achteruitrijverlichting automaat

Gestart door Kees.R.S, 10-01-2007 17:30:57

Vorige topic - Volgende topic

Kees.R.S

Aardig stukje teruggebladerd nu maar nieuw onderwerp gestart. Van mijn 855 aut. uit '94 doen (plotsklaps) beide achteruitrijlampen het niet meer. Ik krijg geen spanning achter (stroom). Kan iemand mij vertellen of de schakelaar bij een automaat bij de regeleenheid is geïntergreerd? In het el.schema staat deze bij de keuzehandel aut. Wie het weet mag het zeggen.

groet,

Kees

@®-

Volgens mij zit die bij de PNP schakelaar onder de accu op de versnelling bak

mehn

Sterker nog, de PNP switch régelt dat, er zit geen speciale schakelaar voor de achteruitrijlichten.

Mijn gratis advies: een keer of 20 de automaatpook heen en weer met de motor uit of de voet op de rem ;)
Als dat niet helpt moet de PNP switch misschien een héél klein beetje versteld worden. Brengt dat ook niet de oplossing dan de PNP switch vervangen.

Heb je trouwens ook wel eens een knipperend pijltje op het dashboard?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Loran

Je sprak zelf al over een el. schema. In onderstaand schema (je zal wel dezelfde hebben) zie je in de rode cirkel bij de keuzehendel staan 'on transaxle'. Mag ik als vrije vertaling zeggen dat dit de versnellingsbak inhoudt? Of is dit onjuist. Ik kan nl. geen vertaling vinden van de transaxle?
ff klikken voor groot formaat
Wat heb ik allemaal tot nog toe zelfstandig gerepareerd aan mijn 850 2.5i GLT Sedan '93: - 318.000 km 850: - stoelverwarmingen - enkele lampjes -
Wat moet er nog gebeuren: - asbak - bumper - schakelaartjes - dashboardverlichting - koplampsproeiers -

elianmars

PNP switch vervangen. Dan branden de achteruitrijlampen weer vrolijk.

Kees.R.S

Hartelijk dank voor de reakties, er gaat weer een wereld voor me open. Het schema van mij komt uit een "vraagbaak", dit schema maakt het extra duidelijk. De andere reakties maken het verhaal kompleet: sleutelen! Gaat ongetwijfeld lukken.

groet, Kees