help : waterLekage in achterbak

Gestart door Robbb, 07-01-2007 18:50:22

Vorige topic - Volgende topic

Robbb

Ik heb sinds korte tijd hevige waterlekage in de achterbak van mijn V70. Het water loopt tussen de plastic bescherming ( waarin ook de speaker roosters zitten ) aan de achterstijlen zo in de auto. Ik heb gelukkig een plastic cover in de auto liggen maar deze staat in een hoekje ook redelijk vol water. Iemand een idee of is het gewoon maar zoeken naar lekke rubbers o.i.d. Alvast bedankt, Rob.

animalT5R

Lijkt me inderdaad dat het een lek rubber is.
Als het eens droog is,gooi eens een emmer water over het dak en trek daarna eens de klep open,kan je misschien zien waar het rubber [eventueel] lek is.

Succes
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Heb je een open dak?

Werkt de achterruitsproeier?

Gr ;)

Robbb

Nee ik heb geen open dak. De achterruitsproeier werkt wel.
De auto lekt net aan de ander kant, tussen de platic platen van de achterklep stijl.
Zit er misschien een afwatering slang oid die los is geschoten ?

-D©©©L-

Lekkage op de schroeven van de dakrails ?

thuur

Dan kijk eens goed of het rubber bij het achterklepschanier nog intact is en goed sluit.

Dakrails zitten niet geboord volgens mij ;)

Gr 8)

Robbb

Heb geen dakrails.
Zie inderdaad rubber bij achterklepschanier (zit er omheen volgens mij ).
Zal bij daglicht eens goed kijken en anders plastic aan stijl aan de binnenzijde eraf en kijken waar het binnen komt.

johan283

Citaat van: Robbb op 08-01-2007 10:53:26
Nee ik heb geen open dak. De achterruitsproeier werkt wel.
De auto lekt net aan de ander kant, tussen de platic platen van de achterklep stijl.
Zit er misschien een afwatering slang oid die los is geschoten ?

Gewoon testen met tuinslang of gieter, dan kijken of het water wegloopt via de afwaterings slangen. Misschien kun je ook gelijk zien waar het naar binnen loopt. Wat je ook kunt doen is als het regent met een zaklamp in de auto gaan zitten en proberen te kijken waar het lekt.....

Het kost wat moeite maar uiteindelijk zul je het lek wel vinden  ;D

Robbb

Ik denk dat ik een stuk verder ben dankzij het goede weer van vandaag :
Er zit een lange rubbere strip tussen het dak en de achterklep, ik had hier al naar gekeken maar deze was niet beschadigd echter hij zit wel los in beide hoeken.
Met wat Bison Kit gelijmd vandaag, laten drogen en eventueel met siliconen kit opvullen zou volgens mij het probleem moeten oplossen. Zal het nog even laten weten. Bedankt voor tips, gr, Rob.

Robbb

Na het lijmen van het rubber tussen de achterklep en het chassis vandaag dus de ultime test na al die regen : geen drup meer in de auto. Probleem opgelost. :eusa_clap: