BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Eric

Citaat van: Emiel op 30-03-2009 19:27:44
Wilwood wil je niet.

R remmen passen niet zomaar. Achter kan het met een goed bracket wel, voor moet je het fusee verlassen.
Klik


Jemig zeg... kreeg me toch die ebay link niet klein! :-)

Maarre... Jammer dat R klauwen niet passen..
En van Wilwood had ik hier idd nooit gehoord.. Is niet wat dus? Ze prijzen hem wel flink aan..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Emiel

Ja, alles waar naar z'n geld.

Die Wilwood set heeft een beetje vreemde klauw/schijf verhouding; het remblokoppeprvlak komt net voorbij de helft van de schijf. Je zit dan dus met een enorm vlak op de schijf waar ie niet remt. Dat ziet er dus bagger uit als ie er langer dan een week op zit.

Je zou het met een kleinere schijf en een ander bracket kunnen proberen.

Paar mensen op VS hebben die E-bay set aangeschaft en hebben spijt.

BaRRaCuDa

Ik heb Wilwood klauwen op mijn BMW 6 serie gebouwd, met zeer weinig aanpassingen en voor een zeer schappelijke prijs.
Ik heb de klauwen bij Biesheuvel besteld en ze hebben me 250 euro per stuk gekost type: forged billet superlite.
Dat is een zeer lichte aluminium remklauw met rvs remzuigers (geen stofhoesjes).
Het enige wat ik aan heb hoeven passen: de remleidingen, dikkere schijven, klauwen centreren, gaten is remklauw klein beetje opboren.
Ik ben er tevreden over, ik gebruik ze echter niet dagelijks en ik heb er dus ook weinig ervaring mee.

Wilwood is een heel mooi merk, want je kan eigenlijk alles zelf samenstellen. Zaak is wel dat je moet weten waar je mee bezig bent en alles goed opmeten en uitrekenen. Ik was eerst ook van plan voor mijn 850 iets samen te stellen, maar dat is prijstechnische niet zo veel beter dan gewoon een kan en klare big brake set kopen....
Als je die brackets ook weer moet gaan maken, niet echt handig.....

Maar, als je nu zegt van die 280mm schijven wil ik behouden maar dan met een verbeterde remklauw van Wilwood 4 zuigerig dan is dit waarschijnlijk zeer eenvoudig voor elkaar te krijgen! De Forged Billet Superlite heeft namelijk geen brackets nodig, ik heb ze nog niet gepast op mijn 850, maar ik weet vrijwel zeker dat dat gaat passen zonder problemen. Mijn BMW heeft ook 280mm schijven, maar nu dan van een 745 turbo want die zijn dikker. Ik vermoed wel dat je problemen krijgt met je velgen, de ET waarde is niet voldoende laag denk ik. Voordeel van de meeste BMW's is dat er lekker veel ruimte is voor grote remmen  ;D
Bij die 6 serie zitten standard ook 4 zuigerige klauwen, deze zijn echter van gietijzer en wegen gruwelijk veel. De klauw komt bij mij nog niet voorbij de hoed van de schijf  ;D

Bovendien is het zo dat je bij Wilwood ook je eigen schijven samen kan stellen en zo dus wel een goede remblok schijf combinatie kan krijgen. Bovendien staan alle maten erbij! Kijk maar eens op de site, erg leuk om eens rond te snuffelen.....
http://www.wilwood.com/






BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

850 T5 Freak

Citaat van: BenC70ES op 14-05-2009 20:59:13
Prachtige 6-serie!  :eusa_clap:  8)

die overigens te koop staat  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

sas

Mooi inderdaad die 6.

VRAAGJE: Ik hoor en lees dat alleen de 993 II klauwen toepasbaar zijn op een 850.
Nu kan ik een setje Brembo klauwen van een 911 Carrera 2 overnemen voor heel weinig. Deze zijn wat kleiner, ze zijn van type 1990.
Pas te krijgen?

Turbo-Geek

Ja, maar je zal dan toch weer aparte brackets moeten zien te regelen want de veel verkochte voor de 993 klauwen zullen niet gaan werken dan.
Alles is passend te maken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

sas

Ok de brackets zijn wel pas te maken idd.
Vraag me alleen af welke schijven ik dan kan monteren, niet de S60R, want de Carrera 2 klauwen zijn kleiner dan die van de 993 II zodat ze ieder geval wel in m'n Titans passen...
Iemand een idee welke schijven je dan moet hebben?

Overigens kan ik waarschijnlijk aan meerdere klauwen komen, waarbij wel rekening gehouden moet worden met een eventueel revisiesetje, maar dit kost weer niet veel. Het gaat om 4-pots klauwen. Prijs zal rond de 100€ per klauw liggen.

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 28-09-2009 10:55:33
Ja, maar je zal dan toch weer aparte brackets moeten zien te regelen want de veel verkochte voor de 993 klauwen zullen niet gaan werken dan.
Alles is passend te maken.

Probleem is de radius t.o.v. de ruimte die je hebt voor de bracket. Een 993TT klauw is normaal voor een 320 mm schijf. Om dit op een 850 te zetten is eigenlijk al aan de krappe kant. Met de R schijven, 330 mm, bleek dat de 993TT klauw nog net genoeg ruimte heeft voor de grotere radius. Het blok komt mooi in de midden van het remvlak uit en de klauw heeft dan aan de buitenkanten nog net een mm speling op de schijf.
Omdat de radius groter is moet de klauw iets verder naar buiten waardoor je ook een iets dikkere bracket kunt maken = meer vlees voor o.a. schroefdraad. De OEM Porsche bouten voor de montage van de klauw zijn fijnere draad dan de OEM Volvo bouten waar je de bracket of OEM klauw mee tegen de fusee vast zet. De Porsche bout is M10 en met de grotere bracket voor 330 schijven heb je tegen de 10 mm vlees wat eigenlijk al aan de magere kant is.

De kleinere Carrera klauwen kunnen geen 330 mm schijven huisvesten. Je zult dan naar een kleinere schijf moeten en dan kom je in de problemen met de dikte van de bracket.

sas

Bedankt Johan, ik zal er dan vanaf zien.
Zou graag een goede (geen circuit) upgrade hebben ipv m'n Brembo max icm EBC redstuff. Is het gewoon net niet.

V70geRwin

Citaat van: sas op 28-09-2009 12:20:06
Bedankt Johan, ik zal er dan vanaf zien.
Zou graag een goede (geen circuit) upgrade hebben ipv m'n Brembo max icm EBC redstuff. Is het gewoon net niet.

xyz heeft ook remmen met kleinere diameters die toch een goede upgrade zijn.
beperking zit met name in de volvo klauw.
http://www.xyz-racing.com/

sas

Citaat van: spekkie99 op 28-09-2009 13:18:19
Citaat van: sas op 28-09-2009 12:20:06
Bedankt Johan, ik zal er dan vanaf zien.
Zou graag een goede (geen circuit) upgrade hebben ipv m'n Brembo max icm EBC redstuff. Is het gewoon net niet.

xyz heeft ook remmen met kleinere diameters die toch een goede upgrade zijn.
beperking zit met name in de volvo klauw.
http://www.xyz-racing.com/

Yep, maar was zaterdag bij ET, en die passen niet in de Titan volgens Marc... En als ik op de site kijk van XYZ en dan de 330mm kies krijg ik de BKF-VL-006 (T-5R) of BKF-VL-007 (850 Turbo FWD), maar je krijgt hetzelfde typenummer als dat je de 303mm kiest... Snap ik het niet?



M a r c

Ik denk dat Spekkie de 303mm set bedoelt van XYZ....  moet eerlijk zeggen dat geen idee heb of die wél in een Titan past.  En 303mm is natuurlijk nog niet echt Big...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70geRwin

keek eigenlijk meer naar de 28? mm set. zelfs die lijkt me een goede upgrade.
maar past de 303 idd niet achter titans?

Misha

Citaat van: sas op 28-09-2009 12:20:06
Bedankt Johan, ik zal er dan vanaf zien.
Zou graag een goede (geen circuit) upgrade hebben ipv m'n Brembo max icm EBC redstuff. Is het gewoon net niet.

Probeer nu eerst eens de Mevius blokken voor en achter. Ik kan er echt heel vaak heel hard mee stilstaan, elke keer harder eigenlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het