Lange mensen in een 850 ?

Gestart door MarcelK, 08-02-2003 22:53:41

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

2,02m en lange benen en armen (mn groei is stil gezet, maar lengte zit wel in armen en benen). Ik heb een Recaro Style XL stoel in de Volvo. Gemonteerd ivm rugproblemen. Deze kan wel wat verder naar achteren en naar beneden.

Wel gemerkt dat electrisch verstelbare stoelen minder ver naar beneden kunnen dan mn handbediende stoel uit de 850.

pwassink

Citaat van: innocenti op 23-02-2009 20:21:40
2,02m en lange benen en armen (mn groei is stil gezet, maar lengte zit wel in armen en benen). Ik heb een Recaro Style XL stoel in de Volvo. Gemonteerd ivm rugproblemen. Deze kan wel wat verder naar achteren en naar beneden.

Wel gemerkt dat electrisch verstelbare stoelen minder ver naar beneden kunnen dan mn handbediende stoel uit de 850.

Klopt ..

Was vroeger bij een aantal lease-hokken van me ook de reden dat van een gloednieuwe auto de " verstelbaar stuur"  constructie
er volledig werd uitgehaald en er op die plek een stel strips opgezet werden, fixed dus, scheelde weer een paar cm ..    ;)

En dat icm een scheel stoel met een 15 centimeter hogere rug, en een 13 cm dieper zitvlak zorgde ervoor dat ik wel in een van de standaard wagens kon, zonder blijvend zit-letsel ..  ;D

Gelukkig past een 850 met manuele stoeltjes 1:1 ..  :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Daniel480

201cm en teveel kilo´s

gaat prima. Aangenaam is dat de A-style ver weg is.

Minpuntje is dat je het bovenste deel van de snelheidsmeter niet ziet..... ;D

Woutje

2m03 en 108Kg,past prima in een standaard S70 met electrische stoel.
Ik had hiervoor een S70 met een gewone stoel, deze was inderdaad wel iets beter nog in te stellen.

Ook wel eens een nieuwe auto gehad waar ik door de dealer stoel verlengers in heb laten zeten.
Waren ze niet zo happig op ivm garantie en dan voornamelijk de aansprakelijkheid hiervan.

pwassink

Citaat van: Woutje op 23-02-2009 20:53:21
Ik had hiervoor een S70 met een gewone stoel, deze was inderdaad wel iets beter nog in te stellen.

Ook wel eens een nieuwe auto gehad waar ik door de dealer stoel verlengers in heb laten zeten.
Waren ze niet zo happig op ivm garantie en dan voornamelijk de aansprakelijkheid hiervan.

Garantie is een, kan me een gesprek bij ee volvo dealer herinneren met de v70n meende ik toen, 
men kon met een hoop gedoe mij wel in een v70 gelepeld krijgen, maar dan moesten er x airbags
uitgeschakeld worden en ik in tigvoud een verklaring signeren dat dit mijn keuze was en volvo dus
niet aansprakelijk was bij schade (aan mij dan ..   :eusa_whistle: )
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Sbv

Citaat van: pwassink op 23-02-2009 21:04:41

Garantie is een, kan me een gesprek bij ee volvo dealer herinneren met de v70n meende ik toen, 
men kon met een hoop gedoe mij wel in een v70 gelepeld krijgen, maar dan moesten er x airbags
uitgeschakeld worden en ik in tigvoud een verklaring signeren dat dit mijn keuze was en volvo dus
niet aansprakelijk was bij schade (aan mij dan ..   :eusa_whistle: )
In mijn laatste lease gebakje(Seat Altea uit 2005) heb ik een ASS stoel laten zetten zonder airbag. Het was daar enkel een verklaring tekenen dat ik ASS in dit geval zou vrijwaren van schade door gebrek aan airbag. Tevens een sticker op dashboard voor ontbreken airbag. Sticker was gelijk weg. Het was nadoen wel genieten. Ik heb dit buiten dealer om gedaan, die snapten niet dat ik niet lekker zat in de standaard sportstoel

Boeijke

1.80m zelf, dat gaat goed. Maar als het meisje moet rijden wordt het een ander verhaal. Die "slechts" 1.64. Dan kan de stoel bijna niet ver genoeg naar voren  :eusa_shifty:
Plus het feit dat de A-stijl errugh in de weg zit dan bij het zicht naar links voor.
(en naderhand stoel terug zetten....echt nie... :-\  )

Willem 8)

KIM

Citaat van: Boeijke op 24-02-2009 03:27:47
1.80m zelf, dat gaat goed. Maar als het meisje moet rijden wordt het een ander verhaal. Die "slechts" 1.64. Dan kan de stoel bijna niet ver genoeg naar voren  :eusa_shifty:
Plus het feit dat de A-stijl errugh in de weg zit dan bij het zicht naar links voor.

Willem 8)

De verhouding in lengte is bij ons ongeveer hetzelfde. Die elektrisch verstelbare stoelen met memorystanden is toch echt een verademing kan ik je vertellen.
Ik mis alleen nog een memory stand op het stuur...

Sbv

Citaat van: KIM op 24-02-2009 07:05:38

Willem 8)

De verhouding in lengte is bij ons ongeveer hetzelfde. Die elektrisch verstelbare stoelen met memorystanden is toch echt een verademing kan ik je vertellen.
Ik mis alleen nog een memory stand op het stuur...

En op de spiegels.
wat was dat lekker in de S60 die ik had. Enkel de binnenspiegel nog wat stellen en klaar

thuur

Daar heb ik inderdaad ook een hekel aan ::)

Gr :-\

Woutje

En dan te bedenken dat m'n eerste auto een mini was (met stoel verlengers) zat ik tegen de achterbank aan :eusa_hand: nostalgie.
:eusa_boohoo:

Ludo

Ook wel eens een nieuwe auto gehad waar ik door de dealer stoel verlengers in heb laten zetten.

naarmate je ouder word, krimp je ook weer.  ;D  :eusa_whistle:

elianmars

Die elektrisch verstelbare stoelen met memorystanden is toch echt een verademing kan ik je vertellen.

Inderdaad ideaal!  :eusa_shifty: ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 24-02-2009 23:21:39
Die elektrisch verstelbare stoelen met memorystanden is toch echt een verademing kan ik je vertellen.

Voor je vrouw ja. de 3 standen...... ;)

reneetje

Citaat van: elianmars op 24-02-2009 23:21:39

Wereld uitvinding , alleen in het donker kun je slecht zien als je nu knopje 1, 2  of 3 indrukt. :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)