Onbekend alarm-systeem?

Gestart door 850fan, 04-01-2007 00:48:11

Vorige topic - Volgende topic

850fan

Mijn volvo is voorzien van een alarm-systeem met 2 handzenders, maar nou ben ik een handzender verloren en wilde er eentje nabestellen bj de Volvo-dealer. Nou blijkt het dus waarschijnlijk geen origineel Volvo-alarm te zijn, volgens de dealer (alhoewel op de handzender wel "Volvo" staat  ??? ).
Ik heb de afdekplaten onder het dashboard al eens losgehaald, om te kijken of er wellicht een kastje van het alarm of iets dergelijks te vinden zou zijn. Helemaal niets! Wel een heleboel draden die heel slordig met elkaar zijn verbonden en met tape zijn dichtgeplakt.
Het enige wat ik weet is dat de auto in Belgie is afgeleverd, het alarm heeft een functie die automatisch na 30 sec. na het laatste portier te hebben gesloten zorgt dat het alarm wordt ingeschakeld. Heb me laten vertellen dat dat standaard is voor Belgische alarmsystemen?

Nou mijn vraag, wie weet wat voor alarm dit is? 1 handzender is vragen om problemen...

Het gaat om dit kastje (met achterop de tekst: RTT/D/X0824):

thuur

Citaat van: 850fan op 04-01-2007 00:48:11
...
Wel een heleboel draden die heel slordig met elkaar zijn verbonden en met tape zijn dichtgeplakt.
...

Dat klinkt niet als een origineel alarm nee :eusa_naughty:

Gr :-\

Ludo

ik heb hetzelfde.
destijds origineel ingebouwd bij de dealer, is dus origineel Volvo.
de alarmmodule zit bij mij onder het stuur onder de afdekplaat.
BarT5R had ooit dezefde vraag, weet niet of hij hier nog iets mee gedaan heeft...
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6603.0

banditos

Ik heb ook dit alarm, dealer wist mij te vertellen dat dit wel degelijk origineel volvo is, MAAR er zouden geen wisselstukken meer voor verkrijgbaar zijn. Dus als je beide AB'en kwijt bent moet het alarm er uit gehaald worden.

Overigens is er blijkbaar geen enkele manier om de auto nog te starten als je batterij van AB plat is, zelf al mogen ondervinden toen ik met AB en al in een zwembad gesukkeld ben  :eusa_whistle:

850fan

Bedankt voor jullie reacties, had beter moeten zoeken op 't forum dus  ::) Maar ik begrijp hieruit dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn voor dit alarm-systeem (in ieder geval in Nederland)? Of zijn er wellicht toch nog onderdelen na te bestellen via de firma Vos in Hoesselt (antwoord van TTT242, linkje van Ludo)? En heeft iemand eventueel nog een handleiding voor dit alarm?

Vandaag heb ik toch nog even gezocht onder het dashboard en ik heb volgens mij het kastje gevonden, is dit het alarm kastje?

Deze bos draden bedoelde ik, dit hoort toch niet zo lijkt mij?

En deze draden lopen vervolgens hier naar toe weg:

Maar als er dus geen onderdelen meer te verkrijgen zijn, lijkt uitbouwen dus de enige mogelijkheid wanneer het laatste kastje ook kwijt is/dienst weigert. Is het uitbouwen dan evt. zelf te doen, of meer een klus voor de garage?

Een hoop vragen, maar wellicht dat iemand me iets verder kan helpen?

Racingbrick

Citaat van: banditos op 04-01-2007 11:16:36
Ik heb ook dit alarm, dealer wist mij te vertellen dat dit wel degelijk origineel volvo is, MAAR er zouden geen wisselstukken meer voor verkrijgbaar zijn. Dus als je beide AB'en kwijt bent moet het alarm er uit gehaald worden.

Overigens is er blijkbaar geen enkele manier om de auto nog te starten als je batterij van AB plat is, zelf al mogen ondervinden toen ik met AB en al in een zwembad gesukkeld benĀ  :eusa_whistle:

Stop jij je sleutels dan in je zwembroek?

aborn

Heren,

ik heb hetzelfde probleem. Belgische 855 TDI uit 1996 met nog maar 1 gammele sleutel (RTT/D/X0824). Ik heb twee volvo garages in Nederland gehad en drie in Belgie (Dilzen, Antwerpen, Turnhout). Er is veel naar gekeken door de volvo dealers, maar niemand kan helpen.  Het is wel een origineel volvo alarm volgens de dealers. Dit type alarm (startonderbreker, infrarood, centrale deurvergrendeling) is gebruikt in 1994, 1995 en een deel in 1996 en is niet meer te krijgen.

Kan hier iemand helpen. Weet misschien iemand een adresje om het alarm uit te schakelen?

THANKS!!!