Aspirant 850 rijder

Gestart door Thunderace, 10-01-2007 09:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thunderace

Details....

Nou, OK...

- 165-er voorband, dan stuurt opa strakker
- K&N
- Factory Pro carburatieset
- Uitlaat geflowed
- Voltitanium dempersysteem 'ROVAL' (van rond naar ovaal)
  Is er maar 1 van, door vliegtuigingenieur onder werktijd geengineerd en gemaakt.
  (hoogst illegaal, maakt een hoop kabaal...)
- Snelheidsgerelateerd smeersysteem. (en niet op vacuum of tijd)
- Carburatie en EXUP getuned door Frank Mos te Enkhuizen. (Die is echt goed.....en betrouwbaar)
- klitteband op zadel en motorboek tegen het afwapperen tijdens acceleratie. (op papier van 1-100kmh in 2,6sec)

Snellebaksteen

He, die klitteband optie heb ik ook!

Leuk hoor, ouderwetse snelle dinosaurus!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Thunderace

Is dan wel een dino, maar bij de stoplichten ben ik nog altijd één van de vlotste.
Het grote voordeel van iets meer gewicht, een 5-bakkie (dus lange versnellingen) en emmers met koppel. (115Nm op het rubber gemeten)

Moet je de blikken zien van de 'snelle moderne jongetjes' met hun superlichte injectiefietsjes.....

Tsja, opa brult nog een aardig toontje mee als de Exup opengaat.

Het leven wordt pas echt leuk boven de 7500rpm :police:

Thunderace

Heb trouwens de extra foto's binnengekregen van de 850 estate....

Nou, da's ook wat..
- interieur zeer netjes, niets op aan te merken.
- slingers om de ramen open te draaien. (bestaat dat nog..)
- bagage-afdekrol ontbreekt
- Geen duidelijkheid over de aanwezigheid van airbag(s)

Worden de 850-ers uit 1994 standaard met de plofzakken geleverd??

Als dit er allemaal niet op zit blijkt goedkoop (helaas) weer duurkoop te zijn.
Heb er zelf niet echt een fijn gevoel meer bij.....


Heeft iemand trouwens ervaring met volvohandelaar van der Horst??
Adverteert nl erg veel met gaswagens, alleen prijs continu op aanvraag.

Is dit een Do of een Don't........

Snellebaksteen

Citaat van: Thunderace op 11-01-2007 08:29:13
Is dan wel een dino, maar bij de stoplichten ben ik nog altijd één van de vlotste.
Het grote voordeel van iets meer gewicht, een 5-bakkie (dus lange versnellingen) en emmers met koppel. (115Nm op het rubber gemeten)

Moet je de blikken zien van de 'snelle moderne jongetjes' met hun superlichte injectiefietsjes.....

Tsja, opa brult nog een aardig toontje mee als de Exup opengaat.

Het leven wordt pas echt leuk boven de 7500rpm :police:

Ik ken het gevoel, ik heb een oude GSX1100 luchtgekoeld uit 1983 met een WISECO bigbore kitje, geflowde kop, vergrote kleppen, hete nokkenassen, andere carbs en verder nog een hoop andere dingetjes.

Sneller dan een R6, en een R1 met een slechte coureur blijf ik ook nog wel voor. ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Thunderace

Lekker toch.....

En tegenwoordig zie je steeds strakkere motoren met steeds slechtere coureurs..
Moet dus over het algemeen geen probleem zijn..

Alleen na mijn tuning mag ik Circuit Zandvoort niet meer op.....geluidsnormen

Kinderachtig

Gaat niet meer over de 850........is dit erg erg???

FGG

Citaat van: Thunderace op 11-01-2007 08:34:47
Heb trouwens de extra foto's binnengekregen van de 850 estate....

Nou, da's ook wat..
- interieur zeer netjes, niets op aan te merken.
- slingers om de ramen open te draaien. (bestaat dat nog..)
- bagage-afdekrol ontbreekt
- Geen duidelijkheid over de aanwezigheid van airbag(s)

- mooi
- bij mij is voor elektrisch en achter slingeren (GLT)
- afdekrol was een (dure) optie
- mmmmm....

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Thunderace

Zijn de 850-ers estate uit 1994 voorzien van de plofzakken??
Of is dit ook een optie??
Krijg de verkoper niet te pakken.

GeertG

Citaat van: FGG op 11-01-2007 09:22:43
Citaat van: Thunderace op 11-01-2007 08:34:47
Heb trouwens de extra foto's binnengekregen van de 850 estate....

Nou, da's ook wat..
- interieur zeer netjes, niets op aan te merken.
- slingers om de ramen open te draaien. (bestaat dat nog..)
- bagage-afdekrol ontbreekt
- Geen duidelijkheid over de aanwezigheid van airbag(s)

- mooi
- bij mij is voor elektrisch en achter slingeren (GLT)
- afdekrol was een (dure) optie
- mmmmm....

- inderdaad meevaller
- bij mij ook voor elektrisch en achter slingeren maar geen GLT (zelf ook een 2.5i 10V maar dan uit '95 en later gastank erin laten leggen; gewoon, dus geen LPi)
- schijnt zelfs beter te zijn zonder afdekhoes ivm inbraakgevaar  ;D
- ik heb ze, maar weet niet of dat standaard is/was

Laat airco inderdaad even controleren (of de pomp goed functioneert). Bijvullen heb ik voor een paar tientjes kunnen doen, maar de pomp is een aardige hoofdprijs (kwestie van zoekfunctie hier gebruiken).

Ik vind het persoonlijk weinig geld mits geen vreemde mankementen.
Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

KUKO (Rob)

Van der Horst is een aardige vent en durft te vragen, maar hij heeft regelmatig hele mooie wagens staan.

)()()sT

Volgens mij had de 850 altijd een plofzak in het stuur en is de bijrijderszak een optie (de zilvere '93-er GLT heeft idd. alleen een stuurairbag).

Electrische ramen weet ik ff niet precies; de zilvere heeft alleen voor elec. en achter slingers, de zwarte rondom electrisch (ook GLT, maar '97-er en een buitenlander; wij hadden toen in NL geen GLT aanduidingen meer).
Ik kan me herinneren een jaar of 10 geleden eens in de file achter een 850 gestaan te hebben. Wat mij toen verbaasde was de raamslinger in het voorportier.

Afdekrol kun je altijd nog aanschaffen ;)

Ben benieuwd!

Domaso

Citaat van: )()()sT op 11-01-2007 10:03:00
Volgens mij had de 850 altijd een plofzak in het stuur en is de bijrijderszak een optie (de zilvere '93-er GLT heeft idd. alleen een stuurairbag).

Electrische ramen weet ik ff niet precies; de zilvere heeft alleen voor elec. en achter slingers, de zwarte rondom electrisch (ook GLT, maar '97-er en een buitenlander; wij hadden toen in NL geen GLT aanduidingen meer).
Ik kan me herinneren een jaar of 10 geleden eens in de file achter een 850 gestaan te hebben. Wat mij toen verbaasde was de raamslinger in het voorportier.

Afdekrol kun je altijd nog aanschaffen ;)

Ben benieuwd!


Ik heb zelfs geen stuurplofzak. Glt '92
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Citaat van: Thunderace op 11-01-2007 08:34:47
Heb trouwens de extra foto's binnengekregen van de 850 estate....

Oh ja, daar ging het over idd :D

Citeer
Nou, da's ook wat..
- interieur zeer netjes, niets op aan te merken.
- slingers om de ramen open te draaien. (bestaat dat nog..)
- bagage-afdekrol ontbreekt
- Geen duidelijkheid over de aanwezigheid van airbag(s)

Worden de 850-ers uit 1994 standaard met de plofzakken geleverd??

Als dit er allemaal niet op zit blijkt goedkoop (helaas) weer duurkoop te zijn.
Heb er zelf niet echt een fijn gevoel meer bij.....


Heeft iemand trouwens ervaring met volvohandelaar van der Horst??
Adverteert nl erg veel met gaswagens, alleen prijs continu op aanvraag.

Is dit een Do of een Don't........

Wat maken opties nu uit voor de staat van de auto en of ie betrouwbaar is?

- mooi
- was niet standaard, is meestal gemakkelijk elektrisch te maken
- die waren/zijn idd heel duur dus het is vrij normaal dat het niet er in zit
- nee was niet standaard


Gr ;)

Thunderace

<<<<<<<UPDATE>>>>>>>

Op het stuur staat SRS, da's toch de airbag??
CV op AB incl alarm
Indien aircopomp volledig kapot voor mij een 175,- gerepareerd incl vullen
Indien alleen bijvullen geen meerprijs.

De 850 is vandaag voor APK geweest, alleen fuseehoesjes vervangen.
Verder geen opmerkingen.

Lijkt toch wel OK..
Ga waarschijnlijk dit weekend kijken.
Even ervaren hoe een roffel roffelt.....


GeertG

Citaat van: Thunderace op 11-01-2007 15:12:05

Ga waarschijnlijk dit weekend kijken.
Even ervaren hoe een roffel roffelt.....



Dan ben je dus verkocht !!!
Proficiat alvast met je aanwinst  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)