Deurcontacten instapverlichting

Gestart door ief, 06-01-2007 10:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ief

Aan de bijrijderskant van mijn V70 classic gaat bij het openen van het portier de instapverlichting/binnenverlichting niet aan. Heel soms ook weer wel.
Nu heb ik via de zoekoptie iets kunnen vinden over een microswitch die in het deurslot zou zitten, want het traditionele pinnetje in de deurstijl bestaat schijnbaar niet. Iemand enig idee waar dit zit en hoe ik kan controleren of dit idd defect is?
De lampjes zijn allemaal ok, dus daar zit het probleem niet.

Ivo.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Ludo

de microswitch zit in het slot verwerkt.
zal moeilijk zijn om te controleren denk ik, slot is 1 vast geheel.  :-\

Citaat van: Ludo op 08-12-2006 22:25:26
De schakelaars voor de interieur– en instapverlichting en voor de portierlamp zijn microschakelaars met 2 standen, aangebracht in de centrale sloteenheden, die gestuurd worden door de stand van de slotschijf. De schakelaar bij de centrale sloteenheid van het voorportier bestaat uit dubbele microschakelaars. Wanneer het portier open is, zijn beide microschakelaars met de massa verbonden; de ene microschakelaar stuurt de verlichting van het interieur en de andere de instapverlichting en de portierlampen.

Roy V70R

Ik heb dit ook een keer gehad en heb het slot toen doorgespoten met WD40.
Nooit meer last van gehad. ;D

Probeer `t  eens zou ik zeggen.


Groeten Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

ief

Ik ga dat doorspuiten met WD40 eens proberen...bedankt voor de tip. :)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

thuur

Zorg dat je een nieuw lampje hebt en controleer of dat goed vast in het voetje zit. Klinkt als een los contact, begin aan de eenvoudige en goedkope kant :)


Gr 8)

Tranquilo850


IK heb last van hetzelfde probleem. Bij mij is het alleen links achter. Lampje al vervangen en ook al ingespoten met WD40.

Bij mij doet hij het trouwens permanent niet bij die deur, bij de anderen allemaal wel.

Zijn er nog meer simpele opties om dit te verhelpen?

wepster

hier de foto's van die micro switch en die is dus wel degelijk te vervangen kijk onder het witte kapje en zie de draadjes lopen op de 2e foto







dit witte kapje zit aan de andere kant met 2 lipjes vast op het ijzer die druk je in en het kapje komt los let wel op met het verwijderen dat de micro ook mee komt die zit namelijk aan het kapje vast

;D

dus ludo hij is wel te wisselen en het slot is niet een geheel alle andere delen zijn ook te wisselen  :eusa_silenced:

Ludo

Citaat van: wepster op 07-01-2007 17:03:26
dus ludo hij is wel te wisselen en het slot is niet een geheel alle andere delen zijn ook te wisselen  :eusa_silenced:

dit is van een 850 neem ik aan?.
;)

wepster

jep en die zit daar ook in een v70 heb hem er zelf uit gehaald (daar die van mij ook was overleden) ;)

Ludo

heb je de ouwe nog, en staat er een onderdeelnummer op?.

wepster

oude heb ik weg gegooid maar kan het onderdeel nummer wel voor je op zoeken dan demonteer ik die andere qwel die ik nog los heb liggen .
heb jij die nodig dan?of is die van jou ook stuk?

Ludo

ja linker achterdeur doet ook niets meer.

wepster

kom hem bij mij maar ophalen ik heb er nog 2 liggen kun je zo hebben .
heb namelijk mijn deuren vervangen en die zaten er nog in (waren kompleet met ramen en sluiting voor nog geen 30 euro per deur)

Ludo

okee is goed.  :D
zal even een pb'tje sturen.

MaxieS70

Voor de mensen die geen zin hebben om de hele deur open te halen de volgende tip:
Men neme een bus remmenreiniger en een bus WD40.
Men spuit de halve bus remmenreiniger (alleen WD40 loste het probleem niet op) in elke hoek van het slot en laat het vervolgens een tijdje drogen.
Vervolgens wat WD40 in elke hoek spuiten en met een beetje geluk is het probleem opgelost!

Inmiddels is het probleem al zo'n 8 maanden weg. De moeite waard om te proberen in ieder geval  ;D