Geluidsarme banden

Gestart door Arjan53, 02-01-2007 01:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan53

Vraagje.

Er wordt steeds meer geluidsarm asfalt neergelegd en persoonlijk vind ik dat geweldig. het scheelt gewoon een heleboel herrie en verhoogd het comfort in de auto zowel als daarbuiten.
Nu wordt er ook al op last van Brussel hard gewerkt aan de geluidsarme band die het effect van het asfalt nog eens kan verdrievuldigen.
Ik ben op zoek naar een band die veilig is tot 240 maar dat is max 210 Km per uur is ook prima die geluidsarm is en het liefst nog 4 seizoenen ook.
Waar ik nu op uit kom is de Goodyear Eagle GT+4

Ik ben beniewd?

Trouwens alle Volvo rijders Veel veilige km toegewenst and happy New Year

Basbb

#1
Als je geen plannen hebt op wintersport te gaan is de NCT5 denk ik een betere keus. Beter geschikt voor hoge snelheden en stil.

Grip is echter niet zo goed als de duurdere F1-GS, maar daar staat tegen over dat je met nct5 best aardig door de sneeuw kunt rijden, iets wat met de F1-GS nagenoeg niet te doen is. (met beide heb ik ervaring in de sneeuw:-) ).  De nct5 is stiller dan F1-GS.

Echte 4 seizoenen band is eigenlijk in geen enkel seizoen goed ;) Dus als je echt op wintersport gaat, raad ik winterbanden aan, als je in NL blijft, echte zomerbanden erop zetten en die paar dagen dat het sneeuwt beetje extra voorzichtig wezen.
s70 2.5 20v aut

johan283

Ikheb er nu goodyear f1 gsd3 dacht ik onder zitten, deze vind ik behoorlijk stil  ;D Ben dik tevreden

Misha

Michelin Primacy.
Zeer stil, slijtvast en over het algeheel genomen een zeer goed compromis.
Maar wel duur.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Worden NCT5's nog steeds gefabriceerd?

Basbb

Citaat van: johan283 op 02-01-2007 14:40:23
Ikheb er nu goodyear f1 gsd3 dacht ik onder zitten, deze vind ik behoorlijk stil  ;D Ben dik tevreden

Ik heb er sinds maand ook f1 gs-d3 onder zitten, omdat die naar mijn mening en smaak gewoon de beste banden zijn. Het kan wel beter, maar dat kost meteen 50 euro per band meer... Alleen voor in de sneeuw en op een ijslaag zijn ze compleet waardeloos.
s70 2.5 20v aut

Emiel

Op de Ring ook, was altijd plaatselijk bewolkt als ik langskwam... :(

M a r c

Er is momenteel niks stiller dan de Falken FK452.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

yoda

CiteerEr is momenteel niks stiller dan de Falken FK452


helemaal mee eens marc .

ik heb ze er nu 15000 km onder zitten en ze zijn nog steeds superstil.!
grip genoeg en slijtvast.

daar kunnen veel zogenaamde (topmerken) nog een voorbeeld aan nemen.



gr. reinier

thiest5

Nou ik ben toch wel van mening dat een michelin band het beste is onder een grote auto,

in de aanschaf is deze band misschien wel wat meer maar als je kijkt naar het kilometrage wat je er mee kunt rijden voordat ze versleten zijn in vergelijking met een goedkope band.


gixxer

heb zelf winterbanden 205/55r16michelin alpin2 : lekker stil
zomerbanden 215/45r17 michelin excalto: heerlijk stil

Misha

In het "museum" van de Nürburgring (eigenlijk verplichte kost) staat een proefopstelling van een band en een geoptimaliseerde band (kwa geluid). Je weet niet wat je hoort !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: thiest5 op 16-01-2007 20:32:41
Nou ik ben toch wel van mening dat een michelin band het beste is onder een grote auto,

in de aanschaf is deze band misschien wel wat meer maar als je kijkt naar het kilometrage wat je er mee kunt rijden voordat ze versleten zijn in vergelijking met een goedkope band.


Zelfs daarin is michelin al geen koploper meer, gedrag op nat wegdek ook niet trouwens. (kan van belang zijn in .nl)
Michelin is naar mijn idee een sterke merknaam uit de vorige eeuw.  :)

ronbroek

Ik vind het juist prachtig een beetje geluid, vooral als het wegdek nat is hoor je ze mooi hun werk doen

thuur

Citaat van: DCCCL op 12-02-2007 22:33:20
Michelin is naar mijn idee een sterke merknaam uit de vorige eeuw.  :)

:eusa_think: Hmmm, dan waren mijn vorige Michelins zeker uit de vorige eeuw...


Ow wacht, dat waren ze ook ;D


Gr 8)