Deurbel versus afstandbediening

Gestart door reneetje, 13-01-2007 11:18:47

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Sinds een tijdje een nieuwe draadloze deurbel.

Op zich niets vreemds aan, zei het niet dat ie soms vanzelf een melodietje afspeelt wat eigenlijk helemaaal niet in kan (volgens keuzeprogramma).

De eerste keren denk je meteen aan belletje trekken door de plaatselijke jeugd, maar nee hoor niets te zien.

Alles geprobeerd waar dat ding nu (vals) op reageert, maar enige logica konden wij er niet in ondekken, totdat ik toevallig binnen al op de afstandsbediening drukte van de 850, en ja hoor , daar ging onze deurbel ook weer. :o
Mysterie opgelost, maarre iemand dit ook al eens meegemaakt ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Rick.

Is ie toevallig van de Gamma?

Waarom ik dat vraag? Heb op het werk ook zo'n draadloze bel van de gamma bij de poort voor de leveranciers. Die begint ook geregeld, zonder aanleiding een melodietje te spelen en er worden per dag nog al eens wat Volvo's open en dicht gemaakt met de a.b.:P
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Jeroentjuh

Kun je nu ook met het knopje van de deurbel de auto openen?  ;D

fearless

LAche, hoorde laatst van iemand ook al zo'n verhaal.  ;D

fearless

Citaat van: Claudia op 13-01-2007 14:14:14Al was het leuker geweest als je buurman dat gebel zou veroorzaken met zijn AB.
Dan kon je De Rijdende Rechter inschakelen....

Nog leuker als je AB op zijn deurbel zou reageren.  ;D

Vertigo

Citaat van: fearless op 13-01-2007 14:36:10
Citaat van: Claudia op 13-01-2007 14:14:14Al was het leuker geweest als je buurman dat gebel zou veroorzaken met zijn AB.
Dan kon je De Rijdende Rechter inschakelen....

Nog leuker als je AB op zijn deurbel zou reageren.  ;D

Dat is nou wat ze noemen "Belletje lellen anno 2007" ;D

Frans 50

Nu nog maar een keer, had een heel verhaal zitten te typen druk ik perongeluk op de backspace alles weg!!!
Foutje in het PHP script..  :-[

Goed de draadloze deurbel, deze werkt op of om de 435MHz dat is de zgn LPD band (Low Power Device)
Om dat het gebruik in deze band niet aan bijzondere regels hoeft te voldoen worden er allerlij zaken gefreubeld.  :eusa_shifty:
In jou en ons geval, draadloze deurbellen, draadloze hoofdtelefoons, auto deur openers... alarmen, garagedeur openers... ga zo maar door.
In de regel zijn dit soort dingen van bagger kwaliteit, met name de ontvangers die zijn ronduit slecht te noemen zodoende dat ie bij jou op de deuropener van de roffel reageert.  :D
Maar onderschat ook de ontvanger van je roffel niet... die is in de praktijk geen haar beter... jou sleutel (of afstands bediening) stuurt een signaal uit met daarin en code, de ontvanger van de auto decodeert de code en op die manier gaan de deuren van of op slot.  :police:
Zo zou het wel eens kunnen zijn dat jij je roffel niet meer open of in worse case niet meer kunt starten als je vlakbij een draadloos hoofdtelefoon systeem geparkeerd staat. Dit is geen gein!  :eusa_wall:

Dat jou deurbel reageert op de zender van de roffel is niet vreemd... de ontvanger van de deurbel is zo slecht dat ie op alles wat er in of om de 435MHz uit gezonden word zal reageren.

Hoe weet ik dit alles... nu naast dat ik roffelaar ben ook nog eens gelicenceerd zendamateur ben.  (PA5CA) ;D  www.pa6z.nl

Suc6.....

reneetje

Het vreemde is dat op de afstandsbediening een  melodietje speelt, en op de deurbel netjes ding-dong doet ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Frans 50

Citaat van: reneetje op 13-01-2007 16:07:52
Het vreemde is dat op de afstandsbediening een melodietje speelt, en op de deurbel netjes ding-dong doet ???

Er zij deurbel systemen in de handel waarop je met meerdere zenders (knoppen) kunt.. elk kanaal zal in dat geval een eigen herkennings melodie hebben...
Het is dus wel eentje met mogelijk heden.... Ha Ha   :eusa_angel: bouw hem in je roffel zou ik zeggen.....  :eusa_dance:

Raf

Jep, dat ken ik! Thuis heb ik ook zo een draadloze bel. Als je bezoek hebt kan je ze er altijd wel eens mee laten lachen! ;D

Raf
De gustibus non disputandum est!

Joris_Scholte

Lijkt wel het Libelle-forum hier...  :eusa_snooty:

Ludo

Citaat van: Joris_Scholte op 14-01-2007 19:18:11
Lijkt wel het Libelle-forum hier...  :eusa_snooty:

welkom op het vernieuwde forum dan Joris.  ;D  :evil:

Ben

:eusa_think: Nieuwe rubriek: Lieve Lita !

Frans 50

Citaat van: Ben XC70 op 14-01-2007 19:39:40
:eusa_think: Nieuwe rubriek: Lieve Lita !

Beetje of topic.... er word een legitime vraag gesteld over deur openers er draadloze deurbellen.  :eusa_shifty:
't is niet te hopen dat je ergens komt te staan en je auto wil niet meer starten omdat er een draadloze hoofdtelefoon vlak bij is. .... ben je misschien toch blij met deze topic...  ;D Gewoon je auto een meter of wat verplaatsen....  :eusa_wall: