BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

c70

de schijven zijn 326 mm groot,maar de klauwen zijn tamelijk breed

Eric

#436
Af en toe staan er setjes 2e hands AP remmen te koop. En aangezien mijn voorschijven aan vervanging toe zijn komen er toch wat vragen naar boven.
Passen de 325mm AP sets achter 7J Comet velgen 17inch?
Wat kosten nieuwe AP schijven als bij deze versleten zijn?
Idem voor de blokken?
Hebben we adressen waar de prijzen voor de 2delige schijven mee vallen?
Past er wellicht een bepaald type vaste schijf icm deze klauwen?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

mehn

Citaat van: Eric op 18-07-2011 14:49:32
Passen de 325mm AP sets achter 7J Comet velgen 17inch?

Bij 7,5J zeker wel, kijk maar hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20622.msg1005086.html#msg1005086 bij forumlid "saffron"

Je bent de eerste met 7J combinatie ;D

Achter 7J Titans past het wel, dus er is hoop.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

R o b

Je mag ze komen passen over de mijne.....pb maar.

Turbo-Geek

Let goed op mbt maatvoeringen en vervangings materiaal.
AP schijven zijn schreeuwend duur en soms hebben ze net een iets afwijkende maat waardoor een vergelijkbare schijf van een ander merk een gok wordt mbt pasvorm.

Zoek iets in een hele populaire maar zodat je vervangings schijven altijd beschikbaar zijn en er keuze is, lees de prijs gunstig.
Daar waar je weinig 'smaken' mbt vervanging materiaal kan je weleens voor dure verassingen komen te staan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

innocenti

Citaat van: Eric op 18-07-2011 14:49:32
Passen de 325mm AP sets achter 7J Comet velgen 17inch?
Volgens mij heeft SBV ze recentelijk gepast op 7j Comets met negatief resultaat. Spaken van Comets komen verder naar binnen tov Titans.

innocenti

Citaat van: Sbv op 21-03-2011 19:01:11
Zo net terug van Tom850 en we hebben gepast. Helaas 7J Comets passen net niet. Vermoedelijk met een 5 of 10 mm spacer wel.

Ja nu weet eigenwijs het zelf ook dat het niet past

Helaas, geen AP .
Bewijs

Sbv

Past net niet achter 7J Comets. Klauw zit net klem tegen de spaken van de velg.
Ik heb er niet mee gereden, maar zo gepast en helaas

Eric

Citaat van: Sbv op 18-07-2011 18:33:27
Past net niet achter 7J Comets. Klauw zit net klem tegen de spaken van de velg.
Ik heb er niet mee gereden, maar zo gepast en helaas

Ok, dus enige optie is dan een spacer van 3mm of zo. Heeft dit gevolgen voor uitlijning of wegligging? Andere velgen is geen optie.
En zijn er nou vaste schijven die passen icm met de AP klauwen? Of tips waar de AP schijven gunsiger te koop zijn?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

innocenti

Citaat van: Eric op 19-07-2011 10:27:05
Citaat van: Sbv op 18-07-2011 18:33:27
Past net niet achter 7J Comets. Klauw zit net klem tegen de spaken van de velg.
Ik heb er niet mee gereden, maar zo gepast en helaas

Ok, dus enige optie is dan een spacer van 3mm of zo. Heeft dit gevolgen voor uitlijning of wegligging? Andere velgen is geen optie.
En zijn er nou vaste schijven die passen icm met de AP klauwen? Of tips waar de AP schijven gunsiger te koop zijn?
Spacers hebben geen gevolgen voor de uitlijning. Wegligging is moeilijk, zou kunnen natuurlijk omdat het wiel verder naar buiten komt. Ik ben zelf van 7j brede velgen overgestapt naar 8j (25,4mm breder) en heb geen negatieve gevolgen ervaren. Of je met spacers op je voorwiel wil rijden is een eigen keuze. Er bestaat een lichte kans op onbalans in het wiel. Als je spacers aanschaft adviseer ik wel ET spacers. Deze zijn het meest nauwkeurig te monteren waardoor kans van onbalans stukken minder is dat met universele spacers.

Als je dikkere spacers nodig hebt dan 5mm moet je ook overstappen op langere wielbouten.

Ik heb in mijn zoektocht geen alternatieve schijven gevonden. Nadeel van de AP schijven is dat de schijf verder over de naaf heen valt. Hard schijf heeft een maat van 60mm tov 50,8 voor orginele Volvo schijven. Waarschijnlijk is dat de truc waarop AP schijven met klauwen in Titans passen.

Sbv

Citaat van: Eric op 19-07-2011 10:27:05
Citaat van: Sbv op 18-07-2011 18:33:27
Past net niet achter 7J Comets. Klauw zit net klem tegen de spaken van de velg.
Ik heb er niet mee gereden, maar zo gepast en helaas

Ok, dus enige optie is dan een spacer van 3mm of zo. Heeft dit gevolgen voor uitlijning of wegligging? Andere velgen is geen optie.
En zijn er nou vaste schijven die passen icm met de AP klauwen? Of tips waar de AP schijven gunsiger te koop zijn?
Eric,

Ik denk dat je er niet komt met 3 mm spacers, dan is het wel heel erg krap.
Ik was zelf van plan om dan maar 2 sets Pegasus te kopen en dan zou het geen AP meer worden, maar een Porsche set. Gelukkig liep ik bij toeval aan tegen een originele Volvo high performance set. Niet zo goed als een Porsche/AP set, maar een stuk beter dan de standaard 302 die op de S70 zaten.
Er zijn overigens ook 7,5J Comets, deze zijn enkel in het zilver verkocht, dat zou net wel moeten passen

R o b

5 mm spacertje is nog niet zo'n ramp. Koop bijv. bij Heutz (of een andere automaterialenhandel) de spacers, en probeer het weer uit.

Eric

Maar kosten die schijven nu echt zo'n 400 euro per stuk?? Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand daar wel een goed adresje voor heeft.
Dat het allemaal duurder is dan standaard is logisch maar het wel leuk blijven.
En andere wielen is eigenlijk ook geen optie omdat ik een nieuwe set Comets heb gekocht wegens te veel stoeprand liefde van de vorige eigenaar.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Powerpete


"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

V70geRwin

Citaat van: Powerpete op 04-01-2012 13:08:10
iemand ervaring met de 318 mm tarox ? en wel of ze achter de volans kunnen passen ?

http://www.stroevemotorsport.nl/Tarox-Big_brake_kits/166021/KMVO0104_-_B32-6--Volvo-850-Tarox-Big_brake_kits/

en anders de 300mm kit nemen.
de grootste beperking van onze remmen is de klauw en die gaat juist van 1 zuiger naar 6.

zoek anders op het net of ze mallen hebben van de set, dan kun je zelf passen.