Wat is het wiebelfenomeen in de achterwielophanging ?

Gestart door Misha, 03-01-2007 21:55:25

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Auto is gecheckt op testbank, en shocks zijn goed. Rubbers en bevestigingen zijn 100%.
Schokbrekers zijn alleen niet origineel, dus wat zal ik nu eens doen :

- Nivomat setje
-  bijv. gele Koni's achter ?

Ik heb een LPG tank achterin (70 liter) en hulpveren achter. Hou van doorrijden, en rij meestal alleen in de auto. Niet met aanhangers, en misschien 1x per jaar op vakantie met volle kofferbak en mensen..

Gele Koni's zijn veel goedkoper dan nivomat oplossing natuurlijk.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Met gele koni's ligt ie in elk geval stukken strakker op de weg. Bovendien kun je zelf instellen hoe hard/oncomfortabel de koni is.

If it's not blown, it sucks...

Misha

Citaat van: Eugene op 04-01-2007 14:01:38
Met gele koni's ligt ie in elk geval stukken strakker op de weg. Bovendien kun je zelf instellen hoe hard/oncomfortabel de koni is.
En dat ligt zo rond de 175 euro volgens mij ?

Laserblue

Ik heb hetzelfde fenomeen, vooral als er ook nog eens een flinke ribbel (bijv. een brugnaad) in de weg zit is het erg irritant.

nou heb ik naturrlijk wel wat meer gewicht :eusa_whistle: bij me èn nivomats van 6.5 jaar oud.

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Snellebaksteen

Ik denk dat mijn Nivomats origineel zijn als ik zo naar de uitgedroogde eindstop kijk, uit '94 dus 14 jaar oud inmiddels.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Ik heb besloten dat het een setje gele Koni's gaat worden.
Iemand nog tips over het waar ? (evt via PB)
en wat ik als instelling ga nemen ?

Turbobiker

Citaat van: Misha op 04-01-2007 21:53:17

ET als Volvo leverancier (maar je kunt ze overal krijgen) en je zou ook aan Koni FSD kunnen denken... Neem bijvoorbeeld Intrax veren en dan de Estate uitvoering, zijn zwaarder, compenseren voor gastank. Bewaar de hulpveren eventueel voor de vakantie. Instellen op halve tot één draai dicht, beste prestaties en goed comfort op straat.
De Tussenpaus

Clapton

Citaat van: Misha op 04-01-2007 21:53:17

Als je naar de Brabant meeting komt kun je ongetwijfeld wel in een 850 met gele koni's rijden kan je zelf proberen.

Misha

Ik heb nog eens een beetje zitten overdenken, maar dat van niet-originele schokbrekers kan eigenlijk helemaal niet.
Deze auto is een ex-lease auto van ons, en ik heb dus de gehele ROB historie bij de hand gehad. Er zijn nooit schokbrekers vervangen, en ik heb dat zelf ook nog nooit gedaan. :eusa_think:

Tenzij de vorige berijder ze zelf ooit heeft vervangen omdat hij ze door een domme actie aan gort heeft gereden die hij ons niet heeft willen melden, klopt het eigenlijk niet....

Aan de andere kant: origineel is duurder dan de Koni's, en ik vermoed dat de Koni's beter zullen werken.
Dat was iig bij mijn 850 een redelijk dramatisch verschil, en dat waren dan gasgevulde monroes tov origineel..