Dashboardlampjes repareren en klokkenwinkel demonteren

Gestart door Maarten, 07-02-2004 00:24:59

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: M a r c op 24-08-2006 14:04:40
Er zitten gewoon fittingloze 1,2W 12V lampjes in van een paar cent ....

1,2 Watt is net iets te fel. Ik denk eerder aan de genoemde 0,8W of wellicht 1W.

Gr ;)

DopdeDouwer

Nou het is gelukt, eigenlijk een fluitje van een cent als je weet waar de schroefjes zitten. Instrumentenpaneel kan je er vervolgens zo uit klikken en lampjes met een kwart slag eruit draaien. De grote lampjes achter de wijzerplaten zijn 12V5W lampjes, die er universeel uitzien. Je kunt/moet ze namelijk uit het fittingkje halen. Ik heb ze bij de dealer vandaan, maar bij de halfords hebben ze ze misschien ook gewoon.
De kleintjes van de klok etc heb ik gewoon van de dealer. Die kunnen niet uit of in elkaar. (Wel met pielen en solderen waarschijnlijk)

Alles is weer goed zichtbaar.
Vierkant Rules

Emiel

Citaat van: DopdeDouwer op 24-08-2006 20:37:28
...12V5W lampjes...

Hoort 12V3W te zijn, kans bestaat dat het net iets te warm word met 5 watt steeklampjes...

DopdeDouwer

Ow dat waren de lampjes die eruit kwamen, moet dan maar even op de bon nog  kijken wat daar op staat. (moet ik nog krijgen)
Om alles weer open te halen om te kijken wat eropstaat is ook weer een beetje overdreven  ;)
Vierkant Rules

Freakybaby

bij mij is er 3W in gegaan, en dan ziet ie er goed uit.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Citaat van: mehn op 22-08-2006 06:37:22
Citaat van: thuur op 21-08-2006 22:54:13
Weet ook iemand welke schakelaars de korte en de lange versie hebben?
Mijn mistlicht- en de achterruit/spiegelverwarmingsschakelaar zijn donker in het donker ::)

In de "Info" schakelaar zit een korte en in de verlichtingsschakelaar zit een lange én een korte. Voor de rest allemaal lange zover ik weet.

Disclaimer: bovenstaande informatie geldt voor MIJN 850. Het kan natuurlijk best dat het bij andere 850's en/of de V70 anders is.

Oh ja: die "Info" schakelaar is wat lastig te vervangen, maar met wat geduld en een scherp hobbymes moet het lukken ;)

In de stoelverwarmingsschakelaars van de x70 zit ook een korte, met blauw condoompje. Condoompje kun je zo overzetten, als je dat niet doet komt er oranje-achtig licht uit de schakelaar....

Gr ;)

mehn

Citaat van: thuur op 13-10-2006 11:26:48
In de stoelverwarmingsschakelaars van de x70 zit ook een korte, met blauw condoompje. Condoompje kun je zo overzetten, als je dat niet doet komt er oranje-achtig licht uit de schakelaar....

Gr ;)

850: lang zonder condoom ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BasV70

Citaat van: thuur op 13-10-2006 11:26:48
Citaat van: mehn op 22-08-2006 06:37:22
Citaat van: thuur op 21-08-2006 22:54:13
Weet ook iemand welke schakelaars de korte en de lange versie hebben?
Mijn mistlicht- en de achterruit/spiegelverwarmingsschakelaar zijn donker in het donker ::)

In de "Info" schakelaar zit een korte en in de verlichtingsschakelaar zit een lange én een korte. Voor de rest allemaal lange zover ik weet.

Disclaimer: bovenstaande informatie geldt voor MIJN 850. Het kan natuurlijk best dat het bij andere 850's en/of de V70 anders is.

Oh ja: die "Info" schakelaar is wat lastig te vervangen, maar met wat geduld en een scherp hobbymes moet het lukken ;)

Gr ;)

Bij de x70 zit in één van de mistlampschakelaars, voor of achter dat weet ik niet meer precies, ook een kort lampje.

Heb er toevallig van de week een aantal vervangen. De een na de ander gaf de pijp aan Maarten. Lampjes zijn wel achterlijk duur :eusa_wall: en voor zover ik kon ontdekken inderdaad niet normaal verkrijgbaar. Alle zes 'betere autospeciaalzaken' waar ik ben geweest openden verwachtingsvol de assortimentsdoos om vervolgens een blije mus dood te maken.....
Dan maar naar de dealer....

Gr.   :eusa_snooty:

thuur

Citaat van: BasV70 op 13-10-2006 13:34:18
Bij de x70 zit in één van de mistlampschakelaars, voor of achter dat weet ik niet meer precies, ook een kort lampje.

Heb er toevallig van de week een aantal vervangen. De een na de ander gaf de pijp aan Maarten. Lampjes zijn wel achterlijk duur :eusa_wall: en voor zover ik kon ontdekken inderdaad niet normaal verkrijgbaar. Alle zes 'betere autospeciaalzaken' waar ik ben geweest openden verwachtingsvol de assortimentsdoos om vervolgens een blije mus dood te maken.....
Dan maar naar de dealer....

Gr.   :eusa_snooty:

Dat zal de achterlichtschakelaar zijn, want van de voorlichten heb ik zojuist vervangen met een nieuwe 'lange'.

Als je beter zoekt op het forum zul je vinden dat die lampjes heus wel elders uit te halen zijn ;D Farnell e.d. verkopen deze standaardlampjes gewoon hoor..

Gr 8)

-D©©©L-

Heeft iemand al eens gemeten hoeveel stroom die mini lampjes nemen ? 

Ik moet ook e.e.a. vervangen en wilde er eigenlijk losse lampjes in knopen. Ik heb wat experimenten gedaan met verschillende 3mm leds, maar de kleur is toch niet optimaal. Origineel ( met het lampje) is het een zacht blauw/groen, dit is lastig te benaderen met leds.

Iko

Hoord er bij de noodknipperlichtding knopje ook een lampje te branden eigenlijk? Want als het donker is moet je echt zoeken naar dat ding :-\ Als je de schakelaar dan aanzet gaat hij uiteraard wel rood knipperen, maar dan moet je m dus eerst vinden!

Estate 2.3 Turbo

Bij mij brand ie wel
Behoorlijk irritant overigens een fel rode lamp die continu brand.
Al wen je er wel aan op den duur .
Toen ik mijn 850 net had irriteerde het me behoorlijk nu let ik er niet meer op
Dus het went wel

mehn

Citaat van: Iko op 01-11-2006 20:06:04
Hoord er bij de noodknipperlichtding knopje ook een lampje te branden eigenlijk? Want als het donker is moet je echt zoeken naar dat ding :-\ Als je de schakelaar dan aanzet gaat hij uiteraard wel rood knipperen, maar dan moet je m dus eerst vinden!

In alle schakelaars zit een dashboardvelichtingslampje behalve in die van de dashboardverlichtingsdimmer boven de achtermistlichtschakelaar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Dus zelf even een nieuw lampje erin solderen ;)

Citaat van: thuur op 30-04-2005 22:25:05

Gr 8)

MUKKES

Citaat van: Dennis850glt op 08-06-2005 13:21:07
Ik heb misschien een tip voor iedereen die stoeit met het probleem van de kapottelampjes in de schakelaars/dashboard.
Op internet kun je terecht op de site van Farnell in One,
daar staan alle denkbare lampjes op die je maar nodig hebt voor het vervangen.groeten Dennis.

helemooie site, maar waar moet ik in godsnaam op zoekenals ik dit lampje wil?