Geluidsarme banden

Gestart door Arjan53, 02-01-2007 01:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 15-10-2007 11:27:59
Staat qua geluidscomfort gewoon overal bovenaan in de testlijsten. Voor de rest is het een goede allround band die niet extreem goed of slecht is op droog of in de regen, maar het is gewoon de stilste band van dit moment.

Maakt me niet uit wat de testen zeggen, ik heb gewoon meer last van afrolgeluiden sinds ze er bij mij onder zitten. Tot op het niveau dus dat ik toch maar even controleer of er niets aanloopt...

Maar nog steeds maken ze inderdaad weinig geluid, Bridgestones bijvoorbeeld brommen veel meer.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Keesjan op 15-10-2007 19:58:18
En als Marc zo overtuigd is van de kwaliteiten van deze band, ga ik maar gewoon voor 4 stuks.

Zoals ik ook al aangaf ga je er sowieso niet de fout mee in. Succes er mee. (en laat even weten wat jij ervaart)
De Tussenpaus

Keesjan

Citaat van: Turbobiker op 15-10-2007 20:00:58

Maakt me niet uit wat de testen zeggen, ik heb gewoon meer last van afrolgeluiden sinds ze er bij mij onder zitten. Tot op het niveau dus dat ik toch maar even controleer of er niets aanloopt...

Maar nog steeds maken ze inderdaad weinig geluid, Bridgestones bijvoorbeeld brommen veel meer.

Misschien hoor je door de stille banden nu juist dat een of meerdere wiellagers slechter worden? Zomaar een suggestie hoor.
Over het algemeen zijn "wij" volvo-lui nogal perfectionistisch. Ik stoor me aan ieder geluidje waarvan ik denk dat het er niet hoort ;-)

Turbobiker

Citaat van: Keesjan op 15-10-2007 20:06:19
Citaat van: Turbobiker op 15-10-2007 20:00:58

Maakt me niet uit wat de testen zeggen, ik heb gewoon meer last van afrolgeluiden sinds ze er bij mij onder zitten. Tot op het niveau dus dat ik toch maar even controleer of er niets aanloopt...

Maar nog steeds maken ze inderdaad weinig geluid, Bridgestones bijvoorbeeld brommen veel meer.

Misschien hoor je door de stille banden nu juist dat een of meerdere wiellagers slechter worden? Zomaar een suggestie hoor.
Over het algemeen zijn "wij" volvo-lui nogal perfectionistisch. Ik stoor me aan ieder geluidje waarvan ik denk dat het er niet hoort ;-)

Nee. Want ik ben ook nog al perfectionistisch en wil dus ook weten wat het is. Zijn de banden. Maar goed, gaat van heel stil naar een soort suisend geluid dat op sommige soorten asfalt wat opvallender wordt. Het is niet zo dat de banden aanwezig zijn qua geluid.

Maar ik heb laatst ook een stukje met de nieuwste Hankooks gereden (geen idee meer welke ::) ) en moet zeggen dat die ook heel erg indrukwekkend waren qua grip. Maar die bromden dan weer net zo als Bridgestones...

(bedoel maar dat de 'mindere' merken snel beter worden en zeer betaalbaar blijven)
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 15-10-2007 20:00:58
..Maakt me niet uit wat de testen zeggen..
:eusa_clap:
Precies, want dat zegt geen r..t.
Het verschilt enorm per auto, en decibels zeggen ook niet alles. Minder decibel maar hogere hertzen kunnen veeel irritanter zijn dan andersom: daarbij kan de vorm van auto, wielkast , isolatie, staat van de rubbers enzo ook heel veel doen, het testen met een dB meter buiten en binnen zegt mij niets.

Een goed voorbeeld hiervan is de reclameblokken tussen de tv-programma's: absoluut niet meer dB, want dat is verboden, maar door allerlei andere truuks toch mega meer aanwezig dan de TV-serie.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het