Hoezo snel ???

Gestart door Flipjes 850 R, 11-01-2007 13:40:16

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Gisteravond ben ik, na veel gepraat over auto's, even een stukje gaan rijden met mijn 850 R aut. Ik was samen met een goede vriend die na veel wikken en wegen een astra-tje gekocht heeft :(... ( I rest my case...)
Maar goed hij had van de week een proefritje gemaakt in een s40. Hij vond het een geweldig snelle bak, en vooral die turbo... Ik natuurlijk trots vertellen over mijn nieuwste aanwinst, waarna hij me verbijsterd aankeek. ' Een station van 10 jaar out?!? ' Ik heb dus hem toch maar meegenomen voor een ritje. Eerst warm gereden en de weg op flitsers gechekt. Daarna terug. Eerst rustig 40 km/h en toen vol gas tot de 200 km/h. Hij wist niet hoe snel íe toch maar z'n gordel om moest doen.
Mijn 850: ongeveer 8000,- euro
De angstige blik in z'n ogen : Onbetaalbaar......... :) :) :)
855 R Automaat Dark Olive Pearl

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

ronaldje

geweldig zoiets heb ik ook eens gehad
:eusa_dance:
850 t-5 1995  340gl 1988   360glt 1987
  214.000km      85.000km     168.000km

Flipjes 850 R

Ben vandaag langs garage geweest. Ze denken aan de draadarmrubbers.
zie           http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17514.0                   
Meteen een afspraak gemaakt, want van dat bijgeluid wordt ik knetter gek !!
M'n vriendin krijgt het al benouwd, wat ik nou weer heb. (zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17410.0  )
Op de brug kwamen we erachter dat er een "fram"oliefilter opzit. Niet de alleer beste zo heb ik hier gelezen. Omdat ik ook niet weet wat voor een olie er eigenlijk in zit, gaan ze dit ook maar meteen vervangen. Dit allemaal icm de andere punten van een grote beurt. Ja ach ze zijn dan toch al bezig, en ik wil nog erg lang van m'n roffel kunnen genieten. Ik heb er wel boekjes / rekeningen bij maar ja...ik ga niets gokken.
De enige twee dingen op m'n verlanglijstje zijn dan nog: een nieuw pompje voor de achterruitensproeier, en het flushen van de automaat. Wel zo snel mogelijk, maar er moet ook gespaard worden.

Tamarzilla

Vandaag een soortgelijke ervaring.

Sprintje tegen A4 3.0 quatro.
Ik was niet veel sneller, maar wel sneller
T5, rica getuned

Ludo

Citaat van: Tamarzilla op 17-02-2007 23:26:01
Vandaag een soortgelijke ervaring.

Sprintje tegen A4 3.0 quatro.
Ik was niet veel sneller, maar wel sneller

dan had jij meer geluk.
vanmiddag ging ik tot 240 gelijk op met een S4.
kwam er niet voorbij maar kreeg wel een dikke duim omhoog. ;D

Ricardo

;D ;D Zal die graag hebben gezien met zijn dure Audi.  ;D

Tamarzilla

Mijn ( onze ) roffel Rica getuned.

Dus iets meer PK's ( weet nog steeds niet hoeveel precies ), voelt nog steeds erg lekker.

Ietsje sneller als mijn LEON TDI (ABT getuned ) ::)
T5, rica getuned

Flipjes 850 R

Heb m'n autotje weer terug. Hij / zij (??) heeft een flinke beurt gehad, nieuwe originele schokbrekers voor + die kommen die er boven zitten ( ben de exacte naam kwijt). En ik ben van de rammeltjes af!! De bekleding van de achterklep zit nu echt vast, en er zat speling in de vergrendeling van de bank. Ook opgelost. Wat een genot weer zo. Zeker omdat ik net buiten Naarden_vesting woon , en ik dus zeer regelmatig daar doorheen moet rijden. En de bestrating is daar natuurlijk erg ouderwets....

Jeff

Klinkt heerlijk dit allemaal ;D Echt geweldig  8)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

matRRR

oeps, bijna verkeerde post geplaatst...
Inderdaad is het genieten achter het stuurtje van onze roffel.
Stoelen zijn ook ECHT comfortabel in de leder/alcantara stelling van de R.
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Ludo

Citaat van: Flipjes 850 R op 10-03-2007 00:03:51
nieuwe originele schokbrekers voor + die kommen die er boven zitten ( ben de exacte naam kwijt).

veerzitting.  ;)