ECU voor de gek houden???

Gestart door groen1978, 10-01-2007 18:51:26

Vorige topic - Volgende topic

groen1978

Hallo allemaal,

Als ik rond de 60 km/h rij en dan flink gas geeft zonder dat de automaat terug schakelt gaat hij er eerst flink van door maar na 2 seconde daalt de turbo druk en wordt de trekkracht minder.
Uiteraard zou ik willen dat de trekkracht blijft zoals de eerste 2 seconden
Nu heb ik gelezen dat de ECU de turbo druk terug regelt als deze te hoog wordt (mijn turbo meter gaat eerst naar 60% en daarna zakt deze terug naar 50% van het witte vlak)

En mijn vraag is of je deze ECU niet voor de gek kunt houden dat hij de turbo druk niet zo ver terug regeld.

Mijn gedachten;

De ECU zal door een bepaald signaal de turbo druk in de gaten houden, en als de waarden van dat signaal te hoog (of te laag?) wordt zal hij de waste gate openen.
Zou je dat signaal niet kunnen aanpassen door een weerstand er tussen te plaatsen of iets dergelijks??

Ja of ik moet er helemaal naast zitten   :eusa_think:
gas is alles

thuur

Of je rijdt naar een chiptuner ;)

Je kunt het wastegate armpje wel strakker gaan zetten, maar dat lijkt me niet verstandig zonder kennis van zaken.

Gr 8)

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Tja dan moet je hem gewoon laten chippen......

groen1978

Citaat van: Jeroentjuh op 10-01-2007 19:12:40

Dat is inderdaad wel het gemakkelijkste, maar dat vindt ik nu ook weer niet nodig.

Als die turbodruk maar op +/- 0.6 bar blijft staan ben ik tevreden (voorlopig waarschijnlijk).
gas is alles

JCviggen

~0.6 bar zou ie sowieso moeten doen als alles goed is
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: groen1978 op 10-01-2007 19:20:00
Citaat van: Jeroentjuh op 10-01-2007 19:12:40

Dat is inderdaad wel het gemakkelijkste, maar dat vindt ik nu ook weer niet nodig.

Als die turbodruk maar op +/- 0.6 bar blijft staan ben ik tevreden (voorlopig waarschijnlijk).

Klinkt toch alsof er iets niet helemaal recht zit. Zoals JC al zegt moet de turbodruk gewoon gelijk blijven. Slangetje lek?

Maar ik denk dat chippen de enige mogelijkheid is. Gevoelsmatig lijkt het namelijk steeds langzamer te gaan als je hard doortrekt, zelfs als het metertje hetzelfde aan blijft geven. Jouw gevoel kan alleen tevreden worden gehouden met een chipkuurtje ;)
De Tussenpaus