Aansluitingen sproeiersysteem koplampen

Gestart door Ron850tdi, 14-01-2007 20:33:24

Vorige topic - Volgende topic

Ron850tdi

Wie weet hoe het slangenstelsel voor de wissers van de koplampen voor onze 850's behoort te zijn aangesloten? Ik heb vandaag de boel provisorisch aan elkaar geknoopt, terwijl ik onder de rechterkoplamp een wit T-stuk met zwarte dop boven op de T met een gaatje erin heb vervangen door een simpel Y-vormig verbindingsstukje. De boel was bij mij afgedopt en niet aangesloten, nu heb ik het T-stuk losgehaald en door dat zwarte gat bovenop loopt alle vloeistof spontaan weg als ik er zelf op blaas (is niet de druk van de ruitesproeierpomp, geef ik toe) dus ik vermoed dat dat de reden was de boel af te doppen, maar nu zie ik drukverschillen (visueel: minder krachtige voorruitsproeiers, koplamp RV spuit lekker omhoog met wisser mee tijdens bewegen maar koplamp LV is wel nat maar spuit niet zo lekker als de rechtse, slang naar LV is uiteraard langer) - nu ligt dat T-stuk 'ergens' in mijn schuur (ik geef toe, ik was m aan het mishandelen  :-[)(en dus is-ie er tussen uit gepiept...  :eusa_whistle:)(maar niet dood!  ;D) maar dat gaatje bovenop, als ik erin kijk kijk ik zo via het onderste pootje van de T weer naar buiten, dat lijkt me toch niet OK?

elianmars