Verschil SC900 en SC901

Gestart door mehn, 05-01-2007 09:28:58

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Weet iemand het verschil tussen een SC900 en een SC901?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

weet niet wat alle verschillen zijn, maar prologic is 1 van de verschillen. 't knopje "mode" aan de rechterkant en dan heeft de 901 drie keuzes (stereo, 3channel en prologic) waar de 900 alleen stereo en 3 channel zal laten zien.

ed

Het loopwerk van de 901 is een stuk degelijker. De 900's willen nogal eens vastlopen, waardoor je een ruilunit moet aanschaffen. De 901 schijnt op dat punt gemodificeerd te zijn.
Daarnaast heeft een 901 een equalizer onderwater, daar waar je bij de 900 alleen kan kiezen voor de akoestiek van een sedan of een station.

Ik zou niet voor de 900 kijken (door schade en schande wijs zeg maar).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 05-01-2007 10:25:46
Het loopwerk van de 901 is een stuk degelijker. De 900's willen nogal eens vastlopen, waardoor je een ruilunit moet aanschaffen. De 901 schijnt op dat punt gemodificeerd te zijn.
Daarnaast heeft een 901 een equalizer onderwater, daar waar je bij de 900 alleen kan kiezen voor de akoestiek van een sedan of een station.

Ik zou niet voor de 900 kijken (door schade en schande wijs zeg maar).

Weer wat geleerd ;D

Gr 8)

FrankvdAa

Citaat van: viking_in_shorts op 05-01-2007 09:42:41
weet niet wat alle verschillen zijn, maar prologic is 1 van de verschillen. 't knopje "mode" aan de rechterkant en dan heeft de 901 drie keuzes (stereo, 3channel en prologic) waar de 900 alleen stereo en 3 channel zal laten zien.

De SC900 heeft in CD-mode ook drie keuzes (en dus 't mode-knopje). Wanneer je radio luistert kun je inderdaad alleen kiezen voor stereo en 3-channel. Bij de SC901 heb je bij radio ook de mogelijkheid voor prologic.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Sbv

Even archeoloog gespeeld.
Zitten er verder nog echter verschillen tussen een SC-900 en een SC-901 ?

Momenteel zit er een SC-900 in de S70, maar ben aan het denken of het toegevoegde waarde heeft om deze te vervangen door een SC-901. Het interne cd gedeelte gebruik ik zelf niet.
Vraag komt voort uit het idee om een Dynaudio speaker set in de S70 te zetten

viking_in_shorts

De verschillen zijn volgens mij precies datgene wat hierboven ook al wordt gezegd, en niets meer.
Oftewel, de 901 heeft extra t.o.v. de 900:

- ProLogic op Radio
- Verbeterd loopwerk van de CD-happer (=sneller en degelijker, 1 van de 1800?)
- Equaliser (=2 + aan/uit knop)  (=misschien meer van de "opstartmenu's maar daar kan je toch niet zo veel mee dus dat is niet interessant)

Verder hebben ze alletwee een 25 watt geïntegreerde versterker, een 3CD wisselaar en Stereo/Mono + 3-Channel + ProLogic op alles (behalve dus Prologic op Radio van de 900)

Uiterlijk is het overigens ook moeilijk het verschil te zien (=kleine lettertjes rechtsonder de CD-happer)

Ik weet niet welke externe versterker je hebt (=4x70 of 4x100) maar die upgrade lijkt me evt. logischer dan een 900->901.

Sbv

Momenteel de standaard 4x40w versterker volgens mij, die onder de passagiersstoel ligt.

Het idee is wel om er een 4x100W versterker in te leggen. Er staat me wat bij dat een SC-901 een andere equaliser instelling heeft(meer mogelijkheden, maar of je ze gebruikt ......eenmalig waarschijnlijk)

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 04-06-2010 21:26:56
Momenteel de standaard 4x40w versterker volgens mij, die onder de passagiersstoel ligt.

Het idee is wel om er een 4x100W versterker in te leggen. Er staat me wat bij dat een SC-901 een andere equaliser instelling heeft(meer mogelijkheden, maar of je ze gebruikt ......eenmalig waarschijnlijk)

Voor zover ik weet zijn er maar 2 versterkers: de 4x70 en de 4x100. Van een 4x40 heb ik nog nooit gehoord icm een SC-90x (=maar dat wil niet zeggen dat hij niet bestaat)

Verder is de equaliser erg onhandig (=puntje 3 van mijn lijstje: 2+aan/uit knop. Dan kan je kiezen uit een bepaald aantal presets en een "custom" mode. Bij custom heb je 6 verschillende kanalen (= de knoppen 1 t/m 6) die je "+"of "-"kan bepalen. Inderdaad een 1-malige instelling wat mij betreft.

martijn.

ik heb vorig jaar ook dynaudio speakers , een 4 x100w verstreker onder de bijrijdersstoel en de sc-901 gemonteerd. De sc-901 heeft idd een eq. Hiermee kun je de speakers voor en achter appart afstellen. Mis iets meer bass op de achterspeakers of meer midden enz.. De dynaudio speakers zijn echt een superupgrade wat een verschil van geluidskwaliteit tov origineel. Met de 4x 100w blaas je jezelf  ook uit de auto.

Sbv

Citaat van: martijn. op 04-06-2010 21:57:54
ik heb vorig jaar ook dynaudio speakers , een 4 x100w verstreker onder de bijrijdersstoel en de sc-901 gemonteerd. De sc-901 heeft idd een eq. Hiermee kun je de speakers voor en achter appart afstellen. Mis iets meer bass op de achterspeakers of meer midden enz.. De dynaudio speakers zijn echt een superupgrade wat een verschil van geluidskwaliteit tov origineel. Met de 4x 100w blaas je jezelf  ook uit de auto.
Hoe heb je het met de aansluitingen gedaan van de versterker en waar heb je de versterker ? Past deze nog onder de stoel ?

@Tim,
Het was 4x50W http://vccs.volvocars.se/accessoriesLegacy/pdf/X70.pdf en dan pag 3.29

viking_in_shorts

Hier wat meer info mbt verstekers:

Cesar

Het is inderdaad 4x50W wat onder de bijrijdersstoel ligt.

martijn.

ik heb de originele spaeker kabel van de van de versterker weg gedaan en met een los bestelde connector zelf een verloop gemaakt. Heb wel een apparte voeding van de accu gemaakt. Versterker past net onder de bijrijders stoel. Ik heb wel die luchtbuis onder de stoel aangepast.

viking_in_shorts

Citaat van: Sbv op 04-06-2010 22:00:25
@Tim,
Het was 4x50W http://vccs.volvocars.se/accessoriesLegacy/pdf/X70.pdf en dan pag 3.29

Volgens mij kan je die dus inderdaad niet met de SC90x gebruiken - de SC90x zijn gebaseerd op het Alpine systeem wat weer niet compatibel is met de rest van de audio systemen.

Maar even iets heel anders: Waarom een SC90x + Dynaudio luidspreker + versterker?

Is het omdat je "origineel" wil? Want volgens mij kan je voor dat geld een best wel leuk after-market setje kopen :eusa_think: