BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Citaat van: Johann op 24-04-2007 23:34:46
Let wel op mocht je na willen draaien dat de boutgaten wel genoeg vlees houden. Vaak zijn ze qua diepte tot het smallere deel van het gat afgestemd op de ET.

Ik heb van het smalste conische deel van het boutgat in de velg tot het "aanlegvlak" 10mm, volgens verschillende moet ik hier minimaal 5mm van overlaten om alles betrouwbaar en veilig te houden.

Ik denk dat mijn OZ en jouw Rial's ongeveer vergelijkbaar zijn dan qua ET waarde (beide 7.5J). Ik heb ~5mm spacer in de AP hub dus ET 30, jij hebt met de spacer ET33.

Heb jij met die huidige setup geen last van aanlopen? Ik heb totaal geen rand meer aan de binnekant van mijn spatbord, maar zelfs dat is niet genoeg :( Het loopt voornamelijk aan als er oneffenheden in een bocht liggen. Met 120 door een vlakke bocht is geen probleem. 

If it's not blown, it sucks...

Johann

Vol insturen loopt wel iets aan, verder valt 't mee. randen zijn al weg..  ;)

Eugene

Citaat van: Johann op 24-04-2007 23:43:02
Vol insturen loopt wel iets aan, verder valt 't mee. randen zijn al weg..  ;)

Aanlopen opzich boeit me ook niet zo, maar is het wel gewoon veilig. Niet dat ik dalijk wat van de band af schuur of snij op de NS. Neem aan dat het erste wat kan gebeuren is dat de spatborden iets vervormen?

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Overigens liggen er nu op de OZ 225 40 18 banden. Zou 225 35 18 veel verschil maken qua aanlopen ?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Op de ring krijg je geen last van vervorming, dit is eerder bij scherp insturen op een verhoging en dan ook nog vaak alleen achteruit.

Achter heb ik het sparbord bij de SDII wel verbogen op de ring met de 10 mm spacers maar dat zijn 40 serie banden.

Johann


Eugene

Citaat van: Johann op 24-04-2007 23:48:53
Op de ring krijg je geen last van vervorming, dit is eerder bij scherp insturen op een verhoging en dan ook nog vaak alleen achteruit.

Achter heb ik het sparbord bij de SDII wel verbogen op de ring met de 10 mm spacers maar dat zijn 40 serie banden.

Dus het zou al voldoende kunnen zijn als ik 5mm van de AP hubs af haal en 225 35 erop leg...

Er is weer hoop 8)

If it's not blown, it sucks...

Johann

Ik zou altijd eerst de hub doen wil je de OZ's er op houden. Moet ongeveer 8 mm blijven zitten.
Voor de andere wielen zou je dan een dikkere spacer moeten gebruiken.

Eugene

Citaat van: Johann op 24-04-2007 23:58:14
Ik zou altijd eerst de hub doen wil je de OZ's er op houden. Moet ongeveer 8 mm blijven zitten.
Voor de andere wielen zou je dan een dikkere spacer moeten gebruiken.

het dunste deel van de AP hub is 7mm (waar de schijven eraan zitten). Dus ik neem aan dat dat ook de minimale dikte is. Dan zou er 3mm af kunnen. 5mm spacers gebruiken voor de Titans.

Camber is bij mij nu ~-1.0, maar verder wil die niet, of ik moet de gaten in de koni's wijder maken zodat -1.5 mogelijk is?

If it's not blown, it sucks...


Johann

Citaat van: Eugene op 25-04-2007 00:11:06het dunste deel van de AP hub is 7mm (waar de schijven eraan zitten).

Daar zit alleen de schijf aan. Je moet kijken naar de dikte van het hart, het deel welke op de naaf komt. Hier zit de spacer ingebakken en deze zal waarschijnlijk iets van 12 mm zijn schat ik. Je zou dan dus van de kant waar de velg tegenaan komt iets af kunnen draaien.

Eugene

Citaat van: Johann op 25-04-2007 13:03:18
Citaat van: Eugene op 25-04-2007 00:11:06het dunste deel van de AP hub is 7mm (waar de schijven eraan zitten).

Daar zit alleen de schijf aan. Je moet kijken naar de dikte van het hart, het deel welke op de naaf komt. Hier zit de spacer ingebakken en deze zal waarschijnlijk iets van 12 mm zijn schat ik. Je zou dan dus van de kant waar de velg tegenaan komt iets af kunnen draaien.

Het dikste deel, waar de velg tegen komt, is maar 10mm. Wanneer er dus 8mm moet overblijven, kan er maar 2mm vanaf. Er zou dus eigenlijk maar een 2-3mm spacertje inzitten.

Dit gaat natuurlijk niet veel verschil maken. :-\ 

If it's not blown, it sucks...

Johann


Eugene

Citaat van: Johann op 25-04-2007 13:11:18
Nee das niet veul.. :eusa_wall:

Probleem met het afdraaien van de velgen is dat iedereen zegt dat ze aan de buitenkant worden ingespannen. Dat wil dus zeggen dat wanneer de velg ook maar iets krom is, dat het aanlegvlak niet recht wordt afgedraaid. als je moet gaan laten richten, dan afdraaien, dan spuiten enz.. kan ik net zo goed een set nieuwe bestellen denk ik...

If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: Eugene op 09-01-2007 09:10:40
Mov'it beweert dat hun schijven 100.000km mee kunnen dus geen punt om zorgen over te maken.


Hmmm om de twee jaar honderden euro's kwijt aan een set remschijven..? lijkt me niet echt prettig. Ik denk dat de porsche 993 de meest economische variant is van de verschillende opties....wetende dat de schijven voor de S60R 120 EUR per stuk kosten...ik verwacht dat MOVE-it duurder is.....120 EUR per stuk is nog te overzien