BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dave

Ik heb al eens een steek van 112 omgeboord naar 108. De gaten zijn naar het center van de schijf gewoon iets groter dan. (Ik kon er niet naast boren omdat daar andere pasgaten zaten.) Werkt zonder probleem omdat, zoals hierboven al vermeld, de schijf tussen wiel en naaf geklemd zit. Wel belangrijk om het juiste centergat te hebben. (Kleiner kan je groter maken.)

Thys

Heb je daarna de schijf nog opnieuw laten balanceren? Ik kan me voorstellen dat je de gaten nooit exact op de juiste plek krijgen.

V70geRwin

#362
Citaat van: thyzerrr op 21-04-2010 18:01:37
Heb je daarna de schijf nog opnieuw laten balanceren? Ik kan me voorstellen dat je de gaten nooit exact op de juiste plek krijgen.

Gaten zitten gelukkig dicht bij de as dus effect zal beperkt zijn.

Dave

Effect is idd verwaarloosbaar en ik kan het toch redelijk exact op de juiste plaats boren.

darius

Citaat van: Dave op 21-04-2010 18:29:14
Effect is idd verwaarloosbaar en ik kan het toch redelijk exact op de juiste plaats boren.

FF inspannen in de drieklauw en een klein streepie geven op de juiste afstand van het hart ?
No show, only go.

Wout309t

Ja, goede optie. Je kunt ook een malletje makken met Autocad en dat overnemen met een centerpons.
2011 V70 2.0T R-Design MT

darius

#366
De steek van de schijf "harten" is ok, het gaat om de twaalf gaten in de rotor waarmee deze op de schijf"harten" worden gezet. Volgens de verkoper van compdisk zijn die allemaal gelijk.  :eusa_think: Toch maar even meten.... acht inch
No show, only go.

haRtV70R

Over enige tijd hebben we een nieuw topic nodig: Nieuwe BBK schijven, wat past wel en niet..
[move][/move]

darius

Ik heb vandaag die mannen van air-ride opdracht gegeven om rotors pas te maken in hun "machine fabriekje". Weet nog niet wat dat gaat kosten ? Minder dan die wp rotors iig.
No show, only go.

Sbv

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25758.msg994603.html#msg994603

Wie heeft er ervaring mee en kan aantonen dat K-sport 6-pots werkt zonder spacers icm Comet velgen ?

AP past zonder spacers, maar K-Sport ?



Wibren

Alleen de 7,5 x 17 comets passen zonder spacers, de 7 x 17 comets heb je een spacer nodig ;)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Sbv

Citaat van: Wibren V70RAWD op 17-03-2011 08:29:54
Alleen de 7,5 x 17 comets passen zonder spacers, de 7 x 17 comets heb je een spacer nodig ;)
Heb je het over de K-Sport of de AP ?

Verburgh had het erover dat het oude type K-sport zou moeten passen, ik zou dat voor aanschaf eerst willen passen bij iemand of dat echt zo is. Helaas thuis 2 sets 7J Comets liggen (winter en zomer). Kan wel overstappen op Pegasus, maar dan komt er gelijk een set Porsche klauwen op.

Wibren

1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Sbv

Citaat van: Wibren V70RAWD op 17-03-2011 08:37:13
AP heb ik het over.
Grrrr ik dacht dat het net wel paste achter de 7J Comets daar het ook achter de Titans past. Beide zijn wat minder makkelijk dan Pegasus.

Dan wordt het niet sparen voor AP

maruska

als er iemand is die een set 6pot K-Sport onder zn auto heeft, graag even melden als persoon bereid is tot een "pas-middag"
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R