850 ook in onderhoud is. Mijn beurten gebeuren op papier die garage met de voorwaarde dat alleen hij aan mijn auto sleutelt en ik de materialen lever die ik kan leveren (gezien mijn connecties met de groothandel) en andere dingetjes doet ie voor mij buiten de garageuren voor een heel schappelijk tarief.
Echter, hij zit wel in Goor.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: