problemen met velgen

Gestart door bart flipse, 03-01-2007 14:31:16

Vorige topic - Volgende topic

bart flipse

Help me! Bij het laten monteren van winterbanden dacht ik voor even goed te zitten. Maar na een week stonden de twee voorbanden al weer half leeg. De bandenman wist te vertellen dat dit komt door de velgen. Een bekend Volvo probleem wist hij. Door oxidatie sluit de band niet meer om de velg en daarom loopt de band langzaam leeg. Het advies: de velgen laten stralen of vier nieuwe velgen. Het probleem deed zich trouwens ook voor bij mijn andere vier banden.
Heeft deze man gelijk en is dit een typisch volvo probleem.

Esveldt

Nooit eerder gehoord!

Waar is die keuze?

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

breakman

mijn velgen oxideren behoorlijk !! lak komt er gewoon vanaf !  >:( :'( en nu je het zegt moet soms toch ook even bijpompen in de rubbers weet niet of dat daar aan ligt  ???

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Gmid

Doet die banden man soms ook in velgen repareren, spuiten en stralen?
Volvo C30 '12

flap

mijn bandenman heeft wel eens met de flex wat oxidatie weggehaald uit de rand waartegen de band wordt gemonteerd.

@®-

Citaat van: Gmid op 03-01-2007 14:39:53
Wat je kan doen (ik heb dit zelf gehad met mijn colomba's) ff de band eraf halen en op de rand waar de band op de velg zit een beetje blanke tectyl spuiten. Zo sluit de band wel goed om de velg, zodat er geen lucht meer kan ontsnappen.

Daarna heb je gewoon je reguliere lucht verlies en hoef 1x in de maand ff je banden te controleren.

Daf46

Of het typisch volvo is kan ik me niet over uitspreken, hoewel mijn 11 jaar oude argo's er ondanks verwaarlozing geen last van hebben.

Ik heb voor ik ik mijn 850 kocht ooit op het punt gestaan om een Lancia Kappa  :eusa_shhh:(ook een 5cyl maar dit geheel terzijde) te kopen van 4 jaar oud, en die zijn alu's waren al heel erg aan het afschilferen (en het was niet het gevolg van stoeprandschade)

Maar indien velgen erg geoxideerd zijn komt het inderdaad voor dat ze gaan lekken. Een alu velg kan in het ergste geval zelfs door de velg heen gaan lekken. (Heb ik uit Classic en Sportscar waar ze het voorhadden met velgen uit de jaren 60, dus wel een beetje ouder dan de gemiddeld 850er)

Gmid

Citaat van: @®- op 03-01-2007 14:47:04
Citaat van: Gmid op 03-01-2007 14:39:53
Wat je kan doen (ik heb dit zelf gehad met mijn colomba's) ff de band eraf halen en op de rand waar de band op de velg zit een beetje blanke tectyl spuiten. Zo sluit de band wel goed om de velg, zodat er geen lucht meer kan ontsnappen.

Daarna heb je gewoon je reguliere lucht verlies en hoef 1x in de maand ff je banden te controleren.

Ik doelde eigenlijk meer op de bandenman waar topic starter het over had, dat hij handel ruikt, en daarom praatjes ophangt.

Maar jouw tip is zeker de moeite waard om te bewaren. Controleer sowieso minstens eens in de maan de banden even.
Volvo C30 '12

t5karel

Nu is het jaar net weer begonnen,lief zijn voor elkaar enzo.En nu dit!altijd wordt je wel weer genept :evil:.Je moet een halve duivel zijn tegenwoordig,en dan kijk ik even opzij naar m,n vrouw ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Nog nooit last van gehad (18 Volvo velgen ervaring), wel ooit een lekkend binnenventieltje :eusa_eh:

Gr ;)

animalT5R

Heb het met Titans ook wel meegemaakt ,velg was niet krom maar moest wel aan de binnenzijde schoongemaakt worden omdat ie lekte .
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ricardo

Schoonmaken ok maar tochniet door roest? Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb toch al een paar setjes gehad ondertussen. Vertel die bandenboer maar eens dat Volvo zelf geen velgen maakt.

Emiel

Regelmatig met oude volvo's gehad... 8)