Pipercross Luchtfilter

Gestart door rogier, 17-04-2003 18:57:30

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Ik zag op http://www.biesheuvel.nl/shop/PHP/navigatie.php?kopnr=56 een Pipercross luchtfilter staan. Ziet er uit als een geplofte airbag. Iemand wel eens gehoord van dit geval?

Krause

Nooit gezien :o maar he past die eerste ook op mijn motor ? daar staat 850 2.0 en ik heb een v70 2.0 zijn dat niet dezelfde motoren ?

rogier

Die past ook op jouw motor. Ik vindt het alleen zo'n raar ding, maar dat komt waarschijnlijk omdat de foto niet echt duidelijk is.

Johann

Het filter is een soort schuim, ze hebben er alleen een paar rare hoekjes in gemaakt.
Ik dacht dat Marc op Zandvoort ook met een Pipercross gereden heeft en ik heb er bij de club wel eens eerder een gezien alhoewel dat wel een ander model was.
Op zich wel leuk maar de standaard airbox heeft genoeg doorlaat.
In de US is er een die al drie keer de MAF sensor aan gort heeft gehad met een Pipercross filter....

rogier

Dus kortom, niet aan beginnen. Ik heb een tijdje met een K&N gereden maar daar hoor ik ook weer gekke verhalen over. Dus nu maar gewoon weer het standaard filter.

Johann

Of je er aan moet beginnen...
Het klinkt wel leuk en het staat ook leuk als je de motorkap open doet.
Het risico dat de MAF er aan kan gaan bestaat bij de meeste luchtfilter die meer "open" doorlaat hebben dan een papier filter.
De filters zoals K&N en Jamex hebben weer olie nodig om de deeltjes er uit te halen en deze olie kan zich weer op de meet film van de MAF afzetten.
In de meeste gevallen gaat 't wel goed, horror verhalen zijn er altijd.
Ik heb met de S60 met een Green filter en met een Jamex gereden en geen problemen gezien.
In de 850 zit nu een K&N paneel in de airbox en die doet 't ook goed.
Wel heb ik een paar dagen na installatie de MAF schoon gemaakt maar dat was meer bijgeloof.. ;)

Marcel_T-5

Mijn 850 rijdt al weer bijna 3 jaar perfect met een K&N filter. Ik heb het filter ongeveer 2 maanden geleden schoongemaakt en weer voorzien van een laagje filterolie. Dit alles precies volgens de gebruiksaanwijzing.
En tot op heden geen problemen.

groeten

Marcel Teiwes

rogier

Citaat van: Johann op 17-04-2003 19:49:10
Of je er aan moet beginnen...
Het klinkt wel leuk en het staat ook leuk als je de motorkap open doet.
Het risico dat de MAF er aan kan gaan bestaat bij de meeste luchtfilter die meer "open" doorlaat hebben dan een papier filter.
De filters zoals K&N en Jamex hebben weer olie nodig om de deeltjes er uit te halen en deze olie kan zich weer op de meet film van de MAF afzetten.
In de meeste gevallen gaat 't wel goed, horror verhalen zijn er altijd.
Ik heb met de S60 met een Green filter en met een Jamex gereden en geen problemen gezien.
In de 850 zit nu een K&N paneel in de airbox en die doet 't ook goed.
Wel heb ik een paar dagen na installatie de MAF schoon gemaakt maar dat was meer bijgeloof.. ;)
Moet je die Green filter en/of Jamex ook inspuiten met olie?

Johann

Greenfilter niet maar dat is een conus, airbox gaat er dan uit zoals bij die Pipercross

rogier

O? Is dat geen vervangingsfilter dan net als K&N? Waar sluit je die dan aan, je zit toch met de MAF sensor?