Leuke Filmpjes!!!

Gestart door Zippo, 26-03-2003 23:26:39

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ik ben in 2007, samen met mijn toemalige vrouw en jongste zoon een aantal maanden in Namibië en Zuid-Afrika geweest.

Het verschil in een Cheetah en een jachtluipaard is duidelijk te herkennen aan de zogenoemde tears tussen de ogen en neus die alleen een Cheetah heeft.  Heb naast/tussen deze beesten in de openlucht in een slaapzak geslapen in Namibië bij de Harnas Foundation, famile vander Merwe.  Geweldige ervaring die ik ooit nog eens hoop over te kunnen doen.  

Trouwens voor deze familie die dit al drie generaties lang doen, niets als een heel diep respect.  
Zie ook http://www.harnas.info/en/ en http://www.harnas.de/de/    Vele malen beter geregeld als Africat, etc.  

En allemaal op een non-commercie basis, dus echt voor de beesten.  Angelina Jolie is ook beschermvrouwe van deze stichting en ja, ook die hebben we toen ontmoet.

850 Ra$ing

Citaat van: Dirk342 op 28-10-2009 21:56:59
Ik ben in 2007, samen met mijn toemalige vrouw en jongste zoon een aantal maanden in Namibië en Zuid-Afrika geweest.

Het verschil in een Cheetah en een jachtluipaard is duidelijk te herkennen aan de zogenoemde tears tussen de ogen en neus die alleen een Cheetah heeft.  Heb naast/tussen deze beesten in de openlucht in een slaapzak geslapen in Namibië bij de Harnas Foundation, famile vander Merwe.  Geweldige ervaring die ik ooit nog eens hoop over te kunnen doen.  

Trouwens voor deze familie die dit al drie generaties lang doen, niets als een heel diep respect.  
Zie ook http://www.harnas.info/en/ en http://www.harnas.de/de/    Vele malen beter geregeld als Africat, etc.  

En allemaal op een non-commercie basis, dus echt voor de beesten.  Angelina Jolie is ook beschermvrouwe van deze stichting en ja ook die hebben we toen ontmoet.

Sorry dat ik het zeggen moet maar dit is echt geen Cheetah hoor, Kijk nog mar eens heel goed naar het filmpje.

elianmars

Volgens Wiki is een jachtluipaard een Cheetah  :eusa_shifty:

Misha

Citaat van: elianmars op 28-10-2009 22:43:15
Volgens Wiki is een jachtluipaard een Cheetah  :eusa_shifty:
Klopt ook, een jachtluipaard is een cheetah.
Maar een luipaard is geen jachtluipaard. Daarmee kunnen we stellen dat een cheetah geen luipaard is.
De luipaard (leopard, Panthera pardus) en het jachtluipaard (cheetah, Acinonyx jubatus) lijken erg op elkaar. Luipaarden zijn zwaarder en sterker dan een jachtluipaard. Jachtluipaarden zijn kleiner en lichter (tot 65 kg) en zijn gebouwd op snelheid. De vlekken van een jachtluipaard zijn rond en massief. Een verschil tussen luipaard en jachtluipaarden waarmee je ze snel kan herkennen, is de kenmerkende zwarte streep die als een soort traan vanaf de ooghoeken naar beneden loopt bij een jachtluipaard (en dus niet bij een luipaard).

En dat zo vroeg in de ochtend
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Ter illustratie een paar fotootjes van de beestjes :)  Let wel, bij een LUIPAARD wil / kun je niet in de buurt komen, dit zijn echt meedogenloze moordenaars en volstrekt onbetrouwbaar.  Een Cheetah gedraagt zich als een grote kat.  Echter in gropesverband (terwijl de meeste dieren solitair leven) zijn het geen "allemansvriendjes".  De Cheetah waar ook Jeffrey mee op de foto staat is dezelfde waar ook die Angelina Jolie mee poseert, genaamd "Goeters".  Geweldig beest.  Kan helaas ook nooit meer worden uitgezet in de vrije natuur, maar is het boegbeeld geworden van Stichting Harnas.

Luipaard dus:

Goeters:

Goeters:

Goeters:

Goeters:

Pleegmoeder, ook dat is dus mogelijk:

Cheetah:

Spelen met leeuw:

Daf46

Teddy81

Het verschil tussen een cheetah en een luipaard kun je zien aan de stippen. Een cheetah heeft massieve zwarte stippen en een luipaard heeft zwarte rondjes met daarin gelige stippen. (Aan de foto's van Dirk kun je het verschil goed zien.)

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Laserblue

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

viking_in_shorts

Laserblue