Drukverlies, wat is dit ??

Gestart door SvenB, 11-01-2007 20:39:53

Vorige topic - Volgende topic

SvenB

Beste Forumlmers,

Mijn S70 T5 heeft een last van drukverlies, ik denk dat er ergens toch een scheur in een buis of vacuum slang zit ofzo. Zaterdag ga ik alle vacuumslangen eerst vervangen. Vanmiddag had ik al even gekeken waar alle slangen liepen en toen kwam ik een, denk ik, klep tegen die ik niet ken. Het gaat om een klein rond apparaatje wat onder de luchtaanzuigbuis zit bij de intercooler. Aan de ene kant gaat er een vacuumslang in en aan de andere kant er weer uit welke dan langs de ventilator naar beneden loopt en er zit een stekkertje in.

Kan iemand mij vertellen wat dit is en wat de werking hiervan is. Is dit een onderdeel dat snel kapot gaat en kan dit eventueel drukverlies veroorzaken ??

Omdat ik mijn auto over een paar maanden wil laten chippen wil ik dat alles vantevoren perfect is. Goedkope dingen vervang ik liever gewoon, dan weet ik zeker dat het goed is. Ik heb alvast een nieuwe solenoid klep gekocht, deze ga ik zaterdag ook gelijk vervangen.

vrgr, Sven.

Ludo

heb je een foto van dat 'apparaatje'?.
volgens mij bedoel je de stationair regelaar.

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 11-01-2007 20:53:50
heb je een foto van dat 'apparaatje'?.
volgens mij bedoel je de stationair regelaar.

Ik denk het benzinetankdampklepje  ;D

Ludo

SvenB

Heb zo geen foto, was vanmiddag al donker. Aan de ene kant zit een kort (7cm) vacuumslangetje die in een T stukje gaat. Vanaf dat T stukje gaat één slangetje van (ongeveer 30cm) het motorblok in. Misschien dat dit het wat helderder maakt. Kan morgen wel even een fototje maken.

vrgr, Sven.

SvenB

Hier een plaatje van wat ik bedoel. Vandaag de vacuumslangen vervangen en de turbo slangen nagekeken. De vacuumslangen waren op, lees poreus, de grote turbo slangen waren allemaal nog goed. Daarnaast ook de solenoid vervangen. Toch mis ik nog steeds wat power, heb het idee dat er continue wat druk ergens verloren gaat, iemand nog iedeen ??

vrgr, Sven.

Ludo

Citaat van: SvenB op 13-01-2007 20:23:17
Hier een plaatje van wat ik bedoel.
http://img110.imageshack.us/img110/5503/1112007029ef7.jpg

zoals Jeroentjuh al schreef, benzinetankdampklepje.
de slang aan de andere zijde (die naar beneden toe) gaat naar het koolfilter, die de benzinedampen afzuigt.