BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

darius

Citaat van: Ludo op 16-04-2010 21:00:09
Citaat van: darius op 16-04-2010 19:00:39
Ik kan ook nergens op het web prijzen vinden van de originele wp pro rotors ? maar dat zal toch wel onder de 500 euro geregeld zijn zekers .. :eusa_whistle:

http://www.wpprobrakes.com/repParts.htm

idd ook gezien, zullen mss ook aftermarket rotors oppassen...
No show, only go.

Ludo

Een XC90 schijf past wel, maar het remoppervlak is groter dan 46mm.

darius

Citaat van: Ludo op 16-04-2010 21:14:41
Een XC90 schijf past wel, maar het remoppervlak is groter dan 46mm.

Zou dat niet pas te maken zijn ? Scheelt een zak vol geld  :-[
No show, only go.

Ludo

Alles is pas te maken.  :eusa_whistle:

UserID6342

Ik ben toen bezig geweest met die remset te vernieuwen van Peter op zijn CY T-5R en ben ook knap geschrokken wat die WP moet kosten (die heeft hij er ook rondom onder).  Ik zat op alleen een setje remschijven voor de vooras al op 700 euro en die zagen er net zo slecht  uit als die van jouw Darius.  Uiteindelijk heeft Peter ze ook ergens anders vandaan kunnen halen (ik dacht Engeland) voor een veel schappelijker bedrag als er hier in Nederland word gevraagd.

Het grootste probleem van die WPzooi is de afwijkende maat die word gebruikt van idd die 336, geen enkel BBK heeft dit.  Zelfs Marc van ET heeft ons nog perfect geholpen ermee om te kijken of we het anders / op een andere manier konden oplossen.  Wellicht heeft hij een ander merk gebruikt goed setje liggen voor je ?

Persoonlijk zou ik het in ieder geval er nooit meer onderschroeven.  Maar goed, wie ben ik natuurlijk...

V70geRwin

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 16-04-2010 21:44:17
Citaat van: Ludo op 16-04-2010 21:25:37
Alles is pas te maken.  :eusa_whistle:

http://www.850turbo.be/temp/PICT089.jpg

en waar kijken we hier naar  8)

Je moet niet alleen plaatjes kijken.
Ook de voorafgaande berichten lezen.  ;)  ;D

Turbo-Geek

Het is een plastic Cover ....  :eusa_shhh:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

nickk.

Citaat van: darius op 16-04-2010 19:00:39
De schijven die er nu op zitten hebben een remvlak van 46mm en een diameter van 336 mm de harten zijn 225 mm. Er is dus wel een verschilletje. Iemand ooit een set replacement rotors voor de wp set gekocht ? De dikte is 2 mm dikker maar dat is op te lossen lijkt me. Het gaat vooral om de positie van de gaten in de rotors die moeten kloppen met de harten . Optie is evt om XC 90 336 mm schijven te nemen mss....?

Ik kan ook nergens op het web prijzen vinden van de originele wp pro rotors ? maar dat zal toch wel onder de 500 euro geregeld zijn zekers .. :eusa_whistle:

Darius, mail die gasten in de UK even, die partsforvolvosonline. Vorig jaar januari vroeg ie 200 voor een set excl. belasting en verzending.

Sbv

Citaat van: Ludo op 16-04-2010 20:58:25
Citaat van: Sbv op 16-04-2010 18:55:00
Wat past er eigenlijk maximaal achter Comet velgen ?

De originele schijven.  ;D

Je krijgt er alles wel achter, maar spacers van +20mm vind ik echt geen optie.
zonder spacers etc.
En andere wielen zijn geen optie vandaar mijn vraag

M a r c

Hopelijk heb je die WP Pro set scherp gekocht.  Want anders ben je straks nog een hoop kopzorgen, tijd en geld verder voordat het klaar is.  En dan heb je nog steeds een gebruikte set terwijl er kant-en-klare (nieuwe) oplossingen zijn  ;)

En je moet wel incalculeren dat remschijven en andere vervangings/slijtdelen van een BBK natuurlijk niet hetzelfde geprijst zijn als standaard en OEM spul. Tuurlijk kun je de 2 delige schijven weer vervangen door een standaard schijf die qua maatvoering voldoet maar in mijn gevoel doe je dan weer afbreuk aan de BBK en het nut/effeciency ervan....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

darius

Citaat van: M a r c op 17-04-2010 10:22:33
Hopelijk heb je die WP Pro set scherp gekocht.  Want anders ben je straks nog een hoop kopzorgen, tijd en geld verder voordat het klaar is.  En dan heb je nog steeds een gebruikte set terwijl er kant-en-klare (nieuwe) oplossingen zijn  ;)

En je moet wel incalculeren dat remschijven en andere vervangings/slijtdelen van een BBK natuurlijk niet hetzelfde geprijst zijn als standaard en OEM spul. Tuurlijk kun je de 2 delige schijven weer vervangen door een standaard schijf die qua maatvoering voldoet maar in mijn gevoel doe je dan weer afbreuk aan de BBK en het nut/effeciency ervan....

De prijs was ok, ik ga dan maar die rotors in GB bestellen en dan zijn we weer fris voor 20.ooo km hoop ik  ;D
No show, only go.

Ludo

Tuurlijk kun je de 2 delige schijven weer vervangen door een standaard schijf die qua maatvoering voldoet maar in mijn gevoel doe je dan weer afbreuk aan de BBK en het nut/effeciency ervan....

Leg eens uit, wat is er minder effecient aan een standaard schijf ten opzichte van een 2 delige?.

Misha

Citaat van: Ludo op 17-04-2010 10:32:41
Tuurlijk kun je de 2 delige schijven weer vervangen door een standaard schijf die qua maatvoering voldoet maar in mijn gevoel doe je dan weer afbreuk aan de BBK en het nut/effeciency ervan....

Leg eens uit, wat is er minder effecient aan een standaard schijf ten opzichte van een 2 delige?.
Zal wel 50 gram verschil zitten tussen 2-delig en enkelvoudig.
Leuk voor formule-auto's en niet merkbaar voor ons.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

M a r c

Originele remschijven van de gemiddelde BBK zijn 32mm dik, dus over het algemeen 2 tot 4mm dikker dan een normale schijf. Gewichtsverschil zou wel eens meer dan 50 gram kunnen zijn. Enfin. Zolang Darius de set scherp heeft gekocht staat ie er nog goed voor.  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl