Passagiersairbag 'ontkoppeld' maar niet de bedoeling HELP!!!

Gestart door Brambo67, 16-01-2007 13:52:13

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Wie kan me helpen; van de week een Motorola Carkit ongebouwd in de LBP. Ging allemaal heel goed tot ik me af vroeg wat voor oranje/groen kabeltje 'los hing' achter het handschoenenvak (waar ik de carkit heb ingebouwd) Wat blijkt nu? Dit is de aansluiting van de passagiersairbag. Waarschijnlijk is deze ooit losgekoppeld geweest en is hierbij de stekker vernield. Vervolgens is deze provisorisch vastgemaakt (want geen SRS foutmelding) Ik vind dit echter te link. De lokale dealer gebeld die me vervolgens zei dat dit erg lastig werd etc. Lijkt me toch raar; zo'n stekkertje moet toch los te koop zijn? Weet iemand meer?
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Johann

HanV70

Ik dacht dat hier al een topic over was.

Passagiersairbag kan ontkoppeld met speciale plug voor het voorkomen van storingmelding en daardoor behoud  van werking van de rest van het beveiligingssysteem.

Brambo67

Ik heb wat foto's gemaakt van het kabeltje wat ik nodig heb voor de airbag, er staat zelfs een barcode op.... hoe kan de lokale Volvo-dealer nu zeggen van niets te weten?

Het stekkertje dat is afgebroken:

Het hele kabeltje (wordt weer aangesloten op de kabel naar de crash-sensor):

De barcode op het stekkertje:

Misschien weet iemand waar ik dit kan krijgen. Alvast bedankt voor de moeite!

Brambo67

Vrijdagmiddag maar de stoute schoenen aangetrokken. Heb de gehele bovenzijde van het dashboard losgemaakt en kon toen het afgebroken airbagstekkertje verwijderen. Een nieuw stekkertje kostte maar liefts € 40,00 bij de Volvodealer... voor een goed doel zullen we maar zeggen al hoop ik 'em natuurlijk nooit nodig te hebben! Foutcode op SRS is door de dealer verwijderd (3 minuten werk, € 18,00)  :o Alles is weer ok, de carkit doet het, de Blitzsafe doet het. IK BEN WEER HELEMAAL BLIJ!!!