km teller klopt niet met tom tom

Gestart door nico1, 04-01-2007 14:43:51

Vorige topic - Volgende topic

Johann

FrankvdAa

Citaat van: nico1 op 04-01-2007 16:34:17
die link die er staat geeft het aan in mijls

Je kunt ook 'metric' selecteren, dan zie je het in (centi/milli)meters en km/u.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

willow

Ik heb een HENKHENK en het werkt prima toch!!!!!

zopa

het is een uurtje werk, maar ik zou het wel doen anders idd tomtom aanhouden (op een vlakke weg)

dashboard los, km teller eruit, frontplaat verwijderen, km teller zo trugzetten , en km naald eraf halen (gebaksvorkje), teller iets verplaatst terug zetten, proefrit met tomtom, indien nodig veranderen, alles weer terug bouwen.

ik deed het ook en bij 80 km/uur op tomtom geeft hij nu 81 km/uur aan, bij 120 echte nu 122 op de teller. http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14405.msg283474#msg283474

Ook met de originele banden "liegt"de volvo teller een beetje in het positieve, alle fabriekanten doen dat zo regelen, immers dat lijkt het of de auto ook verder komt met een volle tank, kocht je vlak na de eerste oliecrisis een auto, dan was afwijking van 8-10 % geen uitzondering.

koop je nu een nieuwe auto zal het eerder 5-6% zijn wat hij overdrijft, (km-teller en snelheidsmeter).

als het goed is zal je brandstof verbruik nu ook niet meer kloppen door die bandenmaat van je, en zelfs als doe je het bovenstaande, zal de snelheidmeter wel kloppen, maar de afgelegde km's moet je dan nog op je tomtom aflezen.

zoek je goed op het forum vind je ook een topic waar beschreven word hoe je jou dashboard snel eruit en er weer in krijgt :)
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud

nico1

wat jij zegd is bij mij dus om gedraait,mijn volvo rijd langzamer als mijn tomtom, dus niet echt bewerkt bij volvo in hun voordeel.
carbon blauw das mijn volvo nou

zopa

Citaat van: nico1 op 04-01-2007 17:32:40
wat jij zegd is bij mij dus om gedraait,mijn volvo rijd langzamer als mijn tomtom, dus niet echt bewerkt bij volvo in hun voordeel.

Ja dat klopt Nico, maar jij hebt 19" velgen onder de Volvo geplaatst, ik heb het over een standaard auto met standaard velgen, plaats je de originele velgen en banden klopt het verhaaltje weer wel.
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud

HJ850

Als ik op de gegeven link de (2e) gegeven 19" bandenmaat invoer, uitgaand van standaard 195 of 205, dan krijg ik (metric) volgens die calculator 6.7 of 11.6 km te lage snelheidsindicatie op de meter.

Oorzaak ligt in die 19"velgen en niet even de snelheidsmeter aanpassen. Volgens mij hoort dat eigenlijk wel gedaan te worden indien je zeer afwijkende velgen monteert.

En ga er maar van uit dat die GPS waarden kloppen  ;)

Misha

Citaat van: HJ850 op 12-01-2007 23:49:13
En ga er maar van uit dat die GPS waarden kloppen ;)

Als je op een rechte weg rijdt! En alleen dan.
Is in NL eigenlijk altijd het geval, maar zeker in DL of FR maakt het nogal verschil.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Mijn km-teller klopt precies met de gps snelheid van de Tom-Tom.....

Misha

Citaat van: Jeroentjuh op 14-01-2007 14:41:02
Mijn km-teller klopt precies met de gps snelheid van de Tom-Tom.....
Mijne ook, scheelt misschien 1 km of zo
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het